Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V hlbinách

10. 08. 2021
10
14
367
Autor
Mamarína

Prečo, keď to najviac bolí, sú moje básne najkrajšie?

Prečo, keď slnko vo mne zhorí, slovo sa tvári najsladšie?

 

Akoby som kúpala sa v mori a bola jeho hlbinou,

tak cítim vnútri, kde to najviac bolí, stretnutie s vlastnou slabinou.

 

Zmierenie s tým, čo neviem ani v básni, vyjadriť prostým slovom,

stáva sa terčom i šípom mojich bázní, zlieva sa s mĺkvym morom.

 

Tam v tichu hlbín, kde s prázdnom, človek sám sa stretá,

tam v hĺbke duše obraz je náš, ukryté malé dieťa.

 

V hlbinách ticha, kde stretne sa človek iba s Bohom,

v hlbinách duše, sa láska stáva najmocnejším slovom.

 


14 názorů

Lili.
09. 11. 2021
Dát tip

Ó,krásné,to smekám.Je mi ctí číst taková slova vyvěrající z hloubky.


protože to jde z bolavé hlubiny....


Mamarína
11. 08. 2021
Dát tip

Ahoj Lastgasp, myslím, že schopnosť písať, spievať, maľovať, to všetko nás zachraňuje v ťažkých chvíľach. Rozdiel je podla mňa len v tom, kto ako prežíva bolesť. Vyhrávame vtedy, ak tú bolesť vieme kompenzovať. A zrazu píšeme a ide to, stačí roztiahnuť krídla a letíme. Zázrak, alebo návyk? Preto milujem učiteľov, ktorí učia deti tvoriť. Spoznať už v dectve ten krásny pocit.


Mamarína
11. 08. 2021
Dát tip

blacksabbath prečo? No daj...


lastgasp
11. 08. 2021
Dát tip

Lepšie sa nedá vyjadriť pocit márnosti, žial'u, bolesti a zmierenia než tvojimi verši. V čase pobytu na VVP Boletice som napísal niekol'ko sto básní a pomohlo mi to. Jedna z nich sa nazýva Marina.


Prečo, keď to najviac bolí, sú moje básne najkrajšie?.....já to vím....*/*********


Martyska
10. 08. 2021
Dát tip

krásné :-)


Mamarína
10. 08. 2021
Dát tip

Ďakujem dievčatá. Aj za konštruktívnu kritiku som veľmi vďačná. Bola by som vďačná za dobrý link, kde sa trochu podučím, ako písať básne.


áno, citlivé verše, si hĺbavá osôbka, len čo sa týka formy, máš tam samé gramatické rýmy -najkrajšie, najsladšie, hlbinou slabinou...na tom by si mohla popracovať, alebo skúsiť písať radšej voľným veršom


vesuvanka
10. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Tam v tichu hlbín, kde prázdnom, človek sám sa stretá,

tam v hĺbke duše obraz je náš, ukryté malé dieťa.

 

hlbinách ticha, kde stretne sa človek iba s Bohom,

v hlbinách duše, sa láska stáva najmocnejšíslovom.

Moc pěkně vyjádřené, TIP


Alegna
10. 08. 2021
Dát tip

pěkně napsané, jsi citlivá duše


Mamarína
10. 08. 2021
Dát tip Alegna

Je to tak, možnosť a aj schopnosť tvoriť, je neuveriteľné uspokojenie. Mne osobne prináša vnútornú radosť, ktorá mi pomáha prekonávať prekážky a dáva mi krídla, vyletieť zase do výšky a vidieť veci z nadhľadu.

Ďakujem za správu 8hanka


8hanka
10. 08. 2021
Dát tip

pripomenula si mi knihu Láska je len slovo....

i ja som v ťažkom období písala básne, uľavilo sa mi, keď som zo seba  dostala bolesť aspoň cez písmenká...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru