Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V jedné ze svých skutečností…

10. 08. 2021
5
4
269

V jedné ze svých skutečností byl šťasten. Ve druhé vážen spoluobčany, ve třetí úspěšným byznysmenem, ve čtvrté byl obletován ženami… Takových skutečností, pokroucených, falešných zrcadel měl na tisíc.

            Zjistil, že jakási žena, kus cesty před ním, kopíruje každičký jeho pohyb… styl i rychlost chůze. Do tváře jí neviděl. Jen její šat, jen její záda. Když zrychlil, i ona si pospíšila. Když odbočil, ona též. Napadlo jej: „Kdo z nás dvou je loutka? Vždyť se nedívá? Ale vždyť já mám svou svobodnou vůli, záleží pouze na mně, jak se rozhoduji… Jak by ona mohla vědět…  Záleží? Mám? Jak bych to mohl být já?“

            Později jej zaujal pohled na dívku chlapeckého vzhledu. Vždy tam seděla. Vždy se stejným, nepřítomným pohledem. Výrazem lehké krásy. Teprve po letech si uvědomil, že je tam stále. Že se nemění. Že nestárne. Když nádraží zbořili, dál ještě na tom místě sedávala…

„Karma je jak běh po kamenech přes dravé říčky, z břehu na břeh, přičemž potkáváte mnoho lidí, a tu Vám něco dají, vtisknou, s úsměvem, do ruky… abyste to jen o chvíli později, lehcí a šťastní a skotačiví, předali dál. Na chvíli se pokochali krásným darem, za okamžik se radovali darováním. Jenže ti, kteří shromažďují, nechtějí dát, nejsou lehcí, těžknou… až spadnou do dravého proudu… jež je pohltí zapomněním…“


4 názory

zajímavý pohled...*/*****


Mamarína
10. 08. 2021
Dát tip

Neviem posúdiť, ale dočítala som až do konca. Má to v sebe pre mňa niečo zaujimavé, čo ma ťahalo vpred.


Gora
10. 08. 2021
Dát tip

Část o karmě jako by k původnímu textu nepatřila. Za první tři odstavečky tip. 


Janina6
10. 08. 2021
Dát tip Jan Josef Morava

Zajímavé čtení. Připomíná mi koláž nebo mozaiku - jednotlivé "střípky" mají svoje kouzlo a náměty k přemýšlení, ale nemám pocit, že by byly navzájem něčím provázané. To je zároveň také to, co mi tady schází. Souvislost. Proč je tam zrovna ta nestárnoucí dívka. Jak do textu zapadá to povídání o karmě. Ale možná tam ty souvislosti jsou a já je jen neumím vidět...

Na začátku mi trochu nesedí to "vypočítávání" skutečností, protože mi připadá, že člověk přece může prožívat spoustu uvedených "rolí" současně. Proč by nemohl být např. zároveň šťastný byznysmen, obletovaný ženami? A také si říkám, proč by muselo být takové zrcadlo nutně "pokroucené, falešné"? Existují opravdu šťastní lidé, stejně tak i opravdu úspěšní byznysmeni. Jak je to s uznáním spoluobčanů, to se asi hodnotí hůř, protože nemusí být upřímné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru