Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Titusi, Ty tu jsi nebo Ty tu nejsi?

Výběr: Gora, atkij, kvaj
09. 08. 2021
20
21
1001
Autor
supizmus

   Nevím už, bylo-li to nelidsky brzo ráno nebo trapně pozdě v noci. V rámci hledání povolání jsem před lety nějaký čas kotvil u Kapucínů na Hradčanech. A právě v onu, dnes již mé paměti ztracenou, dobu jsem vešel do tmavého, prázdného kostelíčka. Po několika minutách, kdy si oči zvykly na tmu, jsem si teprve všimnul, že v přední lavici tiše nehnutě sedí člověk. Byl to br. Titus plně vnořený do modlitby.

   Vlastně kdykoliv jsem tam tehdy přišel do kostela nebo do chóru, většinou jsem tam na bratra Tita narazil. A když se s ním člověk potkal jinde, tak zpravidla mluvil buď o Bohu nebo o modlitbě nebo o obojím. Jeho památná věta je: "Kde láska, tam kríž, kde kríž, tam Pán Ježíš." Jeho spolubratři o něm říkali, že až umře, půjde do Nebe rovnou, i s papučema.

   Dnes v noci bratr Titus zemřel. Rád četl karmelitánské mystiky, hodně si v životě vytrpěl, ale pořád si udržoval radost. Takovou tu opravdovou. Možná i to všechno vzal Pán v potaz a zavolal jej v den, kdy ho doprovodila sv. Edit Stein. 

   Bratr Felix, který zesnul už před čtyřmi roky a který byl Titovi asi lidsky i duchovně nejblíž, rád vzpomínal, jak jej v době tajné formace hledal s voláním: "Titusi, Ty tu jsi, nebo Ty tu nejsi?" Pokud jej s tímtéž zvoláním očekával v Nebi, věřím, že se dnes dočkal kladné odpovědi.

Léto začalo svoji druhou polovinu

po deštích znovu přišlo slunce

a vody v potocích utišují svůj proud

 

Rodiny se vracejí domů z dovolených

a Domů

se v tichosti a pokoře

vrátil i menší bratr Titus

 

Děkuji Vám bratře za váš příklad hluboké lásky s Bohem


21 názorů

Markel
25. 09. 2021
Dát tip

zpráva pro Tebe se mi ztratila, jsem písmákový diletant, takže krátce: díky


Luzz
13. 09. 2021
Dát tip

je to taková milá vzpomínka s milým názvem, ale spíš mi to přijde jako smuteční oznámení než prozaická miniatura.


Martyska
10. 09. 2021
Dát tip

pěkné


kvaj
09. 09. 2021
Dát tip

Po jaksi kostrbatém rozjezdu prvních dvou, tří vět nabral text na působivosti. Tip.


Lakrov
04. 09. 2021
Dát tip

 Hezká slovní hříčka vedoucí i přes tu smutnou událost k úsměvnému závěru. Obsahem -- nebo spíš prostředím je to zcela mimo můj obzor, takže si netroufám hodnotit.


Gora
31. 08. 2021
Dát tip

supíku, dík:-)


supizmus
31. 08. 2021
Dát tip

Milá Goro, to mi málem spadlo srdce do hrnku. Samozřejmě, díky moc. Jsem, Ty jo, dojat, poctěn a... Je to nezasloužené. Moc díky!


Gora
30. 08. 2021
Dát tip

supíku, mohla bych mini nominovat do místní soutěže Próza měsíce, napiš to prosím sem... díky...


supizmus
11. 08. 2021
Dát tip Gora, Janina6, blacksabbath

Děkuji vám všem za milá slova a tichou modlitbu a vzpomínku!


nebudu rušit svým komentářem............*/****************************************


To je krásné rozloučení.


atkij
10. 08. 2021
Dát tip

U Kapucínů na Hradčanech jsem mnohokrát  využila ubytování. Nádherná atmosféra, příznivé ceny a skvostná lokalita. Děkuji za další rozměr mých zkušeností. 


Janina6
10. 08. 2021
Dát tip

Tak tenhle text mě hodně potěšil. A jsem moc ráda za Gořin výběr, protože mě přiměl sem nakouknout... jinak bych asi nadále chodila kolem a podle názvu si myslela, že jde o nějakou blbůstku...


annnie
10. 08. 2021
Dát tip

Ano, hezký jako celek. Jsem ráda, že jsem bratra Tita mohla poznat aspoň takhle, na chviličku. Díky, tip a.


vesuvanka
10. 08. 2021
Dát tip Gora

Krásně a procítěně napsaný text i báseň, zaujala mě i fotografie. 


supizmus
10. 08. 2021
Dát tip

K3 - díky!


K3
09. 08. 2021
Dát tip Gora, supizmus, blacksabbath

supi.. napsal jsi to moc hezky, procítěně. A souznění z toho přímo vyzařuje. Poznám to. Cítím to.


supizmus
09. 08. 2021
Dát tip

Irčo, Kočkodane, moc díky za milé a povzbudivé kritiky. Cením si to!


Kočkodan
09. 08. 2021
Dát tip supizmus

 

Když mi přišlo avízo, tak jsem podle názvu očekával nějakou blbůstku. Ale kdepak, ta to rozhodně nebyla, ačkoliv ani humor nechyběl...


Gora
09. 08. 2021
Dát tip supizmus, blacksabbath

Poezie i próza jsou hezky napsané, supíku, sice dojemné, ale ne zas příliš, i s krátkou vzpomínkou na těžké minulé časy. Fotka taky skvěle ilustruje příběh. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru