Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anna má práci

22. 07. 2021
28
26
1019
Autor
annnie

 

Anna má práci                                                                                            Matylda, čtvrtek 22.7.2021 večer

 

Ahoj, děti,

vítám vás! Jsem moc ráda, že jste přišly.

Já se jmenuju Anna,

můžete mi tykat,

a kdybyste náhodou moje jméno zapomněly,

můžete mi taky říkat názvem mého povolání.

Ví někdo z vás,

jak se říká lidem,

kteří pracují v knihovně?

No páni! Tak vy to víte! Přesně tak...

Vy jste fakt šikovní!

Tak kdyby mi někdo z vás nechtěl říkat jménem

nebo ho třeba zapomněl,

může mě oslovovat „paní knihovnice“.

 

Nejdřív vám povím,

co spolu dnes budeme dělat,

tak dobře poslouchejte:

bude toho spousta.

Víte, na co jsem se dnes už od rána hrozně těšila?

Na to, že si s vámi budu povídat o pohádkách -

já je totiž mám strašně ráda...

Vážně? Ty taky? A ty taky?

Tak počkat. Je tu snad ještě někdo, kdo má rád pohádky?

Cože??? Všichni??? No to je báječné!

Tak víte co?

Když nám ta naše dnešní společná práce pěkně půjde,

tak vám jednu svoji moc oblíbenou pohádku přečtu.

No - ale to bude až úplně nakonec...

 

Ještě předtím vám totiž představím

svého moc hodného kolegu Ráďu,

a ten se na vás taky moc těší.

Jejej – teď mě napadá:

co kdybyste zapomněli JEHO jméno?

To mu taky budete říkat „paní knihovnice“?

Jak? Knihovník? No, to by asi bylo opravdu lepší!

 

Ráďa pro vás má připravené různé pěkné stolní hry:

naučí vás je hrát

a komu se to zalíbí,

bude si moct některou z nich půjčit i domů.

A taky vám ukáže spoustu krásných knížek,

které si budete moct prohlídnout,

a ty si také bude možné půjčit.

Jo a pozor, pozor, pozor!!!
Ráďa tady má své dva PEJSKY.

Ano, ovšem, že živé!

Je tu někdo, kdo se bojí pejsků?

Nikdo? Ani trochu?

No to je príma,

protože to si je, až Ráďa dovolí, budete moct pohladit...

 

No ale to není všechno.

Knížky i hry i pejskové musejí ještě chvíli počkat.

Protože

my si nejdřív ze všeho spolu budeme hrát

NA DETEKTIVY,

ale řeknu vám - to nebude úplně lehké!

Už jste si někdy někdo hrál na detektiva nebo třeba na špióna?

No, tak to jsem ráda!

Máme tu dnes aspoň tři zkušené detektivy!

A my ostatní se to naučíme.

Teda - jestli se nebojíte...

Nebojíte?! Výborně.

 

Takže: teď si tady spolu ujasníme,

jak vlastně takový detektiv pracuje,

jaké musí mít vlastnosti

a jestli třeba potřebuje něco zvláštního...

a potom společně propátráme úplně celou knihovnu.

A pokud budete dobří detektivové,

tak se podíváte i do míst,

kam se většina návštěvníků knihovny NIKDY nedostane.

 

Nejdřív budeme pracovat společně:

vytvoříme pátrací skupinu,

takového detektivního knihovního hada

(já budu jeho hlava

a vy to dlouhé tělo),

to bude ještě celkem jednoduché...

Ale potom budete pátrat každý sám!

 

Ano? Ty mi chceš něco říct, broučku?

Ne. Já se chci zeptat:

Slečno,

jak vy se jmenujete???

 

A pětapadesátiletá „slečna“

provede rychlý nádech,

věnuje malému, zlatovlasému chlapečkovi

svůj nejněžnější úsměv

a – představte si -

poprvé jí dnes hlas poněkud zaškobrtne:

Anna.

 


26 názorů

annnie
05. 11. 2021
Dát tip

Kaji, díky!


Kaj
05. 11. 2021
Dát tip

Pěkná


annnie
27. 08. 2021
Dát tip

Vesuvanko, díky! Jsem potěšena. Přeju hezkej víkend r


vesuvanka
27. 08. 2021
Dát tip

Přicházím pozdě, ale přece. Dílo se mně moc dobře četlo :-))), TIP


annnie
12. 08. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, díky. Já vlastně nejsem profesí úplně knihovnice - mám na starosti programovou skladbu, práci s MŠ, design a propagaci, ale jsme malej tým, takže občas všichni děláme všechno... což je prima.

Moje domácí knihovna je už jedenáct let ve třiceti banánovejch krabicích :)

Měj krásnej den, Pá a.


 

((...)).

Musím říci, že jsem ještě i na gymplu snad o této profesi uvažoval -ale nebylo by to asi dobré,..., mít kolem sebe v práci to samé  co doma (být archivářem jsem ale možná mohl zkusit .. :) )

 


Aru
01. 08. 2021
Dát tip

kdepak, kdepak, v 79 jsem se ještě nepotuloval světem :D

krom toho se to stalo asi tak když mi bylo 8, takže je to dávno promlčený :))

ale rodiče ji pak potupně vrátili a mě zrušili členství :D:D


annnie
01. 08. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa

 

Milí kolegové písmáci,

moc děkuju za tolik krásných reakcí. Moc komentářů jsem vlastně nečekala – sama tenhle text snad ani nedokážu považovat za báseň a téma mi přišlo pro čtenáře spíš nezajímavé... Takže jsem ohromena a dojata.

Moc se omlouvám, že odpovídám tak pozdě – pořád teď někde cestuju a pak když jsem v práci a doma, doháním resty...

Přeju krásný letní čas a hodně zážitků a inspirace. A jen dopíšu odpovědi na vaše komenty, honem jdu číst, co jste tu mezitím publikovali vy. Těším se na to! Mějte se krásně, pá a.

 

to dievča: Má milá, to je můj sen! Velmi velmi velmi ráda si zahraju na knihovního detektiva s kýmkoli... Přijeď!

 

to Gora: Vlastně to byla kombinace několika běžných programů naší knihovny, uzpůsobená pro skupiny dětí z příměstského tábora. A ano, pro mě i kolegu to bylo skutečně velmi milé...

 

to Kočkodan: No Kočkodane! Kdybys byl býval jel aspoň půlku trasy bez otočení tváří v tvář tomu mluvčímu, možná ses mohl dočkat nabídky k sňatku!!! VELMI inspirativní příhoda!!! Promiň, víc příště, teď spěchám na tramvaj :)

Jo, ještě: pokaždé, když provádím tento program, dozvídám se bez výjimek, že nejvíc ze všeho potřebuje detektiv LUPU a PISTOLI :)

A nakonec: Opožděně moc děkuju, milý příteli!!! Třesu si s tebou pravicí i levicí a drbu tě za ouškama :) Pá a.

 

to cassy: Jsem dojata. To je důkaz potřebnosti knihoven. A důkaz, že v nich pracujou srdcaři...

 

to Aru: ACH TY KRIMINÁLNÍ ŽIVLE!!! Haha... celej můj text, potažmo celá má falešná identita byly důmyslně vykonstruovány za jediným účelem: ku zjištění, kdo v sedmdesátém devátém odcizil svazek přírůstkové číslo 52 297!!! A TEĎ TĚ MÁME!!! V lochu, milý brachu, můžeš dálkově vystudovat detektivní akademii, tak neblbni, pracky nahoru a vzdej se!

 

to Lucie: Ano, miluju živé interaktivní programy pro děti. A nevěřila bys, jak někdy bývají inspirativní pro mě... Tenhle se vydařil velmi pěkně...

 

to Danny: Je mi velmi milé, že jest ti to milé :)

 

to Thea: Jo. A moc si toho považuju, moct takhle pracovat s dětma, a někdy (jiným způsobem) i s dospělýma. Ale mám tam samozřejmě i spoustu jiný práce. A i tý si vážím a i ta mě (většinou) moc baví... A po tvý pochvale se poněkud pýřím :) Díky!!!

 

to 8hanka: Ano. Považuju to za výsadu, mít takovouhle práci, ve který navíc dokážu zúročit všechny svý předchozí zkušenosti ze všech předchozích zaměstnání... Kdybys chtěla, můžeme se domluvit: někdy přijedeš a uděláš ten program společně se mnou. Co ty na to??? A mimochodem – pokud by tě práce s dětmi bavila, myslím, že v tvý blízký knihovně by ti rádi dali prostor pro nějakou dobrovolnickou aktivitu s nimi, zkus se zeptat...

 

to Janina: No, v podstatě to byla kombinace několika běžných programů naší knihovny, uzpůsobená pro skupiny dětí z příměstského tábora, prostě celkem běžná náplň mého pracovního dne. Ale ano, mám štěstí: cítím se ze strany svých kolegů i vedení doceněná :) Jsme malý tým, celkem pěkně sehraný, jsme víc než kolegové, spíš přátelé... Děti byly skvělé – což jsou ostatně téměř všechny téměř vždy...

 

to black: Zaplaťpámbu, ano, opravdu je to bavilo. Přijeď a zahraju si s tebou taky na knihovního detektiva :) Nojo, slova jsou to nepříliš libozvučná, ale katalogizace je potřebná a výstava jistě pěkná... Tak co, no... Pozdravuju dceru!

 

to Petr Pointa: No, to chápu :), já na to zcela a naprosto hrdá opravdu jsem. A s dětmi pracuju obzvlášť ráda. A jejich zvídavost obdivuju a moc si jí vážím...

 

to PavelK: Miluju je. A respektuju. A baví mě to s nima. Když pro ně mám program (a bývá to i několikrát týdně), užívám si to. A za to se mi leckdy dostane takovéhle odměny... Ale to víš, rozhodně nečekám, že si toho z mý lekce zapamatujou bůhví kolik :) A když už, tak jsou samozřejmě důležitější věci, než mý jméno :)

 

to K3: Moc si vážím tvých slov. Zdaleka ne každý (byť třeba i vzdělaný) člověk dokáže pochopit a ocenit funkci veřejných knihoven a práce jejich zaměstnanců... Díky!

 

to Jamardi: Moje zkušenost je, že děti jsou většinou koncentrované velmi dobře – jde jen o to netlačit na ně, nechat jim dostatetek času na změnu tématu a respektovat jejich rytmus. A vždy znovu jsem při provádění programů pro ně překvapená, jak hodně pozorné jsou a co vše si z lekce dokážou vzít...

 

to Evženie: Ach, děkuju. Takovéhle programy považuju za nesmírně důležité: seznáměj děti důvěrně s prostředím, chodem, nabídkou a pravidly knihovny nenásilnou, zábavnou formou a předají jim poselství: Sem můžete kdykoli ( k nám šest dní v týdnu), klidně i zdarma, je to prostor pro vás a my se tu o vás postaráme... Nudit se nebudete. A se vším vám poradíme a pomůžeme.

 

to 64T.B.S.: Mám velkou radost. Děkuju.

 


Kočkodan
26. 07. 2021
Dát tip

 

Anna má práci, ale dnes i jmeniny. A mně se nezdá být příliš pravděpodobné, že něco lidovou mluvou podělám a dostanu slovní sekec mazec, když zde v přestrojení za dítě navštívím její knižní hájemství a zatřepu jí spolu s blahopřáním lehce páchnoucí rukou (mluvím o své opičí končetině). A věnuji jí svůj ne zrovna nejdrsnější úsměv. :-)


64T.B.S.
26. 07. 2021
Dát tip

Moc krásný


To se ti moc povedlo. Takto by to mělo být s dětmi pokaždé a ony by si to užily.


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Anna se snažila zaujmout děti s rozptýlenou pozorností a to se jí myslím podařilo. :) Dnes jsou děti - je to prostě jiné - takže toto by mohlo být správně. Ale nevím to, nejsem knihovnice.


K3
23. 07. 2021
Dát tip

Knihovnice, či knihovník, to je ušlechtilá práce. Řekl bych; alespoň pro mě něco jako posvátné povolání. Co jsem se tam nachodil.


PavelK
23. 07. 2021
Dát tip blacksabbath, Zeanddrich E.

Je neuvěřitelné jak dokážeš upoutat dětskou pozornost. Tak silně, že visí na tvých slovech (v přítomném okamžiku) a už si nepamatují cos jim říkala na začátku.

Pěkný.


blacksabbath
23. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Teda ann. ...... to je suprové!.....krásně jsi děti zaujala.....to jen tak někdo neumí.....a moc hezky jsi o tom napsala!!!!!...chtěla bych být jedním článkem taho hada:-)))))).........(P.S.....moje dcera také pracuje v knihovně....ale není paní knihovnice...je Knihovník katalogizátor......to je hrozné slovo co?....teď právě tam má výstavu svých prací...obrázky malované technikou enkaustika...další hrozné slovo....)


Janina6
23. 07. 2021
Dát tip

Héézké. Dneska ti odpustím dokonce i ukecanost! Cítila jsem se, jako bych četla titulky k videu se záznamem knihovnické lekce pro nejmenší. Doufám, že nadřízení tvůj výkon náležitě ocenili (i když my knihovnice nepracujeme pro peníze, já vím :-)) A děti byly určitě nadšené. To mě kdysi vzali se třídou do knihovny poprvé snad až na gymplu :-( a taková zábava tam tedy nebyla.


8hanka
23. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

nie je Anna ako Anna, škoda...

kedysi bola mojim snom práca v knižnici...chodila som do nej niekoľko ráz do mesiaca, niesla domov plnú tašku kníh, vdychovala vôňu papiera, doma ponorená do čítania, predstavovala som si, že som na mieste hrdinov z príbehov...

spolužiačka z gymnázia sa knihovníčkou stala, roky robila v knižnici,  neskôr si otvorila malý obchodík, škoda, že býva ďaleko, určite by som tam bola stále nasáčkovaná...

máš krásnu prácu, skvelý prístup k malým, nádejným čitateľom, chcela by som byť aspoň na chvíľu na ich mieste...


Thea v tramvaji
23. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Nádherné vyprávění... Máš krásnou práci :) A skvěle pracuješ s detaily. Jako bys zastavila čas a upneš všechnu naši pozornost tam, kde je ji třeba.


Danny
23. 07. 2021
Dát tip

Milé.


Dobré ráno, Anno, paní, slečno knihovnice :)

Jde vidět, že máš svou práci ráda a to není samozřejmostí. A tak to milou básní to došlo až k nám. Jen ty děti občas nevědí... Ale jsou to holt špuntíci a detektivové zároveň :)

Tak doufám, že exkurze i knihovní had se vydařili!

Přeji nádherný den! 


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

já mám bohužel vstup do knihoven zakázán, jednou jsem si půjčil knihu, kterou jsem samozřejmě nečet (proč taky?) a knihu nikdy nevrátil, od té doby mám vstup do knihoven zapovězen :D

no, vidím, že jsem se prostě minul s dobou, mě jako dítěti nikdo neudělil detektivní placku, škoda, mohl jsem teď sedět na kriminálce a řešit jeden případ za druhým, až by se ze mě kouřilo :D

- detektivové v knihovně jsou rozhodně potřeba, třeba v takové Alexandrijské knihovně byli takoví lajdáci, až jim vyhořela :D


cassy
23. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Příjemné čtení. Ale já mám trochu jiné obrázky. Každé ráno, když přicházím do knihovny, leží v podloubí, za sklem vstupních dveří, spící muž. Na hlavě má kapuci, nohy obalené čímsi, co připomíná ponožky. Vedle stojí unavený kočarek, zřejmě všechno, co má. Je napěchovaný různobarevnými hadry, kusy oblečení a smotanými dráty. Teď už ho nikdo nebudí. Chvíli předtím , než se otevře pro veřejnost, posbírá sebe i věci a odchází, aby se na noc zase vrátil....


Kočkodan
22. 07. 2021
Dát tip Aru

 

Já byl jednou v tramvaji zezadu osloven také jako slečna, ale to ještě šlo, neboť jsem měl přibližně poloviční množství jar než ty.

 

A podle mě potřebuje detektiv hlavně skleněné oko a pomačkaný baloňák.


Gora
22. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Pro děti prima exkurze, pro knihovnici milé setkání...


dievča z lesa
22. 07. 2021
Dát tip supizmus, Zeanddrich E.

Anna ... môžu v tvojej knižnici hrať sa na detektívov aj deti po päťdesiatpäťke?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru