Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nymburský soud

Výběr: Gora, atkij
13. 08. 2021
16
28
817
Autor
Movsar

Lehké pepčo

Dopřávaly si lehké pepčo. Lehké pepčo není žádná jednotlivá věc, abyste rozuměli, je to souhrn životní praxe.

Přišly na Petynku po desáté, obě v brazilských plavkách černé barvy, aby jejich bělounké prdýlky svítily dodaleka jako lucerničky touhy. Lehly si na molo, protože to patří manekýnám.

Chvíly jen tak ležely, prohřívaly se jako krásné zmije, probíraly život, jenže chuť je brzy vyhnala ke kiosku pro expreso kremito. Nepochybně si dopřály i kousek sekaniny. A jak pocucávaly kremito a skrze rejbeny pozorovaly nenápadně dění kolem, samy si zanotovaly, jak úžasné je, čerpat "lehké pepčo".

Co je tedy lehké pepčo? Být hezká holka, vstávat po deváté, snídat kroasan od pekaře Pavla, mít hezkou kamarádku, scházet se s ní na Petynce, cucat expreso kremito, nechat si okukovat zadek rozdělený brazilkami, celé hodiny jen tak povídat, občas udělat společné selfie a to vyslat na oběžnou dráhy instagramu, v poledne si dát lanýžové rizoto, nechat se uhánět borcem z půjčovny loděk, odpoledne se sebrat a odejít do cukrárny Tita Gelatita na zmrzlinu, rozloučit se s kamarádkou něžným polibkem, cestou domů rozehrát vocap, doma si dát masážní sprchu, přitisknout ji k nahému klínu a - dopřát si lehké pepčo...

 

Nymburský soud

K nymburskému soudu dorážejí herci. Lasice v květovaných šatech s talárem přes ruku bude hájit zločince, co přepadl dodávku se sekaninou. Přísedící, strejda v domácím úboru, přijíždí na skládacím kole eska, parkuje ho do stojanu a významně vchází do dveří soudu, jako by to byly vrata Tribunal de Grande Instance v Paříži a chystal se vynést verdikt nad prezidentem Sarkozym.

Justiční stráž tady kontroluje jen neznámé, s výrazem texaského šerifa, pistoli povolenou nízko u pasu, čuje levárnu: Ha, nůžky na nehty! Ten bídák jistě chtěl těmi nůžkami vzít život některému soudci, vyjeví pohledem a nůžky neznámému návštěvníku odebírá.

Prvním patrem korzují zapisovatelky. Je třeba připravit kulisy spravedlnosti: osvětlit místnost, spustit monitory, zkontrolovat nahrávací zařízení, raz, dva, tři, vykartáčovat talár, kočička paní soudkyně pouští chlupy, postavit na kávu, bude to dlouhé...

Žbluňkne ráno

Zatímco v Praze už jsou všichni u strojů, život kolotá, auta prýští tepnami tunelů a mnozí kroutí druhou směnu, v Úvalech se o osmé teprve staví na expreso. Cvakne zipo, zavoní vanilkové cigarilo, z hedvábného županu jí zasvítí bělounká nadělení a na černou hladinu dopadne kousek sekaniny, žbluňkne ráno. Strojvedoucí sešlápne plyn, tohle není příklad pro děti.


28 názorů

Kamamura
26. 09. 2021
Dát tip

Kytiii - nic si z toho nedělej, asi nejsi modelový čtenář. Já taky nejsem modelový čtenář Sesterstva štrikujících mudlů, taky nechápu jejich veršíky, a musím se vždycky pracně ptát: "Co na tom asi tak modeloví čtenáři oceňují?"

A víš co? Když budeš chtít, zkusím napsat příběh s pointou jenom pro tebe. A třeba hned dva, protože mám dobrou náladu, co ty na to?


Kytiii
26. 09. 2021
Dát tip

líbí se mi to jako vyskládané obrázky, leč pointu jsem nepochopila...


Aru
26. 09. 2021
Dát tip

u nás se prdýlky dosud nosí, člověk neví kam dřív koukat :D

ale zima mi nevadí, člověk může jít v klidu po ulici, aniž by byl neustále rušen :))


Movsar
26. 09. 2021
Dát tip Aru

Děkuju, přátelé, za reakce. Jsou to opravdu jen krátké zprávy, trochu zapříčiněné nedostatkem trpělivosti, trochu formátem digitálníhi zápisníku.

Kamamuro, to si ani jetasloužím, ale děkuju. 

Prdýlek už zas bude ubývat, he to sezonní téma, ale pro vás se pokusím dobýt maximum možného. 


Kamamura
25. 09. 2021
Dát tip

Joaha - no ty jsem v tom mumraji nějak přehlédl, se přiznám. ;-)


Aru
25. 09. 2021
Dát tip

Kamamuro, zapoměls zmínit prdýlky :))


Kamamura
25. 09. 2021
Dát tip Aru

Čtu to znova po dlouhé době a líbí se mi to čím dál víc, obzvláště odvaha ve slovotvorbě. Stará slova jsou už ohmataná, zažloutlá a místy i nevábně páchnou - je třeba obměnit verbální park. 

Jako literární snob rovněž oceňuji decentní, citlivě dávkovanou vyumělkovanost. Člověk aspoň cítí, že nejí volské voko s smaženým vuřtem, ale Croque Madame s bešamelovou omáčkou. 


reka
25. 09. 2021
Dát tip

Nymburský soud je dobrý začátek, ale dřív než něco přišlo, tak to skončilo. Lehké pepčo bylo fajn.


Luzz
13. 09. 2021
Dát tip

škoda, že ten nymburský soud není delší

pepčo a žbluňkne je taková tvoje klasika, neurazí, nenadchne.

 


kvaj
09. 09. 2021
Dát tip

Tentokrát mi to přišlo poněkud vyumělkované. Nicméně tip.


Lakrov
04. 09. 2021
Dát tip

 Nějak se v tom -- ač krátkém -- textu težko orientuji; snad za to mohou (mě) neznámá slova (pepčo, sekanina) nebo (to spíš) mám v posledních dnech nějaké nechápavé období.


Movsar
31. 08. 2021
Dát tip

Urcite. Dekuju.


Gora
30. 08. 2021
Dát tip

Mohla bych nominovat do PM, Movsare?


Zbora
15. 08. 2021
Dát tip

avi


Zbora
15. 08. 2021
Dát tip

Aru, klid, holky z Petynky si taky občas na noc šoupnou atarax s dvojkou prosecca, když se jim na instagramu někdo otře o jejich prdýlky.


Aru
12. 08. 2021
Dát tip Movsar

stal jsem se silně závislým na... lehkém pepču a... a hlavně prdýlkách :))


atkij
12. 08. 2021
Dát tip Aru, Movsar, Gora

Stále zde bezkonkurenční topka styl. Děkuji za stálé obohacování slovní zásoby, Pepčo...:))

 


Movsar
12. 08. 2021
Dát tip blacksabbath, Gora, Aru, annnie

Děkuju přátelé. Doufám že jste již z plováren doma nebo v kavárně, dopřáváte si meloun na kostičky a kremito se sekaninou. Prostě lehké pepčo, protože léto je jen jednou za rok.


blacksabbath
12. 08. 2021
Dát tip Gora

můj děda říkával... "dej mi ňáký kofrňky"...prostě něco móoc dobrého


Jamardi
12. 08. 2021
Dát tip Gora, cvrcka

Já si myslím, že sekanina je něco, co za to stojí, ale neví se přesně, co to je. Kdežto že kolo eska je póvl, to je zcela jasné. Zase jsem se něco dozvěděla. :)


annnie
12. 08. 2021
Dát tip Gora

Vymyslel sis to slovo, že jo? Jestli jo, je to geniální tah, propojit tím všechny ty příběhy.


annnie
12. 08. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

Proboha co je to sekanina??? Jsem fakt jediná, kdo to neví?Výborný, velmi výborný. Chci to v knize. Tip a.


Markel
12. 08. 2021
Dát tip

chvíly jen tak ležely :-)), víly by byly lepší, to se stává dokonce i mně, líbilo :-)) *


Gora
12. 08. 2021
Dát tip

Celé pěkné, na rozdíl od Arua cením nejvýš Nymburský soud.

Takhle nějak si představuji krásnou literaturu.


Movsar
11. 08. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath, cvrcka

Musel jsem nahodit nějaké prdýljy, vyslyšel jsem tu poptávku, Aru, díky.


Aru
11. 08. 2021
Dát tip

prdýlky, oceňuji autorův přístup k věci! deset tipů bych dal, kdybych je byl býval měl ;)

tak teda jsem v šoku, kruci, holky vědí jak žít, no tak zase nic... pepčo už asi nedoženu, nechám si svý starý dobrý deprese, úzkosti a strachy :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru