Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada mizejících turistů - Díl druhý

23. 07. 2021
11
24
552
Autor
blacksabbath

Spolupsaní...Aru + blacksabbath

"Podívej se Ferdo na tu výšku, to je co?"
"Hafí, blééé," odpověděl Ferda a naplnil sáček.
 
"Ferdo, nemávej mi tady tím sáčkem pod nosem a vynes to ven." Ferda se potloukal po letadle, ale nikdo se s ním nebavil, až našel kokpit letadla, kde nikdo nebyl, jen to tam blikalo jako na diskotéce a ozývalo se tú tú túú. Ferda sedl za řídící páku a cítil se jako pilot, ale jakmile zaslechl kroky, rychle se vypařil, ale pytlík nechal na kapitánově sedačce, kam kapitán... dosedl, protože si toho nevšiml... a jiné kalhoty neměl, tak v tom seděl 25 hodin.
 
Ferda s očima nevinného zvířete si sedl Vrtiškovi pod nohy, nasadil si sluchátka a dělal jakoby nic. Jiří byl celý nadšený z letu a počítal mraky - 'Jeden, dva, tři,... pět tisíc šest set osmdesát dva.' To už se ale letadlo blížilo nad Havaj.
"Proboha Ferdo, už nikdy nikam neletíme, to bylo strašný, když zavřu oči, vidím jenom mraky."
"Vaúúú," odsouhlasil zpáteční cestu loďmo Ferda.
 
"Tady řídící věž, přistaňte na červenou ranvej, akorát zaschnul beton, číslo jedna, všichni na palubě máte Covid."
"Co to je, Covid?" Ptal se kapitán.
"To je nemoc, všichni jste v karanténě, my jsme taky v karanténě, tady to taky mají všichni. Pokud přežijete v letadle 14 dní bez jídla a pití, tak jste bezpříznakoví nosiči."
"Zdraví?"
"Ne kapitáne, bezpříznakoví nosiči Covidu a všichni musíte nosit ochranu úst, jinak vás nepohřbíme."
"Rozumím."
Letušky rozdaly cestujícím kapesníčky, které si poslušně uvázali na ústa. A mezitím s letadlem přistáli.
 
"Jé pane Vrtiška, vy jste taky přiletěl na Havaj?"
"Ahoj Lindo, vůbec jsem si tě nevšiml."
"My jsme seděli až vzadu, skoro v zavazadlovým prostoru,... Já tu blbost nosit nebudu" a Linda si strhla ochranu úst. Ferda si ji taky sundal a ještě si s ní utřel čumáček.
"No, když jste na mě dva, tak co bych to nosil. Ale Lindo, já jsem tu služebně za moc důležitou záhadou, nepíchla bys mi? Nemám čas tu umírat dva týdny hladem a žízní."
"Jasná páka, pane Vrtiško, jen řeknu rodičům, že měním All inclusive destinaci." Když to Linda vyřídila s rodiči, kteří vůbec neprotestovali, měli už poslední sušenky, připojila se Linda k Vrtiškovi, který vytáhl Nokii 3310 a zakřičel na ostatní.
 
"Jsem ozbrojen, nebraňte mi v útěku." Nikdo mu nebránil, naopak to všichni schvalovali a i s posádkou letadla začali prchat.
Prchali a prchali "Křižovatkou Pacifiku," až se celí uřícení posadili pod palmu s výhledem na vyhaslou sopku Diamond Head.
Vono se řekne prchat, ale kam teď?  Přistáli na ostrově Oahu, což je, jak jistě každý ví, částí státu Havaj, který je 50. spolkovým státem Spojených států amerických. Rozloha ostrova činí 1545 km² a žije na  něm 953 tisíc obyvatel (odhad z roku 2010), což jsou asi 2/3 populace celého souostroví.
 
"Tak a teď babo raď! Kam se vrtnout a kde hledat pana Czerného? Ještěže jsem si do kufru přibalil mapu, podle té najdeme cestu do hotelu Sad Wednesday." brumlal si pod knírek Jiří.
"Lindo, podej mi kufr!"
"Ale pane Vrtiško, žádný kufr tady není. Ten jsme nechali na letišti, jak jsme prchali," odpověděla smutně Linda.
"Tak teď si připadám jako po náletu na Pearl Harbor," vzdychl Jiří a poposadil si buřinku do týla.
"Haf, haf,haf,haf."
"No jasně Ferdo, děkuji, vždyť máme naší osvědčenou Nokii!" Zašmátral v kapse baloňáku a vytáhl telefon. Pohladil ho po displeji a dojatě zašeptal: " Vydrž baterko, vydrž, jsi naše jediná záchrana."
 
"Ahoj," řekla rosnička a mávala ručičkou Ferdovi na pozdrav, když šla okolo s ručníčkem přes rameno a šnorchlíčkem na hlavě.
"Ňauf?" Divil se Ferda.
"Chtěla jsem jít na pláž se opalovat, jenže na ostrovech probíhá revoluce."
"Ňuifí, haf?"
"Havaj už není 50. státem USAových států, zítra budou lidi určitě slavit. No nic, jdu do televize nahodit předpověď na zítřek, cítím se polojasně."
 
Ferda se v naprostém úžasu díval za odcházející žabičkou a raději se začal ovívat ušima, aby rosničku vyhnal z hlavy. Pak si kolem krku uvázal pestrobarevný šátek, aby v případě, že narazí na revolucionáře mohl s ním podle potřeby otáčet, aby mezi ně zapadl. Vrtiška si rozepnul baloňák a začal volat Janu Czernému do Sad Wednesday.
"Tú túú túúú túí tú tá tý ťuj ťuji tú."
"Nikdo to tam nebere, musíme se dostat do města a někoho se zeptat na Czerného," típnul Jiří Nokii.
"A taky musíme na nákupy," doplnila Linda a ukázala s elegantní nevinností na sebe.
 
... další díl příště ;)

24 názorů

blacksabbath
26. 07. 2021
Dát tip annnie

ann....na konec vedou ještě dva díly:-)))))))


annnie
25. 07. 2021
Dát tip

Jsem napnutá!!! Tip a.


Pěkné to máte, vy dva. Nebyli jste moc dlouho na sluníčku?


blacksabbath
24. 07. 2021
Dát tip Gora

Irčo....děkujeme.....to jednoho...vlastně oba...potěší.....


Gora
24. 07. 2021
Dát tip

Taky máte, milí spoluautoři, můj upřímný obdiv, jak to vše stíháte psát!

Příběh je vtipný, nenechám si ujít pokračování, jdu na třetí díl!


děkujeme lastgasp.......myslím ale, že se budeme zuby nehty budeme držet Nokie 3310...:-)))))


lastgasp
24. 07. 2021
Dát tip

Stále krásný a zajímavý začátek s mnoha informacemi, které nás seznamují pomocí transferu s novinkami. Možná se z obsahu ztratí Nokia 3310 (to bude Kočkodan smutný) a objeví se Nokia 5110. Děj se zamotá a budeme překvapeni.


Ano, ano.....přistáli.....jen jestli je najdou ve třetím díle????.....Toť otázka.......:-))))


bixley
23. 07. 2021
Dát tip

No prima, tak přílet máme ze sebou! Teď najít pana Czerného a turisty!


Luboši!!! - následuje pouze řada chcechtajících se smajlíků


 zatiaľ prekonávajú problémy havajskou zadnou ... *


Aru...ten to ví....ale...nic nepoví:-)))))))


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

třetí díl je tedy na spadnutí? ano? ne?

kdo nám to poví, Vrtiška, Ferda, Linda, rosnička?

:D


Al....jak dopadne to se teprv uvidí.....my sami nevíme:-))))

Jani....chválím tvou zvědavost....já vlastně také nevím....možná v té vyhaslé sopce?????

Milane...ó ano.....byl náročný...a to měli první třídu a let bez přestupu:-)))))


MilanH
23. 07. 2021
Dát tip

Velice náročný let :o)


vesuvanka
23. 07. 2021
Dát tip

Také jsem zvědavá, kde turisté mizí :-)))


Alegna
23. 07. 2021
Dát tip

to je dobrodružství, jistě to dopadně dobře?


Aru
23. 07. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

já mám mooooře času :))

takže stíhám. aby zase nebylo přenokiováno ;)


Ja koukám a valím oči, kdy vy to stíháte?! Ale dobře to stíháte :) Kdepak asi jsou ti lidé? Mám takový pocit, že ve třetím díle se to ještě nedozvíme :) I tak se těším!

To Kočkodan: Souhlasím s Tebou :) Zmíňky o Nokii nemají nikdy chybu!!! 


Kočkodan
23. 07. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

 

Já jsem hlavne rád, ze se na scéne zase objevila Nokie 3310, protoze bez Nokie 3310 by to proste nebylo ono. Tenhle pohyblivý telefon, ano, myslím Nokii 3310 (na kterou by mimochodem koukal starý dobrý Alva Bell jeste mnohem nestandardneji nez mláde skotu na novotou vonící chlévská vrátka), je proste neocenitelný pomocník. Vzdyt ona – pro jistotu pripomínám, ze jde stále o Nokii 3310 – muze pusobit (viz prubeh opustení letounu) dokonce i jako odstrasující zbran.

 

Mne osobne ani tento druhý díl neodstrasil a nahlédnu i do pokracování. Ano, priznávám, predevsím proto, abych se opet setkal s Nokií 3310. At se klidne panu Czernému ztratí treba vsichni turisti, jen at PROBOHA! neztratí pan Vrtiska svou Nokii 3310!!!


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

iví, to město je všude kolem tý sopky, stačí aby se zvedli od palmy :D

jak nebrkli? hezky si ji připravujeme, Vrtiška intenzivně pátrá :D


vesuvanka
23. 07. 2021
Dát tip

Byla to dramatická cesta, pan Vrtiška to dobře vyřešil. Hlavně, že se dostali na Havaj. TIP a těším se na pokračování :-)))


Aru...ještě jsme o tu záhadu ani nebrnkli a už máme dva díly......:-))))))))))...Jjjjj....užívám si to v Honolulu......:-))))))))))))))))))))))) A teď.... jak se dostanou od sopky do města????? Má Ferda dost peněz na nákupy????? Dojdou konečně už ve třetím díle k panu Czernému? Začnou už pátrat po mizejících túúúúristech?????...Co myslíš, čtenáři?????


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

to je havaj být na Havaji :D

další díl v záři Honolulu ;)

pěkně nám to odsejpá iví, už se té záhadě docela blížíme na kloub, viď? :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru