Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Školní výlet

23. 07. 2021
11
27
684
Autor
Jamardi

Doufám, že ubytovna s názvem HPA neexistuje. Pokud ano, omlouvám se, název jsem si vymyslela.

 

Školní výlet je pro žáky doba odpočinku, ne tak pro kantora. Je stále tím, který neustále hlídá a kromě toho musí řešit události nenadálé, které se školním výletům nevyhýbají.

Tento výlet patří mezi ty, na které nikdy nezapomenu. Všechno jsem měla předem objednané přes cestovní kancelář ČEDOK, program a turistické trasy připravené. Vyjeli jsme podle plánu brzy ráno, udělali 20 km túru s tím, že se navečeříme v místě ubytování. Jídlo na oběd měl každý své, abychom se nezdržovali. Ale i tak jsme na místo přijeli spíše později než dříve, a sice asi v 19h.

Děti byly unavené, lavičky k sezení zde nebyly. Posedaly si proto na trávník v pěkném parčíku, některé na batoh, některé přímo na zem. Kolegyně tu zůstala s nimi a já jako organizátor výletu jsem šla na ubytovnu HPA nahlásit náš příjezd. V ruce jsem měla potvrzenou a zaplacenou objednávku.

„ČEDOK to popletl, paní. Žádný Bošilec. U nás nemáte nic rezervováno. Dívám se na to a opravdu ne.“ řekl mně muž v kanceláři.

Byla jsem v šoku. Děti ještě nejedly, ale na to teď nebyl čas. Musela jsem sehnat ubytování, noc se blížila. Musím na policii, nikdo jiný mně s tím nepomůže, byly moje myšlenky, které se mně vyrojily v hlavě.

Kolegyně byla v šoku tak jako já.

„Mám to zařídit já nebo to chceš zařídit ty a já zůstanu u dětí,“ ptám se kolegyně, aby si vybrala.

„Ty si to zařiď, když to celé organizuješ,“ odpověděla mi. „Já tady zůstanu.“

A tak jsem šla. Vysvětlila jsem, co se stalo, policisté se zamysleli a řekli, že jediné řešení je objet rodiny, které ubytovávají turisty, rozdělit děti a umístit je do těchto rodin. Sedla jsem tedy do policejního auta a společně s policisty jsem začala objíždět tyto rodiny. Ochotní byli všichni. S úlevou jsme se pak vraceli zpět.

V parčíku na nás čekal jiný policista.

„Mám dobrou zprávu. Na služebnu zavolal pán z ubytovny HPA a ptal se, jestli se na nás neobrátila nějaká školní třída, která je v tísni. Řekl, že když turisté, které očekával, nepřijeli, přečetl si ještě jednou objednávku a je na ní opravdu napsané Bošilec. Omlouvá se, že to četl jako Košile. Můžete se ubytovat.“

Poděkovali jsme za zprávu a pomoc a zvedli jsme se k odchodu.

Mezitím přijeli členové některých rodin, aby si odvezly děti a vraceli se zpátky.

Kolegy mně řekla: „Ty ses měla, že jsi jela. Na nás nakukovala místní rozpustilá mládež a pokřikovala na děcka. Měla jsem strach, aby nedošlo k nějaké potyčce.“

Večeře byla ten den už jen studená. Navečeřeli jsme se a šli spát. Všichni byli unavení a hned usnuli.

Pak už všechno probíhalo jak mělo až do konce výletu. A pokud ne, bylo to tak obyčejné, že si to nepamatuji.


27 názorů

Jamardi
30. 08. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, díky za tip. :)


Jamardi
21. 08. 2021
Dát tip

Ano, bylo to náročné. :) Ale byla tam ta policie a něco udělala.


64T.B.S.
15. 08. 2021
Dát tip

Toje tak strašná situace s dětma, že jsem při čtení prožívala podobný stres pa


Jamardi
25. 07. 2021
Dát tip

Ale přežilo se to. :) Děkuju. :)


To je noční můra. :-))


Jamardi
25. 07. 2021
Dát tip

annnie, a ten zážitek není můj.


Jamardi
24. 07. 2021
Dát tip annnie

annie, já bych soutěž mezi vzpomínkami nedělala. Díky :)


annnie
23. 07. 2021
Dát tip

No a vida: vzpomínáš na některej výlet víc, než na tenhle? :)

Pobavilo mě to. Tip a.


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

bixley, i já mám radost. I když.... pokud přijede policie, tak si myslím, že to hodně pomůže.

Díky :)


bixley
23. 07. 2021
Dát tip

jamardi, hezké výletní drámo, líbí se mi, že byli lidé ochotní děti ubytovat.


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Pán byl popleta :)


Kočkodan
23. 07. 2021
Dát tip

 

Vinou (nebo zásluhou?) pána v kanceláři byl příběh i trochu košilatý. (smajlík čtenáře původem z Polabské nížiny)


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Alegno, hlavně, že nemuseli spát venku :) Děkuju :)


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Lucie, není to můj zážitek, ale skutečně se to stalo a stres to tada byl :)

Díky :)


Alegna
23. 07. 2021
Dát tip

uf, ale dobře to dopadlo


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Aru, ona nebyla nepříjemná, ona si jen vybrala. Mohla si dovolit to říct, jak to řekla, protože ona byla člověk, který toho hodně zařizoval, uměla zařizovat.

Díky :)


Jamardi, doopravdy silný zážitek! Klobou dolů, že si to zvládla. A musím říct, že bravurně, i když stres byl z textu cítit :) 

Pěkné čtení, tip!


MilanH
23. 07. 2021
Dát tip

:-)


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Ivi, policie opravdu pomohla, jen mohla zvolit jiný postup, ale to je tak, že když někdo dobře vidí, nepředpokládá, že druhý ne. 

Díky za tip :)


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

tuším že kolegyně bude stejně příjemná i v jiných situacích :D


JJ....banda dětí a šmodrchanec.....to není co závidět.....Pomáhat a chránit:-)))))....to byla jistě propocená Košile:-)))))))......*/**************


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Ireno, děkuju :) Právě proto, že ty pozdější události nějak zapadly mě to napadlo. :)


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

vesuvanko, je to tak, na to, co bylo potom, se nějak není možné rozpomenout :) Děkuju :)


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Dievča, bylo to skutečně dramatické. Děkuju. :)


Gora
23. 07. 2021
Dát tip

Jarmilo, docela dramatická zápletka s humorným rozuzlením... moc se mi líbí tvá poslední, skoro až filozofická věta... tedy dvě...


vesuvanka
23. 07. 2021
Dát tip

Jarmilo, jestli se to skutečně stalo, tak se nedivím, že tato nemilá příhoda z prvního dne, zaviněná rychlým a nepozorným čtením (Bošilec - Košile), zastínila další zážitky z výletu. Pěkně napsané, TIP


výlet do hôr sa začal naozaj dramaticky ... rozuzlenie bolo určite veľkou úľavou


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru