Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Den prázdninových zážitků - SVATBA MOTÝLŮ

24. 07. 2021
22
39
1070
Autor
blacksabbath

Teplý vítr shání
mraky do stáda
v dálce šumí jez
louka bzučí ticho
klaním se
            té krajině.

 

Stalo se L.P. 1981.
 
Je léto a já mám se svou třiapůlletou dcerkou naplánovanou dobrodružnou výpravu.
 
Cíl cesty Terčino údolí. Začátek cesty České Budějovice. Autobusem až do Trhových Svinů. Pro malé dítě by to byla, pěšky už z "Budějc", nepřiměřeně dlouhá trasa.
 
Večer před výpravou balíme společně bágl. Náhradní oblečení pro dceru, pláštěnku. A svačinu. Večeřet už budeme na místě. Ubytování máme domluvené přímo v Tereziiných Lázničkách. Nahoru přivazuji ještě celtu. Do kapsy nezbytnou KáPeZetku, za opasek nůž. Víc toho nepotřebujeme.
Boty nás tlačit nebudou. Moje pohorky jsou hodně vyšlapané a boty dcerky už také ušly nějaký ten kilometr.
Ráno vstáváme brzo, ale nemůžu ji přinutit, aby už zavřela oči a hlavně pusu. Těší se! Pořád se na něco vyptává. Hlavně na cestu. Tu znám dobře. Tak jen pro jistotu přibaluji mapu a buzolu.
 
Třicetpět minut jízdy autobusem je za námi. Rychle procházíme městečkem a hned za ním stáčíme kroky do luk. Počasí nám přeje. Nikde nikdo. Jdeme za ruku, indiánským nebo písničkovým krokem. A že těch písniček známe!
Voníme k lučním květům. Některé už známe. Ty co ne, trháme a ukládáme do sešitku, který má Babu s nezbytnými pastelkami ve svém batůžku. Až se vrátíme, budeme je určovat podle obrázků v knížce, kterou dostala k narozeninám.
 
Z dálky k nám doléhají zvony. Je poledne, čas na přestávku. Na kraji lesa rozprostírám celtu. Z báglu vyndavám housky s máslem a sýrem, okurku a rajčata ze zahrádky. K pití máme vodu z čutory. Malá jí jako dráček.
Za chvilku mi pokládá hlavu do klína a usíná. Nevadí. Čas máme dobrý. Opírám se o kmen stromu, pod kterým táboříme. Zaposlouchávám se do bzučení ticha.
 
Probouzí mě zatahání za triko. Cácora na mě kouká s prstem přes pusu. "Mami, koukej," zašeptá, že ji sotva slyším a ukazuje na louku.
Nad ní se vznáší téměř pravidelný kruh motýlů.
"Vidíš je? Tam! Tam pod těma motýlkama," ukazuje do rozkvetlé louky.
"Koho?"
"No přeci tu motýlí princeznu a toho motýlího prince. Oni mají svatbu. Slyšíš tu hudbu?"

Já slyším cvrčky v trávě, vidím motýlí kruh. A své dítě. Úžasem velké oči upírá do trávy. Sedí úplně tiše. Jen nohama pohybuje - do taktu?


39 názorů

K3...je vidět, že jsi četl opravdu pozorně........hned opravím...děkuji moc


K3
31. 07. 2021
Dát tip

Překl.: Za chvilku mi pokládá mi... Poslední část je neskutečně krásná. Nemám slov.


Hani.....je to příhodka z roku 1981...to jsem měla ještě pružná chodidla...:-))))

ale pravda je, že jsem často spávala jen na celtě, pod širákem...kam jsem po setmění došla...tam jsem lehla...krásné noci a krásná rána....


8hanka
29. 07. 2021
Dát tip

aj dýchať som zabudla...

bola by si ideálnou mamou môjmu mladšiemu synovi, voľné chvíle trávi v lesoch, kopcoch, občas ma zoberie, ale podľa mňa som skôr príťažou...kvôli mne ide pomaly, musí počúvať, ako sa ľakám každého zvuku:)

Cením si, že ma napriek tomu  berie pozerať svetlušky, i tohto roku som si užila dva večery ako v rozprávke, neskutočné množstvo zelenkavých svetielok tichučko krúžilo okolo nás, občas som tú priam nadpozemskú nádheru kazila obavou z nečakaného zapraskania halúzky, kto to tam asi je...márne mi opakoval - sme v lese, sú tu jeho obyvatelia...pred týždňom ma zobral na Sandberg plný hniezd včelárikov ...vďaka nemu spoznávam mnohé doteraz neznáme...jaj, ako by si prírodu užíval s Tebou:)))


blacksabbath
27. 07. 2021
Dát tip annnie

ann.....děkuji a přeji krááááásný den!!!!!!


annnie
27. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Tak to je krásný... Tip pro tebe jako autorku i matku a.


Lami
26. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Všude , kde nejsou lidi a je klid a ticho, je krásně.


A že je tam krásně!?....Děkuji Lami......užij si pohodový večer!


Lami
26. 07. 2021
Dát tip

Taky jsem byl u vodopádu.Je to patnáct let.Cuknštejn má soukromého majitele a je opravený.Prý po dohodě by se mohlo i na prohlídku.Hezký den.


Janino, Maruško, law. ..... moc vám děkuju...užijte si krásnou neděli!


eto pravilno....spasíba L"uboš.....


To je nádhera.


Kočkodan
25. 07. 2021
Dát tip

 

Óčka  mámy i jej dóčky

 

dólgo čúčaj na babóčky.


Janina6
24. 07. 2021
Dát tip

Kouzelné...


Tak.....Nani......svět očima dětí.....děkujíííííí a mějte tam na Plodném kopci krásný večer!!!!!


Nami 99
24. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Moc hezké, ty pravé, upřimné, dětské zážitky.


MilanH
24. 07. 2021
Dát tip

Tobě též přeji hezký večer :-) black


Milane....děkuji za úsměv.....hezký večír!


MilanH
24. 07. 2021
Dát tip

:-)


Ty, emanueli......asi jsem ti otevřela něco ...vo čem nemám ani páru.....

děkuji, že jsi dočetl! Přeji příjemný den!


pokud jsi nečetl konec....nemůžeš vědět vočemtoje - motýle..:-))))


J.J.M.....děkuji za tvou stopu zde....krásný den!!!


blacksabbath
24. 07. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Lucinko.....kdo dnes už ví co dcerka viděla......ale ten kruh tam byl......děkuji


blacksabbath
24. 07. 2021
Dát tip Gora, Já Lucie píšu..., Aru

:-))))....sosali:-))))))...no neni ta čeština krásná???


Krásně milý příběh, Blackie :) Čtivé napsáno a popsáno! Motýlci si poletují a hned je to svatba :) Nádhera sama, ta rozkvetlá příroda.


Gora
24. 07. 2021
Dát tip

Ivi, u nás na kopci samá stará švestka - jednou jich bylo plno přezrálých pod stromy, viděla jsem, jak přiletěl roj tmavě hnědých motýlů a sosal tu šťávu... ale pak měli problém odletět, opili se zkvašenou švestkovkou!!


Aru
24. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

ale skládací srub s krbem také není k zahození iví :D

já vlastně nevím, jestli jsem takový motýlý kruh viděl a že jsem byl jako malý venku furt... hm, ta paměť je jak cedník :))


blacksabbath
24. 07. 2021
Dát tip Aru, Gora

Takový motýlí kruh už jsem pak nikdy neviděla...Jjjj.....dětským očím je dáno vidět

Aru....v KPZ jsem netahala srub....nýbrž....náplast, malou lahvičku H2O2, jehlu a nit, sirky, píšťalku.

Děkuji všem za milé komentáře:-)))))))))))))))))))))

též děkuji nakouknuvším


Alegna
24. 07. 2021
Dát tip

krásný příběh


Čudla
24. 07. 2021
Dát tip

Pěkné /*


Gora
24. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, zářný příklad dětského vnímání... a hezky podané!

Jsou chvíle, kdy žasneme nad dětmi... díky za pěkný příspěvek k TD!


Jamardi
24. 07. 2021
Dát tip Aru

Jů! Motýlí kruh jsem nikdy neviděla! Věřím, že to musela být motýlí svatba, protože jinak to není možné!

Krásný výlet, hned bych šla taky.


ani sa nečudujem, že cácorka vidí nad rozkvitnutou lúkou svadbu motýľov ... pôvabné


Aru
24. 07. 2021
Dát tip

poznávám nezbytnou KáPéZetku se srubem... no možná ne :D

super zážitek iví, to je přesně ten věk, kdy člověk ještě "vidí"


revírník
24. 07. 2021
Dát tip

To bude nejspíš tím maminčiným vedením, že má tolik krásných zážitků.


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

Krásné. V dětských očích je celý svět krásný.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru