Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada mizejících turistů - Díl třetí

23. 07. 2021
10
25
525
Autor
blacksabbath

Spolupsaní...Aru + blacksabbath

Pan Vrtiška: Záhada mizejících turistů - Díl první (Spolupsaní)

Pan Vrtiška: Záhada mizejících turistů - Díl druhý

Pan Jiří se zamyšleně poškrábal na bradě, posunul si buřinku více do očí.

"Toto pere, toto pere. Musíme se honem přemístit nebo se tady opečeme. Ještěže je ta sopka vyhaslá."

"Haf - hafhafhááááf," souhlasně štěkl Ferda.

"A Ferdo, máš v tom svém příručním zavazadle peníze? Takhle přeci do hotelu jít nemůžu," plačtivě popotáhla Linda.

"Haf," štěkl Ferda a mělo to znamenat, že on je vždy na všechno připraven.

"Tak jdeme! Myslím, že tímto směrem to bude nejkratší," ukázal rukou vpřed pan Jiří, když se pořádně rozhlédl po nebi.

"Když myslíte," podotkla Linda. Hádat se s panem záhadologem nechtěla. Vidina nových šatů zvítězila.

 

Vydali se tedy směrem, který určil Pan Vrtiška. Po chvíli pochodu se ukázalo, že je opravdu sečtělý a podle postavení slunce na nebi určil správnou trasu.

Za chvíli uviděli chatrče na kraji města.

"Nejdříve, prosím, do obchodu. takhle mezi lidi nemohu," zašňourala Linda.

"Dobře, dobře," uklidňoval ji pan Jiří. Ale při představě, čím si zase při nakupování projde mu začal stékat studený pot z čela. Linda ho vzala za ruku a neomylně ho táhla do ulic města.

"Že by ta žába měla čuch na obchody stejně jako Ferda na uzeniny?" Mumlal si Vrtiška a nechal se táhnout.

"Sem - sem, vidíte? Tady nakoupíme!"

"Hauuuuuu," zavyl Ferda.

" To víš, že s námi do obchodu nemusíš. A vlastně ani nesmíš. Vidíš tu ceduli? Jen mi dej nějaké peníze a čekej!"

 

Ferda se uvelebil na schodech, šťastný, že psi do obchodu nesmí. Zato pan Vrtiška, sklesle se opírajíc o deštník, se vploužil do obchodu za Lindou.

"Jé. Tady je krásných šatů. Ty zelené s motýlkama. Nebo tyhle růžové s kvítečkama! Nebo si mám raději vzít ty modré s rybičkama?  A tyhle červené s plamínky by také nebyly zrovna k zahození. Co myslíte, pane Vrtiška?"

Jiří seděl na zemi, koulel očima a vzdychal.

"Tak já si prosím vezmu ty červené hned na sebe a ty modré mi prosím zabalte."

Pan Vrtiška se s vypětím všech sil postavil na nohy a zaplatil. Vyklopýtal ven.

"Ferdo, pryč odtud! Čmuchej! Dělej! Hledej cestu do hotelu Sad Wednesday!"

 

"No vy vypadáte," pronesla k nim rosnička, která přišla bůhví odkud.

"Žába a mluví, to je záhada, pane Vrtiško." Divila se Linda.

"Já nejsem žádná žába, ale Rosnička Počasová a dělám pro Honululu počasí v televizi."

"Tak to bys nám mohla poradit, kde je tady hotel Sad Wednesday?" vmísil se do hovoru Vrtiška.

"Jo, Smutná Středa? Ten je přece támhle naproti přes ulici, koukáte na něj."

"Jú, ten zlatočervený?" Linda se na něj dívala a nemohla z něj spustit oči.

"Přesně ten, večer zajděte na pláž Waikiki, bude tam mejdan."

'My se tý otravný žáby nezbavíme,' myslel si sklesle Ferda, ale to už ostatní upalovali k hotelu. Ferda se rozeběhnul, aby je dohonil, protože Vrtiška už byl napnutý jako kšandy, jelikož jeho případ mu záhadně stále unikal.

 

V hotelu bylo pusto a prázdno, ani živáček. Vrtiška setřel odborně prach z římsy a svým záhadologickým instinktem rozpoznal, že donedávna tu byli lidé.

"Teď bychom se mohli rozdělit na tři skupiny a když se někdo ztratí, tak mu stačí jenom volat na ostatní," chichotala se Linda, až se držela za břicho.

"Lindo, ale tohle není horror, moc se díváš na televizi."

"Já vím pane Vrtiško, ale co teď?" Pronesla Linda s psíma očima kulíc je po Vrtiškovi.

"No Ferda, by nám mohl najít toho majitele Czerného."

"Hafí, mňau, tedy haf, haf," souhlasil Ferda a dychtivě očekával s čím se na něj ti dva vytasí. Jiří vytáhl svůj legendární mobil Nokii 3310, našel si esemsku a tu dal očuchat Ferdovi, aby podle ní vystopoval Czerného. Ferda zavětřil stopu a vydal se po ní. Cestou ho vyrušil párek myší, které se do něj strefovaly z foukaček kuličkama z papírků, ale Ferda odolal a neomylně si razil cestu nosíkem do kanceláře pana Czerného.

Když došli do kanceláře, strnuli v úžasu, v křesle seděla rozvalená Rosnička Počasová s elegantním kloboučkem na hlavě, s nohama natahnutýma na stole a popotahovala z doutníku.

 

...pokračování příště 


25 názorů

blacksabbath
26. 07. 2021
Dát tip annnie

jjj...budeš koukat jak se to rozuzlilo....:-))))


annnie
26. 07. 2021
Dát tip

Rosnička má velkej potenciál, už se těším! Tip a.


Očuchávat SMS by mne nenapadlo ani ve snu. To jsem se nasmála.


Nani, Milane........děkujeme....za vaši stopu na Havaji...:-)))))


blacksabbath
24. 07. 2021
Dát tip Gora

Mně to, Irčo, nepiš.....to kolega....to Aru....fakt......:-)))))))))))))))))))))))))))))))má plnou hlavu nápadů...:-))))))))))))))))))))))))))


Gora
24. 07. 2021
Dát tip

No, jen aby, vidím to ještě tak na deset pokračování, s  vaší autorskou rozmáchlostí to méně nebude!

To už je skoro na novelu!


Lucinko, Luboši, Renato....děkujeme ...příští díl už jistě přinese rozuzlení...:-)))))


Aru
24. 07. 2021
Dát tip

myslím teda :D

každopádně je to super přechýlení ;))


Aru
24. 07. 2021
Dát tip

nééé, pan Vrtiška neprodělal změnu pohlaví :D:D

opírajíc zní prostě skvěle, také jsem toho výrazu hojně použil ve svém TD veledíle, opíraje prostě zní nahouby, jakože úplně nanic ;))


Kočkodan
24. 07. 2021
Dát tip

 

Buď pan Vrtiška tajně prodělal změnu pohlaví (ale maskuje to nepřechylováním), nebo se vloudila jazyková chybička. Dle mne tu jsou dvě možná řešení přechodníkového problému:

 

- pan Vrtiška bude paní Vrtiškovou

 

- opírajíc bude změněno na opíraje

 

 

 

A cicmání se s obojživelníkem nedoporučuji, jde o příliš riskantní záležitost. Nejen z hygienického hlediska.


Aru
23. 07. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

tak já to vyřídím ;)

ahojky ;))


Jaaaj, já na ni zapomněla, srdečně se jí omlouvám :) Tak i jí pusinku, mua!

Pupapipapa.


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

díky Lucie a ahoooj ;)

a Lindě né, Lucie? Vrtiškovo záhadolické spolupracovnici :D


Švih to teda má! Jooo, jooo, ať políbí Rosníčku :) Super díl a už to přímo žádá další, hehe :)

Mějte se a pošli za mě, Black, panu Vrtiškovi, Ferdovi i Rosničce pusu na dobrou noc, ať se tam sami nebojí...


Alegna
23. 07. 2021
Dát tip

Nestačím se divit   a taky jsem napjatá, jak tohle dopadne , -)


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

to jsi na nás moc hodná bixley ;)


bixley
23. 07. 2021
Dát tip

já to neznámkuju :-))


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

bixley, ale kdybys tomu měla dát čtyřku, tak je to v poho, né? :D


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

ó, iví, čtenařstvo si žádá více ypsilónů, můžes tam nějaký dodat? :D


bixley
23. 07. 2021
Dát tip

třeba páek myší, které se do něj strefovali - myši se strefovaly


Ty jo...korektor Aru něco přehlédl????


bixley
23. 07. 2021
Dát tip

Trochu dávejte pozor na ypsilony...


Jeden komentář lepší než druhý:-)))))) líbat Rosničku...to jsem zvědavá co na tohle řekne Ferda:-))))) a páně Vrtiškovi kšandy......doufám, že jsou dost pružný......Renato děkujeme, že tenhle mišmaš sleduješ:-))))))


bixley
23. 07. 2021
Dát tip

Tedy jedno překvapení za druhým? Pan Czerny zmizel za turisty? Jsem napjatá jak páně Vrtiškovy kšandy.


Aru
23. 07. 2021
Dát tip

óóóó, co, co se stalo s panem Czerným, snad nebude výprava muset líbat Rosničku Počasovou :O

:D:D

super díl, zase to má ten správnej švih ;))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru