Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Práglu zjevové strašidelní (kolaborativní projekt s mezinárodní účastí! - Kamamura + Kočkodan + Aru + 8hanka + aleš-novák + blacksabbath + BigGeorge + Orin + Papouch ... a kdo další?!)

11. 08. 2021
8
55
1184
Autor
Kamamura

Tuto blbůstku věnuji Mistru Josefu Váchalovi, dřevorytci, spisovateli, literárnímu teoretiku, okultnímu turistovi a praktickému lovci duchů dávno předtím, než Bill Murray natočil tu svou profláklou komedii (říkám jeho, protože bez něj by se na to nedalo dívat). Mistře, ani po sto letech nejste zapomenut, a v knihkupectví za rohem prodávají za tisíc sto třicet osm korun ten Váš Přírodopis strašidel, jak o něm ten nezdvořák T. R. Field kdysi napsal:

"Vždyť ty stvůry satanské,

načisto jsou křesťanské.

Takže nekřesťanská je na

té knize jen její cena!"

A o tu cenu právě běží, Mistře! Napadlo by vás někdy za života, že se Vaše knihy budou prodávat za částky přesahující tisíc korun! Tisíc! Zapomněl, kolik jste tenkrát dostal od ministerstva kultury dotací, kterou jste ve své moudrosti užil na nákup spodního prádla, abyste český stav grafický v cizině náležitě reprezentoval, ale vzpomínám si matně, že tó tenkrát bylo právě tisíc korun! Řekněte, mám dát takovou částku za jednou knihu, i když - já vím, dřevoryty, ruční práce, sazba bez rukopisu - i když je od takového génia, jakým ráčíte být Vy? Zvláště když vím, že na světě Onom Vám z mé koupě žádná provize neplyne, jinak bych neváhal... 

Mistře, mám tu zatracenou knihu koupit? Vím, že se ze Záhrobí těžko komunikuje, ale kdybyste ráčil alespoň naznačit, obrazem na stěně pohnout, skleninci po stole posunout, nebo půlnočním zakvílením přízeň či nelibost vyjádřil... ale tahle nejistota, ta mě ničí!

P. S. Blbůstka níže je součástí Bestiáře Města Pražského, jež bude součástí dobrodružství pro pokročilé hráče Dungeons and Dragons týkající se právě Prahy a monster a strašidel vycházejících převážně z lokální, tedy slovanské mytologie, tedy až zmíněný Bestiář napíšu, pokud ho vůbec napíšu. Zatím mám enem tondlenc! ;-)

P.P.S. Důležité! Bestiář Města Pražského se díky laskavosti a kompulzivní tvůrčí vášni kolegů spolupísmáků stává kolaborativním procesem, a já tímto srdečně vítám všechny slovutné kontributory na palubě naší kreacionstické bárky! Níže bude následovat (jak doufám) neustále expandující seznam členů posádky.

Kamamura - Kapitán, yahahahaaaarrrrrrgggghhhh!

Kočkodan - práce zastane za dva - kočka zajistí podpalubní regulaci přebujelé myší populace, a Dán experimentákní vědeckou metodou prakticky ověří informační hodnotu úsloví "pije jako Dán", díky čemuž se snad podaří stanovit optimální náklad rumu tak, aby stačil až do konce výpravy a přitom excesivní hmotností nezpůsobil předčasné potopení plavidla. 

Orin - Purser, neboli "lodní hospodář" (fakt na to nemáme jedno slovo jako Angláni?). Bude mít tedy na starosti lodní nákupy a účetnictví, což je funkce vážená a úctyhodná, protože když to takový purser umí, a nakoupené levnoty investorům draze vyúčtuje, tak sice posádka pár měsíců dlabe strašné flákoty, ale Purser bývá bo návratu bohatší, než lodní důstojníci.

Papouch - místního admina určitě nemůžeme nechat na souši, neračte mít strach, vzácný pane, na Vás rozhodně nikdo nezapomněl! Není třeba zdůrazňovat, jak důležitou roli hrají papoušci (a háky a dřevěné nohy) v pirátském folklóru. My sice (zatím) piráti nejsme, ale takový papoušek, schopný důstojně odpovědět na pirátské "Parrrrrrrghley!", nám může obratným vyjednáváním ušetřit nejednu krvavou a nebezpečnou pumelenici! Bestii žádnou, pokud mě zrak neklame, vašnosta nevede, nicméně nevadí, pro tak vzácnou návštěvu něco odchytnu osobně. Mocné činovníky si musíme předcházet!

Aru - lodní mytolog a věštec výpravy, jeho tuchy, premonice a vidění budou cenným vstupem při určování kurzu v neznámých vodách, a v optimálním případě nám zajistí přízeň rozličných obskurních božstev, bůžků, rarachů a dalších supernaturelních entit v takové míře, že se doufejme jednou vrátíme zase zpět domů živí a zdraví s nenatlučenými gebuľemi.

8hanka - lodní předseda, sedí vždy před tím, na koho si kapitán zasedne. Navíc dává naší výpravě mezinárodní rozměr, tolik potřebný pro mediální prezentaci a fundraising. Občas i něco napíše! ;-)

aleš-novák - cheesemaker/holemaker extraordinaire, bude mít na starosti optimalizaci lodního poměru sýr/vzduch. V případě námořních střetů s piráty nebo koloniálními mocnostmi zajistí, aby díry vznikaly pod čárou ponoru v trupech nepřátelských plavidel, a naopak bude vhodnými typy sýra ucpávat trhliny v naší lodi.

blacksabbath - lodní černá mágyně, emisar pro parlay se světem za Závojem či Rouškou, pro případ trucovitého bezvětří využijeme její sekundarní specializaci Parní Slavík (foukání do vlastních plachet je legitimní a legální forma pohonu námořních plavidel) 

BigGeorge - Zatím se nepředstavil a příliš o něm nevím, tak bude až na další stát na přídi a tvářit se drsně. Takových lidí je pro vhodnou interplavidlární imáž a odrazení případného pirátstva vždy zapotřebí. Pokud to je ten "Big George" z Jarmuschova Dead Mana, pojede určitě i Iggy Pop a může nám vařit své unikátní fazole s pižmem z vačic.  

Další jsou vítání, ale poslední slovo a právo veta v tom, které bestie vezmeme na palubu si vyhrazuji já, jsa známým tyranem a despotou. Nuž včíl, tisíc kulí a granátů do nasolený tresky, plachty hore a plnou parou vperjód!!!

Název už máme skoro delší než název té prašílené Cibulkovy strany na pražských kandidátkách, hihi!

----------------------------------------

Kaptain Kamamura's Keel-hauling Korner

----------------------------------------

Kdo do Práglu vevrávorá,

hledaje levný hotel, 

zbledne, zkřehne, zakrákorá, 

až ho drapsne Popel!

 

Kdo v ženských sukních hlavu ztrácí,

jako drzý koledník,

až Orloje zvon čtyřkrát bací,

přijde si proň Poledník.

 

Kdo učencům drze tvrdí,

že je všechno naopak,

kdo na svou víru z výšky prdí není hrdý,

po tom pátrá Dědek Yag!!!

-----------------------------------------------------------------------

Štván k smrti lesem,

prchal starý Hýl,

zachvácem děsem,

žít chtěl - "o něco dýl!"

 

V koruně posledního stromu

skryl se a přestal být Hýlem,

v bludišti větví zahnal pohromu, 

zanikl a stal se větve Pahýlem!

---------------------------------------------------------------------

Irena, v mládí žínka milá, 

kstáru se na svět rozčílila.

Syčí, sakruje, sténá a spílá,

Sirénu zcela se proměnila!

--------------------------------------------------------------------

Aru's Acheron

--------------------------------------------------------------------

Hrabě Libor

převeliké město vidí,

jeden Brusel

bude vládnout všem!

 -------------------------------------------------------------------

Makový panák doporučuje

nejen opiové rauše,

též povznesené lysohlávky

a snově červené muchomůrky

--------------------------------------------------------------------

Kočkodan's Katwalk

--------------------------------------------------------------------

V lese vlastní blonďák Sněhur

harém sedmi trpasliček,

v SM nezná sprosťák něhu,

je to zřejmý kruťas, býček.

--------------------------------------------------------------------

Maminka čte chlapečkovi,

v pohádce je Budulínka,

synek zbledne, načež poví:

Boha, jéje… budu blinkat…

---------------------------------------------------------------------

V temné hvozdy zaplul

dnes Červený karkul,

sakra, kruci, hopla,

vlčice ho stopla!

---------------------------------------------------------------------

Křemílka a Vochomur

cítí v duši mnoho chmur,

maj' lékařské nálezy –

- hluší jako pařezy.

---------------------------------------------------------------------

Řáholci furt mumraj sice,

klidná je však Rumcajsice,

asi se jí zítra zeptám,

zda to dělá Diazepam.

---------------------------------------------------------------------

8hanka's Sebranka

---------------------------------------------------------------------

Kričí na mňa vílák Amál -

- súrne potrebujem kanál,

záchod, aspoň kadibudku,

je mi ťažko od žalúdku... 

---------------------------------------------------------------------

Mladý princ s hviezdou na čele

od rána spieva vesele,

keď zalieva kvietky,

odmietol žiadosť o ruku otrasnej Kazisvetky.

---------------------------------------------------------------------

Pri plavbe loďou veľa zdaru,

prajem Johanovi z Aru!

---------------------------------------------------------------------

Aleš-novák's Anchor

---------------------------------------------------------------------

Mařena a Jeničku

láká vůně perníčku

uhryzli kus baráku

panu Ježibabáku

----------------------------------------------------------------------

Blacksabbath's bunga-low

---------------------------------------------------------------------

Pích se Růžen o trní,

už sto let si tu chrní.

Široká a Bystrozraká,

Dlouhou zas tahají z bláta.

--------------------------------------------------------------------

Papouch's Paraphernalia

--------------------------------------------------------------------

Ze zádě, tam z hejna much,

od rána se šíří puch.

papežovi čistit uši, 

kardinálům prý se sluší.

Sic marná je moc štól i stuh,

vše přeprdí Papo-Uch!

--------------------------------------------------------------------

Orin's Oubliette

--------------------------------------------------------------------

Skotačil, trávu nezdusal,

na paloučku sličný rusal.

Co bychom děvčatům lhali,

jen závoj z mlhy ho halí.

 -----------------------------------

 Zkrotne nejedna rohatá dcerka

Jak zahřímá zlostně Luciferka

Pod kotle příkládat už fest!

Nepoctivé duše stihne trest

 ------------------------------------

Přiběhla k nám z pivnice,

z vejce vylíhlá plivnice.

Napřed vypadá jako kuře,

hospodáři, ať není hůře.

------------------------------------

Celý v bílém, nepoznán

Prochází zdí Bílý pán

Manželkou byl týrán, uch

Teď tu straší jako duch.

------------------------------------- 

Z obrazu vystoupí ladně,

psychicky je ale na dně.

Šeptá mi do ucha malá dcerka,

prý je to Percht z Rožmberka.

------------------------------------------------------------

BigGeorge's Bow

---------------------------------------------------------------------

Sedmihlavé dráče

usedavě pláče.

Zjevně ho totiž nebaví

mít jenom sedm pohlaví

----------------------------------------------------------------------------------------------

XXXXXX Pozor!!! Konec lodi, kdo nastoupí níže, žbluňkne!!! XXXX

----------------------------------------------------------------------------------------------

XXXXXXXXXXXXX    Nikomu NEZASTAVUJEME!!!    XXXXXXXXXX

----------------------------------------------------------------------------------------------


55 názorů

Kamamura
16. 08. 2021
Dát tip Orin

Orin -

Smíchem už řičí má bránice tlustá,

zas další člen posádky dle mého gusta!

Kapitán Vernon měl  takový trik,

vodou rum naředil a citrón tam střík.

Tak vznikl ten slavný námořní grog,

"Tot" v poledne, večer, a víc ani lok!

Neb na moři není to žádná sranda,

když plachty má skasat ožralá banda!


Orin
16. 08. 2021
Dát tip Kamamura

Kamamura -

Já za kajutu zde díky moc

Asi mám mořskou nemoc

Žaludek jak na vodě

(Ale budu v pohodě)

 

Účetní , nebo purser (jak z knih)

To bude pěkný průser, průšvih

Tak spočítám teda ty rumy!

Co na mě tak všichni čumí?

 

Jak, že sudy nejsou k mání?

Posádka kontrole se brání?

Po uzávěrce vidím, já vůl

Tekutých zásob už jen půl.


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Orin - 

Račte na palubu, jen dál a směle,

kajuta Pursera se pro Vás chystá.

posádka roste, ergo věc je to jistá;

každého piráta kopneme do prdele v ona místa!

 

(Sorry, musel jsem se zbraní v ruce čelit jednomu otrapovi z vedlejší lodi, až při potyčce námahou vystřízlivěl a odvrávoral konečně na tu správnou palubu. Koukám, že jsem od něj ale chytil nějaké sprosťačiny, tfuj tajbl, kurrrrva drrrrát!)


Orin
15. 08. 2021
Dát tip

Orin's Oubliette

 

Kapitáne, smím se nalodit?

Sám i tu šavli umím hodit

Já užitečný bych mohl být

Palubu vyčistím a je klid

 

Vím, že můj rým plytký

Typické Orinovi blitky

A místo beru, nejsem bez chyb:

Vrhač přes palubu a krmič ryb :-)


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

blacksabbath - jestli v receptu nebyly místo lektvaru švestkový povidla, jak jsem se nedávno dozvěděl, řeknou se slovensky "lekvár". Odtud je k mýlce jen krůček. Švestky jsou když tak ve skladu u kantýny, kde je koláč a rum, a odkud chodí ti ožralové, jak už jsem psal. ;-)


já to taky nechápu...asi jsem namíchla špatnej letkvar


Aru
15. 08. 2021
Dát tip

tak to nechápu iví, holt magie :))


Aru...udělat nový řádek mi jde....ale když to odešlu tak se to stejně slije....už jsem se pokoušela to napsat do mailu i do Libre Office....ale výsledek je stále stejný....jedna řádka a hotovo.....

Kamamuro....nenašla jsem ...neboť pádlování mi zrovna moc nejde( viz moje cur.vitae - vodácký kurz) ....tak jsem si upekla svoje:-)))))


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

blacksabbath - koláče jsou v kantýně, jak jsem psal, to je tam, kde se jí jídlo a pije rum. Kdybys to nemohla najít, pádluj proti proudu ožralých lidí.


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Cywe, tak lopatu do ruky, plivnout do dlaní (ne, nejdřív plivnout, pak lopatu), a nakládat!

Začíná s tím být práce... no, Radovan Voříšek promine, ale jako na kostele! ;-)


Orin
15. 08. 2021
Dát tip

Rusal

 

Skotačil, trávu nezdusal

Na paloučku sličný rusal

Co bychom děvčatům lhali

Jen závoj z mlhy ho halí

 

-----------------------------------

 

Luciferka

 

Zkrotne nejedna rohatá dcerka

Jak zahřímá zlostně Luciferka

Pod kotle příkládat už fest!

Nepoctivé duše stihne trest

 

------------------------------------

 

Plivnice

 

Přiběhla k nám z pivnice

Z vejce vylíhlá plivnice

Napřed vypadá jako kuře

Hospodáři, ať není hůře

 

------------------------------------

 

Bílý pán

 

Celý v bílém, nepoznán

Prochází zdí bílý pán

Manželkou byl týrán, uch

Teď tu straší jako duch

 

Z obrazu vystoupí ladně

Psychicky je ale na dně

Šeptá mi do ucha malá dcerka

Prý je to Percht z Rožmberka


Aru
15. 08. 2021
Dát tip

iví, nejde ti přes enter udělat nový řádek?


verše psát každý na jeden řádek a ne do jednoho řádku za sebou,....mi to nejde:-(((

Tiché kroky po lese...copak se to nese se.....Karkul kráčí k dědovi....v košíku Budwar lahvový

Dostanu ten švestkový koláč?????


papouch
13. 08. 2021
Dát tip Kamamura

já vím, že na mne se už se dááávno zapomnělo

ale chtěl bych stát na zádi a na všechny beznadějné pronásledovatele

vystrrkovat

prrrdééél!!:-)

꧁꧂꧁꧂


Kočkodan
13. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Machová a Šebesta

 

rvou sluchátka z budek,

 

když je nikdo neztrestá,

 

jen pár funkčních zbude.

 

 

 

***

 

 

 

Pilu drží v prackách Matka,

 

nůžky na plech zase Patka,

 

takže se dá čekat zkrátka -

 

krvavá to budou jatka.


Kamamura
13. 08. 2021
Dát tip

Kočkodan - pěkné kousky, jen co je pravda, tak rychle jeřáb a šup s nimi do podpalubí!


Kočkodan
13. 08. 2021
Dát tip

 

V řáholci furt mumraj sice,

klidná je však Rumcajsice,

asi se jí zítra zeptám,

zda to dělá Diazepam.


Kočkodan
13. 08. 2021
Dát tip

 

Křemílka a Vochomur

cítí v duši mnoho chmur,

maj lékařské nálezy –

hluší jako pařezy.


Kamamura
13. 08. 2021
Dát tip

Pozor! Důležité kapitánské sdělení posádce!

1) Podtržené texty v kritikách ode mě budou od teď sdělení lodního tlampače posádce. V zájmu zachování existence vlastní i kolEktivní, jakož i zdaru našeho šíleného podniku se prosím snažte řídit kapitánskými sděleními podle svého nejlepšího (r)umu a svědomí! Podobně jako v případě papeže hovořícího z kazatelny se o kapitánských sděleních nediskutuje!

2) Prosím Vás, pro fousiska Svaté Magdalény, dej jí Pámbů věčné spočinutí, zkuste své exempláře určené k nalodění, nějak viditelně graficky odlišit od obvyklého švitoru v komentářích, tzn. verše psát každý na jeden řádek a ne do jednoho řádku za sebou, dohlédněte na odvšivení a odblešení od hrubek a překlepů, a (já vím, to už je moc), zkuste názvy submitovaných Bestií označit tučně, ať nemusím hádat - někdy to není tak triviální, jak se zdá. Připadám si jak Noe při nakládání před potopou, je toho daleko víc, než jsem čekal, všechno vije, kvoká, štěká, vrčí, hartusí a muzicíruje, kam to všechno dáme, kam?!

3) Jakože jsem na téhle lodi kapitán, a modré moře je dycinky dole pod modrou oblohou, a ne naopak, vílák Anál mi na palubu vkročit nesmí, a basta, tisíc kulí a granátů!

4) O druhé hlídce před západem slunce se v kantýně podává švestkový koláč a rum, protože žena přivezla od tchýně tolik švestek, že nevíme, co s nimi budeme dělat. Za pár dní možná bude i slivovice, ať zbytečně nevezeme prázdné sudy od rumu - na konci expudice bude pěkně vyzrálá, radost ochotnat.

To je pro dnešek vše - velím ROZCHOD!!! 


mno, víla Amálka sice neexistuje, ale pohádku O Lízkulce bylo lze mezi večerníčky zahlédnouti...


Aru
12. 08. 2021
Dát tip

Kamamuro, o čistotu 13ti letých se nemusíš bát, já už byl ve 13ti úplně zkažený a prohnilý, můj tehdejší kredit na mobil mizel prakticky beze zbytky na WAPu, kde všeliké nahotinky jsem vyhledával. což teprve dneska; stačí odkliknout, že ti je 18 a můžeš vidět naprosto vše. ale i taková obyčejná procházka v centru měst je úplně zničujíci, krátké šortky a upnuta tílka... uf, až jsem se orosil :D


Aru
12. 08. 2021
Dát tip 8hanka

vílák Anál je prokazatelná pohádková postava, vždy chodí do pohádek zadem :D


Aru
12. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

Hrabě Libor

převeliké město vidí,

jeden Brusel

bude vládnout všem!

 

Makový panák doporučuje

nejen opiové rauše,

též povznesené lysohlávky

a snově červené muchomůrky

:D


Kamamura
12. 08. 2021
Dát tip 8hanka

8hanka - já vím, cos napsala, zcela drze a záměrně jsem to opravil, protože - víla Amálka existuje, zatímco Análka ve večerníčkách netancuje, a hlavně - chceme si v případě publikace udržet rating PG13+, aby se náš Bestiář mohl prodávat v USA i ve Walmartu a podobných megamarketech, což znamená miliardy obratu navíc, a navíc mi přes rameno občas nahlíží moje třináctiletá dcera ;-) Pokud bys s redakční úpravou onoho jednoho písmene kategoricky nesouhlasila, pak Tvůj názor rozhodně respektuji, a navrhuji, aby vílák Anál jel jinou lodí za pár dní do hampejzů Amsterdamských, kde spíše uplatní svou unikátní specializaci ;-) 


8hanka
12. 08. 2021
Dát tip

Faktická poznámka- písala som Anál nie Amal  ... pokojne môžeš zasedat môj široký chrbát je istota... neviem, koľko vydrží papagáj, naša mačka bude chcieť na loď so mnou, je na mňa citovo naviazaná a vtáky sú pre ňu neodolateľné... drevená noha sa zíde vždy ,  ako ručná zbraň alebo výpomoc dvom unaveným nohám...

Mladý princ s hviezdou na čele, 

od rána spieva vesele ,keď zalieva kvietky, odmietol žiadosť o ruku otrasnej  Kazisvetky

 

 

 

 

 


Pích se Růžen o trní - už sto let si tu chrní.....Široká a Bystrozraká - Dlouhou tahají z bláta....koukám, koukám Yoshiro - co se tu (vy)plavilo......


aleš-novák
12. 08. 2021
Dát tip blacksabbath, 8hanka, Kočkodan, Orin

Mařena a Jeničku

láká vůně perníčku

uhryzli kus baráku

panu Ježibabáku

 

hlásím se na funkci cheesemaker assistent, specializovaný na díry do ementálu...


Kočkodan
12. 08. 2021
Dát tip

 

Já uplne zapomnel na hrozbu zarazení a tvoril „normální“ komentár. Néé, celé to neprifaruj. Mozná jen to úvodní ctyrversí. A nebo nic. Vse nechávám zcela na tvé libosti.


Kamamura
12. 08. 2021
Dát tip 8hanka

Kočkodan - nechci vypadat, že sekýruju hned po vyplutí, ale já jsem si to představoval jedno čtyřverší per strašidlo, ať je to zvladatelné, až to bude narůstat. Tak co teď? Jestli ale chceš, dám to tam celé. Jsem ten poslední, kdo by někoho peskoval kvůli formalitám, jako je rozsah ;-)


Kamamura
12. 08. 2021
Dát tip 8hanka

8hanka - hahaharrrrgh! No vidíš, a pak že nemáš náladu nic psát. Tady máš erární hák, papouška a dřevěnou nohu, kajutu si vyber podle libosti a předsedat můžeš na můstku vedle kompasnice. Typické námořní plavidlo nemá nikdy dost předsedů, protože když si despota kapitán potřebuje na někoho zasednout, musí logicky sedět někdo před ním. A to je právě práce pro předsedu.


Kočkodan
12. 08. 2021
Dát tip Kamamura

 

V temné hvozdy zaplul

dnes červený karkul,

sakra, kruci, hopla,

vlčice ho stopla!

Pověz, rudý hošíku,

co to neseš v košíku?

Záhy mizí v hrdle šelmy

bábovka i láhev rumu,

zvíře se už mění v gumu,

je mu prostě blbě velmi.

S prázdnou jde vnuk k dědouškovi,

tady bomba hrozně tiká,

ten dítěti něco poví,

bude záchvat cholerika.

Správnou jsem měl obavu,

z vyvádění starouška -

koš omlácen o hlavu,

vytahání za ouška.

Happy end se zjevil však,

seniora trefil šlak.


8hanka
12. 08. 2021
Dát tip Kamamura

hlásim sa za predsedu, iné nezvládnem:)

Kričí na mňa vílák Anál

- súrne potrebujem kanál,

záchod, aspoň kadibudku,

je mi ťažko od žalúdku... 

---

pri plavbe loďou veľa zdaru

prajem Johanovi z Aru


Kamamura
12. 08. 2021
Dát tip Aru

Aru - a nemusíš se bát, exorcisty nebereme, démony zaháníme vulgarismy, cibulačkou, a hlasitou střelbou z palubních děl, houfnic, píšťal a petard po všem, co se šustne a zasmrdí sýrou nebo syrečky!


Kamamura
12. 08. 2021
Dát tip mrstnym

Aru - hele, fakt dobrý, vzal bych tě jako lodního nástěnkáře, mytologa a sexuosofa, ale podmínkou je naveršovat aspoň jedno ucházející strašidlo, přejzrak nebo mátohu - a kajutu na přídi podle vlastního výběru máš jistou! To platí i pro ostatní zatím suchozemské hlodavce - kdo chce, může riskovat  život s námi na nejisté plavbě do mytologického mlhava! Chybí nám démonolog, felčar, bard, okultista, elementlista, kuchař, myslivec nebo hajnej, politický komisar nabo emisar, nosič, vylévač vody z podpalubí, plavčík, sýrotvůrce (cheesemaker ['blessed be the cheesemakers, for theirs is the Kindom of Heaven' - pouliční kazatel v Monty Python's Life of Brian]), mírotvůrce (peacemaker, může být i ikonický revolver stejného jména), předseda, hejtman a topič!

Přihlášky jedině a pouze zde, příležitost, která se vyskytne maximálně jednou za milénium!


Aru
11. 08. 2021
Dát tip

Sire, pár změn bych k tvým rukám navrhovati dovolil si předložiti:

vílák Anál

hrabě Libor

Johan von Aru

:D

 

ó velké chyby se dopouštíš u bohyně Afrodíté, což nevíš, že je to mocné božstvo až se samotného Sumeru, říše bohů, sleduj se mnou, jak si měnila jména i své působiště, přesto zůstávala stejná: starověké Řecko: Afrodíté syrsko-foinicie: Astarta - asyrsko-babylón: Ištar - a nyní se konečně dostáváme k jádru pudla, IIštar je akkadsky, ale sumersky je Inanna - bohyně lásky, smyslnosti, krásy, plození a války, není žádnou bezvýznamnou bohyní, je známá již 4000 před n. l., přičemž její chrámy se nacházely po celé Mezopotámii a její kult spojovaný s různými sexuální obřady byl převzat východosemitskými národy Akkaďanů, Babylóňanů a Asyřanů, kteří Sumery pohltili. tedy "hospodin" ji nesahá ani po kolena a je jako chlapeček, ještě s mlíkem u brady.

nedávno jsem kupoval knihu z 1500,- zlevněnou na 500,- takže rozhodně kupuj, jestli tě tak zajímá ;)


Kočkodan
11. 08. 2021
Dát tip Kamamura, Alegna

 

Maminka čte chlapečkovi,

v pohádce je Budulínka,

synek zbledne, načež poví:

Boha, jéje… budu blinkat…


Kočkodan
11. 08. 2021
Dát tip Kamamura, Alegna, 8hanka

 

V lese vlastní blonďák Sněhur

harém sedmi trpasliček,

v SM nezná sprosťák něhu,

je to zřejmý kruťas, býček.


aleš-novák
11. 08. 2021
Dát tip Kamamura, Alegna

mravenečkyně si vezmi...ale na chrobákyně mi nesahej! :o)


Kamamura
11. 08. 2021
Dát tip 8hanka

Cywe... mravenečkyně jsou geniální!

Doufám, že je tu publikuješ pod nějakou benevolentní licencí, abych je mohl vrazit i do něčeho svého a nemusel ti do smrti vozit pytle zlata. 


aleš-novák
11. 08. 2021
Dát tip Kamamura, Kočkodan, Alegna, 8hanka

otvírají se zcela nové pohledy na pohádky, když téma pojmeme komplexně:

zlý macech (otčím) jede na ples, Popela nechá doma, vezme jen jeho bratra...holubičky a mravenečkyně pomáhají Popelovi přebírat hrách... a na bále princezna Trávníčková hledá, komu patří škrpál ztracený na schodech... 


8hanka
11. 08. 2021
Dát tip Kamamura, Kočkodan, Alegna

nie som ortodoxná feministka, nemám nič proti Popelu - hledej, hledej mně mezi kousky popela...(kapela Lucie má dobrovoľne ženské meno), Luboša máme aj  na Písmáku, ktovie, či nesúvisí s Libušou, s Poledníkom mám trošku zemepisný problém, učili sme sa o ňom v iných súvislostiach, ale zvyknem si, Amál mi tak  trošku pripomína anál páčil by sa mi aj Zlatovlas, je toho veľa, čo by sa ešte dalo pomužštiť...takže chválim nápad


Norsko 1
11. 08. 2021
Dát tip Kamamura

Hýl dýl je fajn


Kamamura
11. 08. 2021
Dát tip

Skvělá námitka, kolego, hned si dělám poznámku na manžetu jako slavný detektiv Nick Carter při návštěvě Práglu. Jaký "kauntrpárt" bys pro stření rod navrhoval? K němu se spravedlivý hněv žádného podezřele dobře financovaného mezinárodního spolku neupíná. Střední rod po staletí nikomu nevadil - neříkám tím samozřejmě, že to tak má zůstat!


aleš-novák
11. 08. 2021
Dát tip Kamamura, Alegna

konečně někdo zvedl hozenou rukavici genderismu a aktivně ji uplatňuje i v české literatuře.

Nezastavoval bych se jen u postav mužského/ženského rodu, nové výrazy je třeba najít i u slov středního rodu jako je Strašidlo, Dobro nebo Zlo... 


Kamamura
11. 08. 2021
Dát tip

Tato blbůstka je také odpovědí na snahu mezinárodního feministického hnutí předělat tradičně mužské postavy - jako Sherlock Holmes, James Bond, Batman, Superman, Thor, atd. na ženské klony - Šerločka Holmeska, Jane Bondová, Batwoman, Superwoman, Wonderwoman atd., a pak - a to jsem nepochopil, ženská verze Thora, kterou měla hrát Natalie Portman - prý už začla posilovat, aby při natáčení uzvedla to kladivo, i když se na place používá polystyrenová rekvizita. Tak to mi fakt hlava nebere. 

Proto i já, milé feministky, na oplátku požaduji, aby tradičně ženské postavy měly povinně, nejlépe ze zákona, nebo podle ČSN, své mužské protějšky, ergo:

Popelka - Popel

Polednice - Poledník

Baba Yaga - Dědek Yag

Jezinka - tam už je as Mládkův Jóžin

víla Amálka - vílák Amál

Maková panenka - Makový panák

kněžna Libuše - kníže Luboš

Johanka z Arku - Johan z Arku

Boadicaea - Boadicaeus

bohyně lásky Afrodita - bůh promiskuity Afro Deetus

a další, a další


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru