Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhadně záhadná záhada - díl první

04. 08. 2021
16
49
505
Autor
blacksabbath

Aru a blacksabbath....spolupsaní na pokračování.

hádej, hádej hadači....kolik dílů bude mít???

Bylo - nebylo.....

Ten večer ulehnul pan Vrtiška, jako ostatně každý večer, do svého lože, ve své pruhované noční košili a ve své noční čepičce s bambulkou. Ferda si jako obvykle ustlal v nohách postele páně Vrtišky. Oba si popřáli hezký sny a už jen čekali, až jim Makový mužíček nasype jemný máček pro spaní.

 

Už - už se nořili hloub a hloub do spánku, když tu náhle ucítili jakousi sladkou vůni a začali se vznášet.

Letěli na té vůni a kolem dokola byly jabloňové květy. Letěli dál a dál když tu zaslechli: "Pozor! Přednost zprava!"

"Odkud ten povědomý hlas jde?" Brblal v polospánku pan Jiří.

"Haf, houúúúúf," štěkl na pravou stranu Ferda. A ejhle. Tam se vznáší Linda.(Linda je kamarádka pana Vrtišky, kterou poznal v jednom ze svých záhadologických pátrání.)

Pan Vrtiška se probral. "Lindo! Co ty děláš v našem snu?"

"Jé, pane Vrtiško, to je ale můj sen, vy mi do něj lezete."

"Haf, ňafí hafwrrr," zlobil se Ferda, protože si nestačil vzít sebou ani svoje pověstný vaky!

"Lindo, to není sen, ono nás to vcucává někam."

"A my jsme jenom v nočních košilích, pane Vrtiška, aspoň Ferda že má pyžámko" a to Linda s Vrtiškou neměli ani bačkůrky a Ferda náhubek na cesty! 

 

Linda měla na sobě růžovou noční košilku se zlatými opičkami driblujícími si s černými míčky a Ferda světle modré pyžámko se zrzavými koťátky a na každé nožce psí zářivě modré papučky na spaní. Po chvíli se přestali vznášet a začali se řítit k jakémusi ostrovu, ale blízko k povrchu zpomalili a měkce přistáli. Ferda si zul papučky a uvázal si je kolem krku za tkaničky. Všichni tři žasli co spatřili, kolem dokola obklopovaly ostrov vody, které mizely v mlze. Na ostrově byly všelijaké bylinky, které ani neznali, Ferda sáhl instinktivně po vacích, aby si vytáhnul svůj herbář, který si založil, když byl ještě malé štěňátko a bumbal mamince mlíčko. Vaky ale neměl, ani svůj herbář, bez kterého vůbec nikam nechodil, protože jak byl nízko u země, našel každou bylinku a tak si jen smutně pomyslel, 'můj herbář, haúúúůůůüüü'.

 

Všude byly jabloně, obsypané květy a zároveň měly i nazlátlá jablíčka, plná a nejspíš i šťavnatá. Linda neodolala a už už natahovala ručku po jednom z nich.

"Lindo, raději to netrhej, nevíme kde jsme, ani komu to patří."

"Když vypadají tak lákavě a sladce, ale máte pravdu, pane Vrtiška. Tak mě napadá, že máte nový případ a to kam jsme se to dostali."

"Zeptal bych se svých knih, ale my nic sebou nemáme, kromě tedy Ferdovo papuček na spaní."

"Tak se tu porozhlédneme, tráva je tu krásně měkká."

"No a nechtěla bys mi tykat, Lindo, vždyť už jsme jako ten Sherlok a Watson."

"Jé, to by bylo skvělý, Jiří." Lindě z této pocty úplně zrudly tváře, že může tykat tak slavnému a mezinárodně uznávanému záhadologovi.

Vydali se na procházku po ostrově. Ferda s houpajícími se papučkami na krku pečlivě očurával každý strom a kámen, jen tak pro jistotu, kdyby náhodou přilít ještě jiný psík. Jak se tak procházeli, vystoupali na návršíčko a v údolí uviděli sedět jakousi ženu v plášti s dlouhými narudlými vlasy.

 

"Jé, ta je krásná," vydechla Linda.

"Hmmmm," brumlal Jiří a mnul si oči. "Myslím, že bychom jí mohli dojít pozdravit a při té příležitosti se jí optat, kdeže to vlastně jsme. Co říkáš, Watsone? Tedy chtěl jsem říci, Lindo."

"Strašně ráda poznám tu krásnou paní, Jiří," odtušila Linda.

"Snad nebude vadit, že jsme v nočních úborech," mudroval Jiří a snažil se nakroutit si svůj knír.

Linda si pročísla prsty vlasy. Bědovala, že s sebou nemá svůj toaletní kufříček se šminkama.

Jen Ferda si z toho nic nedělal. Jemu stačilo se otřepat a byl jako ze žurnálu.

 

Pomalým krokem, tak aby tu krásnou paní nevyděsili, se vydali z návršíčka do údolí. Směr jim určovala záře narudlých vlasů.

"Kdo to asi je? Vypadá jako nějaká královna. Snad to nebude překouzelněná zlá čarodějnice," brumlal si Jiří do kroku. Ferda dál klidně značil trasu pochodu, jen tak pro jistotu, kdyby bylo se třeba vrátil po vlastních stopách. Jen Linda nebyla k zastavení. Poskakovala a přeskakovala, točila se dokola, aby už- už byla v údolíčku a mohla si tu krásnou paní prohlédnout pěkně z blízka. Ach, kdyby tak měla příležitost se jí zeptat, jak docílila té krásně zářivé barvy. To by spolužáci koukali.

 

Už byli jen na pár kroků, když to se ozvalo:"Stát!"

Všichni tři najednou zarazili své kroky a koukali odkud jde ten hlas?

Z trávy se vynořila hlava, pak krk a ramena, tělo.... a to rostlo a rostlo do výše....už museli zaklonit hlavu..a pak najednou trc a šrc a drc, se to zastavilo.

"Kam vás nesou vaše kroky? Nevíte, že jste v Jabloňové zemi?"


49 názorů

Romane...na přeskáčku si to moc neužiješ:-))))))...díky

Hamare.....děkujeme

pánové.... užijte si príma víkend!


Hamar
12. 08. 2021
Dát tip

Roztomilé


( měl bych to ..přeci jen  raději číst ..popořádku, myslím:) )


no uvidíš:-))))


bixley
11. 08. 2021
Dát tip

Jůů, vysněná země! A v nočních úborech... Honem, co bude dál?


Nami 99
05. 08. 2021
Dát tip

Hezké vyprávění a milé počteníčko.


A je tady cedule....pust je ven z té kebule


Kamamura
05. 08. 2021
Dát tip

Dětí já mám jako smetí,

uvnitř vlastní kebule,

pořád chtějí dováděti,

jdeme lovit bledule!

 

Já mám dětí jako máku,

to si nepřej, člobrdo,

za loupež v Univěrmágu,

fásnem deset - natvrdo!!!


cassy...je super mít v každém věku ...v sobě kousek dítěte.......děkujeme


cassy
05. 08. 2021
Dát tip

i když vnoučata utahají...stejně tam někde jsou...prostě děti...tam uvnitř...probouzejí se...a zase chtějí žasnout...


Luboši!!!!...co máš s tou Mončou?????


Bože a kde????....kde je něco erotického?????


Aru
05. 08. 2021
Dát tip

aru má moc fantazie, viď motýle? já to chápu, může to být traumatizující zážitek


IQ nick
05. 08. 2021
Dát tip

To mají pan Vrtiška s Lindou štěstí, že nechoděj spát nahatý. To by z tohoto pak musela být nudistická záhada... :-))) 


Kamamura
05. 08. 2021
Dát tip

spálený motýl - Naja, s tou erotikou je stejný problém jako s kečupem nebo glutamátem sodným. Obě jsou to velmi populární přísady, a tak jsou prostě všude a ve všem. 

Já už jsem si zvykl. Tady máš popcorn, dávej radši pozor, jestli se tam nemihne něco, co by všechnu tu erotiku nějak ospravedlnilo...


Kočkodan
04. 08. 2021
Dát tip

 

Uff, umíš úpět určitě úplně úžasně . Už se urychleně uklidni a upokoj. Ale jo, udělal jsem chybu, hlavně Lindě se omlouvám. Nevím, proč se mi tam připletla Monča. (soráčkovský smajlík


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

kdepak Formosa, i když ostrov jabloní je také krásný ;)

Lindouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, Kočkodane ;))

i když Monika je také moje oblíbené jméno


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

Alegno, děkujeme moc, je to načrtnutý, ale možná se budeme divit s tebou :D


Kočkodan
04. 08. 2021
Dát tip

 

Docela jsem si oddechl, že se to neodehrává na Taiwanu, Čína by mohla mít nějaké kecy...

 

Na druhou stranu se ale trochu bojím, aby se Jiří s Monikou příšerně neožrali cidrem. To bych pak měl asi kecy já...


Alegna
04. 08. 2021
Dát tip

sedím si tu jak kávová sedlina a kochám se-.....jsem zvědaváááá a věřím, že se budu divit :)


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

ne-ee, budou v nočních košilích a pyžamu furt :D

nápad jsem sebral z jedné takové knížky, co má velice podezřely název: Aru Šah a konec času :D:D

jen bych chtěl upozornit, že ta knížka je mladšího data, než moje maličkost :))


Jani....moc děkujeme!!!!!!!!!!!!!!!


vesuvanka
04. 08. 2021
Dát tip

Moc pěkné a napínavé, těším se na pokračování :-))), TIP. 


ty myslíš, že se...všichni tři.....někde za haluzkou převlečou...třeba do vílích pavučin????:-)))))


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

papučky kolem krku a pořád má to psí pyžamo s koťátky na sobě, iví, nezapomeň na to :D


nebuď smutnej....Aru...dneska ti to projde....dneska vaky nemá...má jenom ty papučky..... tak co:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

Goro, vždyť to bylo v posledních dobrodružstvích, kdy měl Ferda kožené vaky, kde měl důležité psí věci ;)

ty kapsy na psy se ale jinak vážně vyrábějí :D 


blacksabbath
04. 08. 2021
Dát tip Gora, Aru

Máš pravdu, Irčo...chudák Ferda...všechno musí odtahat......Aru!!!!...aby na tebe nepřišli ochránci zvířat!......

Ano - ano......mělo by to býti pohádkové.....snad se to povede:-)))))))) a třeba si toho všimne někdo z Barrandova nebo ještě lépe z Hollywoodu a a natočí podle toho pohádku.....:-)))))


Gora
04. 08. 2021
Dát tip Aru

Začali jste přímo pohádkově, Ivi a Aru. Jaké že vaky nosí u sebe jezevčík Ferda? To mě trochu zarazilo, máme taky jezevčíka a ten je rád, že na krátkých nožkách unese sám sebe...

Dobrý počin, autoři. Jsem zvědavá, co se odehraje v Jabloňovém sadu!


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

Evži a co les se studánkou, šlo by to ;)


JJj....vnoučata utahají.....když mi odjedou... tak mám jen jednu myšlenku .......jak si co nejrychleji lehnou a spát.........tento týden mi nepřejela.....a Aru...ten má myšlenek pořád hafo.........................von nemá vnoučata:-)))))

Děkujeme!!!!!!! Užij si klídný večer!!!!


Kam na ten matroš chodíte? Já byla s vnoučaty na Hradě a nemám žádné kloudné myšlenky.


Lucinko...ty se těšíš, ale ještě nevíš na co:-))))))....každopádně ...moc děkujeme


Jééé, máme tu další záhadu! Hurá, hurá, hurá!!! Sen je skvělý nápad :) Já hádám max. 4 díly, ale u vás nikdy nevím :) Každopádně se těším na všechny, které budou :)


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

znáš ten ostrov Milane? ;)


Aru
04. 08. 2021
Dát tip blacksabbath, Kamamura

díky moc Kamamuro, je pravda, že inklinuju k čím dál tím delším povídkám, na epos si však ještě netroufám, díky ;)


blacksabbath
04. 08. 2021
Dát tip Kamamura, Aru

Milane....tak to budeš napovídat:-))))))))...za (žvej)kačku jako ve škole?


blacksabbath
04. 08. 2021
Dát tip Kamamura

Kamamuro...zdržím se komentování tvého komentáře...neboť komentovat tvůj komentář by následně vedlo ke komentování mého komentáře a to ještě delším komentářem a to by vedlo k fóbii z dlouhých komentářů.....ale, abych byla spravedlivá....musím ti......i za svého spoluautora... opravdu pěkně poděkovat!!!! Tož....děkujeme a budu/budeme tě sledovat, jestli nás sleduješ:-))))))))))))))))))


MilanH
04. 08. 2021
Dát tip Aru

Tam to znám :-)

 


dievča z lesa
04. 08. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

želám kafi plnú nápadov a vôní ... aj keď počtom nápadov ste už dávno pradávno prekročili všetky záhadné rekordy ...*


Kamamura
04. 08. 2021
Dát tip Aru

Já hádám 5423 dílů, protože věřím, že kolegyně blacksabbath už překonala fóbii z delších literárních útvarů (možná jim i opatrně přichází na chuť?), a konečně dá s Aruem a ostatními spolupsav(n)ci lánům a hektarům rozdychtěného čtenářstva dílo (možná dokonce epos?!), které(ý) by rozsahem odpovídal(o) jak talentu a náruživému nadšení autorů, tak i obecnému hladu po náročnější, propracovanější, a nebojím se to říci, i hlubší litaratuře. 

Já odobně vám, mí literární přátelé, věřím, já vám fandím, kdyby to šlo, já bych si na vás i vsadil, kdyby to šlo (tedy ne vše, co mám, to rozumný člověk nikdy neudělá... ale vsadil). 

Dávám zasloužený tip, a budu vaše tvůrčí zápolení bedlivě (i když z bezpečné vzdálenosti) sledovat.

Lovu zdar!!!


Aru
04. 08. 2021
Dát tip

jsem druhý, iví, poněvadž jsem důležitý a vážený korektor :D

- díky moc dievča, náčrt snad je, však pravda je jen v kafi : D


též třesu ......ti?.....se?...:-)))))


blacksabbath
04. 08. 2021
Dát tip dievča z lesa

zdravíme dievča ... snad to takhle voňavosnivé  bude až do úplného konce......děkujeme za kritiku.....jsi první:-))))))))


Aru
04. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

hádám dílů, 2, 3, 4 však ne, 5, 6 a 7 :D:D

Vrtiška na záhadném ostrově, co bude dále leží snad v mlhách v jezeru a kdo, že je ona rusovlasá dívka?

máme to pěkný iví, třesu ti imaginárně ručkou ;))


milí záhadkári ... nádherne napínavé a ešte k tomu voňavosnivé


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru