Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD Tři hromádky

24. 07. 2021
13
30
719
Autor
bixley

Mimo soutěž

 

stalo se léta páně 1971

Na břehu rybníka v obci Suchý stálo několik chat. Ploty zahrad vedly jen pár metrů od břehu. U každé chaty kotvila malá pramice. A protože bylo léto, v každé chatě někdo byl a užíval si koupání, veslování a slunění na zahrádce.

Z jedné chaty, žlutě natřené, právě vyběhli Radka s Markem.

„Mamí, my se jdem podívat k Hrbatům!“ volali kamsi do útrob chaty. Dveře na verandu byly otevřené a v nich povívaly šňůry navlečených korálků proti mouchám.

Děti oběhly sousední chatu a běžely k dalšímu vchodu. Kluci byli na zahradě a pomáhali se sekáním trávy.

Čau Mílo!“ volal šestiletý Marek. Míla, Ivan i Pavel se hned ohlédli a změřili si ho od hlavy k patě. Byl ze všech nejmladší. Nejstarší čtrnáctiletý Míla začal hned vymýšlet program.

„Čau děcka, tak co podnikneme? Vezmeme Leonidka a půjdem se projet?“

Leonidek říkali starší pramici, do které bohužel teklo. Ale to nikomu nevadilo. Během plavby se vylévala voda plechovým hrnkem a byla to úžasná zábava.

„Jasně!“ nadchl se Marek a hned běžel k rybníku.

„Pojďte, nebo nám ještě ujede!“ smál se Míla.

Všichni nastoupili a odrazili od břehu. Marek seděl na přídi, Ivan s Pavlem na sedátkách uprostřed, Míla u vesel a Radka na zádi.

„Zahrajeme si zase na taxík, jo?“ navrhoval Pavel.

„Ano, pojedeme k přístavišti třináct a tam tě necháme,“ pošťuchoval ho Ivan.

„To né, to je přece ten utopenej strom, tam ho přece nenecháte,“ snažila se ho bránit Radka.

„No dobře, tak tě vysadíme na dvanáctce,“ vzdychl Ivan.

Míla tedy vesloval na protější břeh a přistál šikovně mezi stromy. „Přístaviště číslo dvanáct, vystupovát!“ zavelel.

Pavel vyskočil. „Nabereme tě třeba na dvacítce, jo?“ volal za ním.

„Mně taky někde vysaďte,“ škemral Marek.

„Tak jo, co patnáctka?“ střelil Míla od boku.

„Jó,“ radoval se Marek.

„Počkat, počkat, nejmladší členové, co vylívaj vodu, nám zdrhnou, to mám teď vylejvat já?“ zlobil se naoko Ivan.

„Ále, podívej na to nebe, za chvíli bude voda i na suchu,“ žertoval Míla.

Postupně ještě Míla vyložil Radku a Ivana a potom objel domluvená přístaviště a zase je naložil.

„Víte co? Pojďte se podívat támhle k tomu kiosku.“

Míla přistál a tentokrát vystoupili všichni. Byl začátek prázdnin a kiosek ještě nebyl v provozu. Židle a stoly tu byly poskládané na sebe, na nich ležely složené modře kárované PVC ubrusy.

Obešli kiosek a chvíli předstírali, že je otevřeno a dávají si různé dobroty.

„Teda ten pečenej kapr je fakt dobrej,“ mlaskal jako hlasitě Míla.

„Pch, ten můj biftek je lepší,“ nedal se zahanbit Ivan.

I ostatní předstírali, jak debužírují. Najednou jim začaly padat první kapky přímo „do jídla“.

„Himbajs,“ ulevil si Pavel coby nadšený čtenář Rychlých šípů. „Abysme vyrazili.“

„To jo, platit nebudeme,“ dohrál hru až do konce Míla. Mezitím se už ovšem hustě rozpršelo a začínali být mokří.

„Vezmeme ty ubrusy a schováme se pod ně,“ projevil se náhle Ivan jako muž činu a namátkou sebral tři ubrusy. „Honem, rozprostřete to nad sebe!“

Marek si přisedl k Radce na záď, nad sebe si dali jeden ubrus, další měl nad sebou Pavel a Ivan přidržoval třetí nad sebou a neuvěřitelně rychle veslujícím Mílou. Museli přejet celý rybník na druhou stranu. A pršelo čím dál hustěji.

U Hrbatcovy chaty už stály obě ustarané maminky s deštníky.

Míla bleskurychle přistál a všichni vyskočili stále s ubrusy nad hlavami.

„To bylo bezva!“ volal Marek.

Paní Hrbatová se jen usmívala:

„Vy jste nám na tom rybníku připadali jako tři hromádky.“

Ivan se toho okamžitě chytl: „Tak hromádky, jdeme domů do sucha!“


30 názorů

bixley
01. 08. 2021
Dát tip

Karle, přesně tak. :-)


K3
01. 08. 2021
Dát tip

Právě takové nepředpokládané události jsou tím pravým dobrodružstvím na která se nezapomíná.


bixley
27. 07. 2021
Dát tip

Díky, Evži.


Hezký příběh, Renato.


bixley
25. 07. 2021
Dát tip

I tobě díky, vesuvanko.


vesuvanka
25. 07. 2021
Dát tip

Moc pěkné letní vyprávění, napínavé. Kluci měli zajímavý zážitek :-))), TIP


bixley
25. 07. 2021
Dát tip

Díky, nami.


Nami 99
25. 07. 2021
Dát tip

Hezké letní vyprávění.


bixley
25. 07. 2021
Dát tip

Kočkodane, ale že to bylo překvapení, viď? :-)


Kočkodan
25. 07. 2021
Dát tip

 

Velmi jsem si oddychl, že se v dílku s názvem Tři hromádky neobjevili žádní psi.


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

To určitě ne! Jsou to zážitky staré 50 let, ale pro mě pořád živé... Díky.


Janina6
24. 07. 2021
Dát tip

Bezva vyprávění, dobře se četlo. Málem jsem těm dětem takové zážitky zazáviděla :-) I když se vlastně neděje nic dramatického, má to šmrnc a spád, možná i proto, že je tam hodně dialogů. (Akorát v prvních šesti souvětích šestkrát chata... z toho až oči rozbolí :-)) tip a za mě jsi tu dnešní soutěž i mimo soutěž vyhrála!


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

Taky díky, Lucie


Když se do toho přidá déšť, tak je hned všechno napínavější a dramatičtější :) Milé vyprávění! 


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

dievča, díky.


na Suchom rybníku v Leonidkovi tri mokré hromádky ... veselé rozprávanie a trošku aj napínavé


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

Jardo, přesně. Díky.


revírník
24. 07. 2021
Dát tip Gora

I to zmoknutí patří k úžasným letním zážitkům.


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

S tím tečením vody to zas nebylo tak dramatický, prostě trochu vody na dně loďky pořád bylo.


Jamardi
24. 07. 2021
Dát tip

Aha, já jsem myslela, že by mu tam natekla voda a utopil by Leonidka :)


bixley
24. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Ale mohl, ten rybník není tak velký. :-)

 

Rybník Suchý, Suchý (hrady.cz)


Jamardi
24. 07. 2021
Dát tip

Je příjemné trávit čas někde, kde se lidi znají, pak si třeba i takto můžete půjčit ubrusy a nezmoknout. :) A ty zastávky byly jen jako, že? Nemohl přece všechny vyložit?


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

alegno, to určitě. :-)


Alegna
24. 07. 2021
Dát tip

příjemné čtení, bylo to fajn, když si všechny děti hrály dohromady a zažily spousty legrace a dobrodružství


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

blacki, tohle mi opravdu utkvělo...


JJJ..prázdninové rošťárny.....kdeže ta léta jsou.......tři hromádky na rybníku...alou do sucha:-))))))...to si budu pamatovat......pěkný zážitek....*/**************


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

Taky si myslím. :-)

Jsem organizítor.

 


Aru
24. 07. 2021
Dát tip

proč  mimo soutěž? letní zážitek jako hrom ;)


bixley
24. 07. 2021
Dát tip

To se opravdu stalo pár kilometrůod Bukové...


Gora
24. 07. 2021
Dát tip Aru

Konec dobrý, všechno dobré, Renato... už název je netradiční a celá plavba pod ubrusy:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru