Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za západy...

02. 08. 2021
30
55
1270
Autor
Gora

 

Vodní hladina –

jepice vyskakují

napříč k obzoru

 

                                                                  Holub dosedá

                                                                  na telefonní stožár –

                                                                  vrků a vrků

                                                                   

 

 

Do oranžova

zas září křídlům oka –

zapadá slunce 


55 názorů

Gora
16. 09. 2021
Dát tip

Z.E.: díky ti!


Malované jako obrázky:)


Gora
04. 08. 2021
Dát tip

sveřepe, děkuju:-))


sveřep
04. 08. 2021
Dát tip

Paráda!


Gora
04. 08. 2021
Dát tip

díky, Jitko:-)


atkij
04. 08. 2021
Dát tip

Vrků, vrků, za holuba tip. Víme...:)


Gora
03. 08. 2021
Dát tip

Aha, už vím... dobře...


teisan
03. 08. 2021
Dát tip

Přečtu si to, ale u verulindy ne...ostatně už jsem ji dříve napsal, že ji k její tvorbě (tedy ani v jejím prostoru) už nemíním nic psát - důvody ani poštu tady nemíním rozmazávat.


Gora
03. 08. 2021
Dát tip

Díky, ale moc jsi mne nepotěšil:-)

Dva roky jsem psala jen miniatury, a když jsem si myslela, jak už jsem pokročila, tak zas krok zpět...

Diskutujeme teď o haiku u verulindy, nechceš se přidat?


teisan
03. 08. 2021
Dát tip

Není špatné...:)

TP


Gora
03. 08. 2021
Dát tip

Přehodím do mini, bude se jim tam líbit... spíš posoudím u jiných, no, bohužel... ale i každá debata je dobrá, ať u mne nebo jinde, učíme se všichni. Snad tedy jindy:-)


teisan
03. 08. 2021
Dát tip

To je v pořádku, jsou to tvoje věci, jenom bys to měla dávat např. do miniatur - aby si s tím zbytečně nemátla lidi,  kterým ostatně povětšinou radíš..."spíše mini" (nebo tak nějak podobně:).

O čem to celé je (paralela) mě ani tak nezajímalo, hledaj jsem alespoň kousek haiku (senrjú)...kategorie...nikde nic ani ťuk a tak jenom velký údiv nad tím, že někdo kdo dokáže napsat např. "světlušku v pavoučí síti" si není vůbec jistý o čem to je (ne tedy jenom špatné, průměrné, dobré haiku což by bylo normální), ale všechno jenom vyloženě naslepo pokus/omyl a mimo pár naučených a neustále se opakovaných frází z jakéhosi fiktivního a prakticky nikdy neexistujícího haiku manuálu (myšleno obecně)...podstata v nedohlednu.


Gora
03. 08. 2021
Dát tip

teisane, díky za citát z wiki - nečetla jsem o těch tvorečcích, haiku v onom znění je můj, možná nedobrý, nápad, spíš pozorování.

V holubovi vidím paralelu s lidským chováním, v motýlu, kterého tady u nás pozoruji každý slunný podvečer na západní zdi domku, také mé postřehy. Možná je to málo, nevím, ale baví mne to a usilovat nepřestanu. TVého názoru si vážím...


teisan
03. 08. 2021
Dát tip

I když s trochou toho respektu...

Jak je vidět, tak to pořád stojí na pokus/omyl, protože jinak mi hlava nebere to, že jsi schopna něco takového vůbec vědomě zveřejnit...ne ve smyslu "haiku-chyby", ale ve smyslu haiku ano nebo ne - a to ani ne ve smyslu haiku průměrné, haiku špatné, ať už "jepice"...

Jepice (Ephemeroptera) jsou okřídlená skupina hmyzu, jejíž původ je řazen až do paleozoika (prvohor). Dospělci mají redukované ústní a trávicí ústrojí a převážnou část dne tráví tím, že vyskakují z vodní hladiny směrem k obzoru.

(Wiki)

nebo nějaký ten poetický (pouze a jenom) motýl či ta sbírka citoslovců.

 


Gora
03. 08. 2021
Dát tip annnie

Děkuju, annnie - to jsem ráda.


Gora
03. 08. 2021
Dát tip

Evži, pobavilo... díky...


annnie
03. 08. 2021
Dát tip

Pěkné, zejména č.3

Tip a.


Zdaleka ne tak romanticky:

Dvě důchodkyně na lavičce před domem zmoženě civí do západu slunce.

To zas byl den....


Gora
03. 08. 2021
Dát tip

Přemku, děkuju - tvé komentáře jsou vždy vybrané, někdy lepší než dílko samo:-)


lastgasp
03. 08. 2021
Dát tip

Jsem rád, že se mohu přikrčit na konci, protože se mi to líbí. Cítím, že je to úžasné, lehké, propojené, senzitivní, ani nevím, jak to popsat. Přirovnal bych to ke krystalu křišťálu, lesknoucí a zářící zvláštním spojením. Omlouvám se, že jsem tomu zatím plně neporozuměl.  


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

motýle, to jsem docela ráda... a díky:-)


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Diano, děkuju...


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Děkuju, Karle... páv má oka spíš na chvostu než na křídlech... měli jsme ho...


Diana
02. 08. 2021
Dát tip

Opravdu, moc pěkně namalováno :-)))


K3
02. 08. 2021
Dát tip

Na páva jsem si vzpoměl až teď po komentech:). Západní zápaly slunce se mi líbí. Jednotlivě a ještě víc v celku.


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Lucie, děkuju!


Všechny jsou supeeer! Krása...


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Díky, Luboši, obě máš vtipná!


Kočkodan
02. 08. 2021
Dát tip

 

Bejvák Stalina

 

nádherná vilka s tují

 

hodně prostoru

 

 

 

Chyba souseda

 

celičký důchod prožral

 

furt něco v krku


Dagmaram
02. 08. 2021
Dát tip Gora

chápu, mě zmátlo to vyskakování, kontrastu dočasnosti jepic a obzoru - tomu jsem porozuměla.

jak je možné, že Dáša si není jistá, že oka na křídlech mají jen motýli? to už je dané její podstatou a hledáním všech ne/možností, snad jsem neurazila ..


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Díky, Jani... to mě těší.


vesuvanka
02. 08. 2021
Dát tip

Irenko, maluješ krásně barevné obrázky, líbí se mně všechny :-))), TIP


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Jepice jako stvoření žijící 1-3 dny - a přesto letí k obzoru, i ten krátký čas jim stojí za to...

Oka na křídlech mají tuším jen motýli, Dášo, ale uvidím, možná mne někdo vyvede z omylu... ten motýl sem lítá každý večer, kdy svítí slunce, a oka na tmavých křídlech pod zvláštním jemným světlem vystupují ... díky za zájem.


Dagmaram
02. 08. 2021
Dát tip

Irčo u té jedničky myslíš jepice jako rybářské mušky?

U trojky si nejsem jistá, čí jsou to křídla.

jsem natvrdlík :-)


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Díky, Dášo:-)... doufám v přesah zejm. u první a druhé...


Dagmaram
02. 08. 2021
Dát tip

všechny tři jsou příjemné :-)


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

dievča, vďaka tebe...


vrkútať západu ... pridávam sa k holubom


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Hanko, nějak jsem tě přeskočila v množství avíz... tak to mě vážně těší, že jsi majitelkou Šálku!


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

cassy, také že je... děkuji...


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Janino, rozumíš přesně! Děkuju.


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Jarmilo, díky... raději nevědět:-)


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

ukrytá v máku, děkuju... hezké od tebe...


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

supíku, tys to ale zamotal! Díky, že mě čteš...


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Ivi, díky. To je výhoda domku... ale zas to má i mínusy...


Gora
02. 08. 2021
Dát tip

Renato, díky... holub je "sladký" sám o sobě...


cassy
02. 08. 2021
Dát tip

moc pěkné...jako by někde blízko tebe byla líheň trojverší...


Janina6
02. 08. 2021
Dát tip vesuvanka

Holub na telefonním stožáru, jak vrká a vrká, toť přímo obraz naší utelefonované, uvrkané doby :-)


8hanka
02. 08. 2021
Dát tip

Ukrytá v máku mi pripomenula, že tú knihu mám i ja:)))

A maľuješ nádherné obrázky


Jamardi
02. 08. 2021
Dát tip

Nikdo přesně neví, jak ho druzí vidí a pak je překvapený. Pěkné.


supizmus
02. 08. 2021
Dát tip vesuvanka

Zkusil jsem zremixovat:

Vodní hladina

na telefonní stožár

zapadá slunce

 

Holub dosedá

zas září křídlům oka

napříč k obzoru

 

Do oranžova

jepice vyskakují

vrků a vrků


bixley
02. 08. 2021
Dát tip

Úplně to vidím. Líbí se mi kombinace holuba se stožárem zdánlivě nepoetická, samozřejmě i další dvě, západy slunce jsou krásné a je třeba je opěvovat i v haiku.


Tyjo....koukat na západ slunce...(já čučím jen do zdí paneláků)...to se ti to píše:-))))))...ale musím říct, že jsi vybarvila obrázky krásně.....


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru