Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Telepatie

30. 07. 2021
19
17
588
Autor
Danny

Byl to deštivý den. Petr nastoupil do autobusu trochu promočený. Bylo k dispozici místo k sezení, tak si sednul. Autobus jel asi pět minut a poté se něco stalo. Něco, co se neděje často: něco, co loupe slupku z reality: Petr zaslechl ve své hlavě hlas o němž věděl s jistotou, že jej nevytváří on sám:
"Zapomněl jste deštník, že? Taky se mi to občas stane."
"Ano, vzal jsem si jiný kabát," odvětil Petr v myšlenkách, ale pak si teprve uvědomil, že je tu něco divného: "Počkat... kdo jste? Proč mi lezete do hlavy?"
"Sedím naproti vám, támhle přes uličku: jak vykouklo to slunce z mraků před minutou, náhle se mi otevřel něco jako pohled do vaší hlavy: cítil jsem... nebo slyšel... nebo... nejsou pro to slova: jak nadáváte, že jste promočený. Tak jsem si pomyslel tu myšlenku o deštníku. A vy jste ji zachytil."
"Já... jsem materialista," reagoval Petr, "takové věci by neměly být možné."
"Neměly být, možná, ale zřejmě jsou," reagoval ten druhý, "čtu občas časopisy o záhadách, ale zatím mě nic podobného nepotkalo. Ale byl jsem na to trošku připravený. Mimochodem, jmenuju se Martin. Sedím támhle u okna v tom modrém kabátu."
"Těší mě," reagoval Petr. "Jedete z práce?"
"Ano," odvětil Martin, "Pracuju jako úředník v centru. A vy?"
Povídali si dál. Petr bral to celé spíše jako hru, i když pocit surreálna, který měl, ho trochu mátl.
"Už se blížíme domů," pomyslel si potom.
"Chápete, že to, co se stalo, se pravděpodobně nebude opakovat?" reagoval Martin, "neměli bychom se kontaktovat i běžnými prostředky, abychom si to potvrdili?"
Petr vstal. Autobus už začal zastavovat. Došel k pánovi v modrém kabátu. Odkašlal si a začal: "Pane, já..." Co má říct? Nebylo to všechno přece jen jenom v jeho hlavě? Nebude ho tento pán považovat za blázna? Je telepatie opravdu možná? "já... já... budu vystupovat." vykoktal ze sebe. A vystoupil. Bylo toho na něj moc.


17 názorů

Lakrov
19. 08. 2021
Dát tip

 Má to dobrý rozjezd, ale žádný konec, je první, co mě napadá po dočtení. Něco do sebe tahle tajemná miniatura ale má. Tip.


Wow, super nápad! Moc se mi líbí ta spekulace, která text po celou dobu provází. 

Musím souhlasit s Gorou. Určitě by stálo za to, kdybys to dal rozvětvenější formy, samozřejmě jen, kdybys chtěl :)


annnie
06. 08. 2021
Dát tip

Já bych to zažít chtěla. Pěkný. Tip a.


lastgasp
04. 08. 2021
Dát tip Gora

Příběh určitě pobaví a do soutěže má velkou šanci. Je postavený na teorii Kahudových mentionů, pohybujících se nadsvětelnou rychlostí. Jedná se o jednotku hypotetické síly, dosud neprokázanou. Zejména klub Sisyfos ji označuje za fantazijní termín. Za pobavení tip.


K3
02. 08. 2021
Dát tip

Danny, super, poetická mini sci-fi. Odpovím tvými vlastními slovy, která jsi napsal pod mou miniaturu Kontakt, kterou mi ta tvá připoměla: vpodstatě by se s dnešními chytrými telefony taková (tedy ne přesně taková, ale podobná, byla by nutná autorizace na obou "stranách",) appka dala (s trochou důmyslu) vytvořit už teď... Tip.


bixley
02. 08. 2021
Dát tip

Hezký surreálný příběh, takové věci se občas stávají. Nebo ne?


Janina6
02. 08. 2021
Dát tip Entropia

To je výborný textík! Moc se mi líbí závěr, protože je celkem nečekaný, chytře relativizuje to, co se stalo (nebo nestalo? :-))


Pěkný nápad. Ale nechtěla bych to zažít.


vesuvanka
31. 07. 2021
Dát tip

Zaujalo mě, TIP


Diana
31. 07. 2021
Dát tip

Líbilo se.


Gora
30. 07. 2021
Dát tip Aru

Dobré, Danny.

Mrzí mě, že své pěkné nápady víc nerozvíjíš.


Dagmaram
30. 07. 2021
Dát tip

dobrý, líbilo se mi


Danny
30. 07. 2021
Dát tip

ćhtěl bych toto dílo nominovat na PM za červenec, posílám avi Próza_měsíce. Poznámka: dříve jsem chtěl nominovat "Fermiho paradox", ale rozmyslel jsem si to, takže bych prosil nominovat toto dílko.


cvrcka
30. 07. 2021
Dát tip

jj, maličkost :) 


Danny
30. 07. 2021
Dát tip

cvrcka: ad kabát deštník: díky, upravil jsem text, to víš roztržitost :)


cvrcka
30. 07. 2021
Dát tip Entropia

 Taky me to chytlo, jen " myslenka o kabatu" by mela byt "o destniku". Jinak prijemne, zaver decentni, doznivajici. Tip.


já - já jsem nastoupila......a jela vočima dokonce dvakrát.....že mě dílo chytlo potvrzuji tipem...*/****************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru