Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Afrodíté

15. 08. 2021
4
26
500
Autor
Kamamura

Tato báseň je reakcí na stejnojmennou báseň od mého zdejšího přítele jménem Aru (pokud byste dumali, kdo s tím přišel první, tak to byl on, neboť má s touto bohyní rovněž daleko prosluněnější a méně komplikované vztahy ;-)

Tak s touhle dámou máme dohodu:

já nelezu v Zahradě Růží do altánů,

sarkasmem nečastuji družičky v průvodu,

neruším štěstí naivních mládí plánů. 

 

Ona zas neposílá kněžky své,

by vysmívaly se stařecké impotenci,

neb dnes již nerouhám se síle jedu zlé,

růžových trnů mezi svatebními věnci.

 

Utichl třeskot čepelí dnes rozežraných rzí,

ni pakt s Árem v boji nezdolným.

ni Hádu tajemství strašný stín,

nad zrádnou Paní z mořských pěn nestačil k vítězství.

 

Dnes jednooký, starý havran kráká, 

nad bojištěm, jež nikdo nevidí,

roluji vellum, neb se již smráká,

v exilu dobrovolném, stranou od lidí.


26 názorů

.. .


Kamamura
16. 08. 2021
Dát tip

Norsko - tak jsem ti to, kamaráde, oplatil, máš tam ode mě taky jednu, ale hledat jí nebudeš dlouho, jmenuje se "Norsko", aby se to nepletlo. 


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Dík, to já fakt nevím, jsem tu aktivně jen velmi krátce, asi od letošního dubna. 


Norsko 1
15. 08. 2021
Dát tip

Hufnágl, pro tvou informaci, byla na P. velmi inspirativní bytost, tvořící se Zborou prakticky nerozlučitelnou dvojici, P. určitě hýbající


Norsko 1
15. 08. 2021
Dát tip

Pedagog jsem já, bejvalej. Teď se procházím mezi obrazy


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Tak žádnou tvojí báseň tady na Písmáku, která by se jmenovala "Pedagog" jsem u tebe nenašel. Ledaže by to byla ta o těch učitelích, ale tu jsi věnoval nějakému "Hufnáglovi", což bude asi Pišta Hufnágl ze seriálu o Smolíkových. A já se Hufnágl rozhodně nejmenuju, ledaže bych ti jako ten Hufnágl připadal, což je divný, protože on v tom seriálu vůbec nevystupuje, jen vlastně vyjde najevo, že je to podvodník a hochštapler, akorát Smolíkova žena Gábi na konci každého dílu volá, "Proč jen si já, nebohá, nevzala Pištu Hufnágla". Tak ledaže by to bylo tak, že ti připadám jako Gábi tím, že se furt reju v minulosti.

... a nebo to je jiná báseň? Napsal's toho fakt hodně, a kvalitního, koukám, 199 výběrů, a ty zlaté se ti "jen sypou", jak říká Aru, tak to není divu, že já hlava dubová, ani nevím, o čem to vlastně mluvíš. 

Tak aspoň poraď, vždyť vidíš, že se snažím a že jsem v koncích...


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Hahá, já myslel, že to byla JEZEMĚ. Nebudeš mi to věřit, poznal jsem se v tom jako potrefená husa. Máš bod. 


Norsko 1
15. 08. 2021
Dát tip

Je tam věnování. Pedagog


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Norsko1 - Ty píčo! No nekecej, ty vole, a kerou? Teda já asi vím, tu poslední "JEZEMĚ", že jo?

Ptám se jenom pro jistotu, protože tebe jako fakt nestíhám vobčas, ale vážně jako. 

Tak dík, woe - teplouš teda fakt nejsem, ale dojalo mě to. Většinou se píše pro nějakou ženskou, když si člověk maně cvrkne do gatí, ale to není náš případ, protože ty asi taky homoděj nejsi, že ne?

Teda ptám se fakt jenom pro jistotu, abych neurazil, někde jsem četl, že jsi voják, a vojáci bejvaj drsná chasa, tak bych fakt nerad koupil někde ve tmě večer jednu na sanici, to bych teda fakt jako nerad...


Norsko 1
15. 08. 2021
Dát tip

Věnoval jsem ti báseň, vole


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Kočkodan - vpodstatě, jinými slovy, i tak by se to dalo napsat ;-)


Kočkodan
15. 08. 2021
Dát tip Kamamura

 

Ivánek se na ni zubí

 

(mazat med je taktika):

 

Máte půvab Afrodity.

 

Možná kdysi dávno, di ty...

 

však věří lživé hnusy zdá se,

 

i baba Jaga usmívá se,

 

pak dojatě zakníká.


Aru
15. 08. 2021
Dát tip

ono je vůbec vtipný, že podoba ďábla byla na začátku středověku převzata od římského boha Pana, do té doby neměl ďábel u křesťanů tu grotesktní podobu a svatozář, kterou byl obdařen, stejně jako jeho andělští kolegové nebyla odznakem svatosti, ale moci, dobré ne?

křesťané zapoměli svoji vlastní mytologii :D


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

... a být místo sokolů mouchy, tak by to byl ekronský Baal-Zebboth, kterého si křesťané pletou s nějakým čertíkem! ;-)


Aru
15. 08. 2021
Dát tip

být místo havranů sokoli, bavíme se tu o Horovi :D


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip dievča z lesa, Aru

"dievča z lesa" - tak se omlouvám, a už tě nebudu otravovat hádankami. Na rozdíl od sfingy od pyramid u mě nejde o život ;-) Píšeš moc hezky, zas k tobě někdy zaskočím, teda pokud ti nevadí, že z toho občas je nějaká veršovaná reakce. Ať se ti daří a ať do Tvého lesa nikdy nedorazí myslivci ani dřevorubci! ;-)


ospravedlňujem sa za svoj lesný pohľad, ktorý výdatne postráda vplyv tajomno-nádherných príbehov ako napr. Pán prsteňov ... naozaj som nečítala ani nevidela ... jednoducho ma to v živote celkom obyčajne bez akéhokoľvek násilia obišlo ... v mojom blízkom okolí samozrejme to všetci čítali a videli ... ak som si našla chvíľku pre seba, maľovala som krajiny


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Come on... jestli si opravdu dítě, znáš určitě starou hru na hádanky. Neznám dítě, které by nebavily hádanky...


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Tak já ti napovím - ten vypelichaný, jednooký havran je ve skutečnosti někdo, kdo se stal předlohou jedné z nejadorovanějších a nejoblíbenějších postav již tak klatě oblíbeného, čteného i sledovaného Pána prstenů. A zároveň se stal předlohou jednoho českého večerníčku z dob perného komunistického útlaku, a ten večerníček se jmenoval po jednom pohoří na severu Čech. Původně však ten havran pochází z pověstí a bájí národů dalekého severu...


som len dieťa ... netuším, iba sa usmejem


Kamamura
15. 08. 2021
Dát tip

Ty jo, dievča, děvčico jedna medem lesních včel vonící, s jehličím a bramblemi ve vlasech, kuráž ti tedy rozhodně nechybí, hej, to věru ne.

Aniž bych o tobě chtěl pochybovat, to né, to by bylo nezdvořilé, ba neslušné, ale jenom tak pro jistotu, než se pustíme do opravdu nebezpečných končin, jestli pak víš, kdo je ve skutečnosti ten jednooký havran, kterému jsi ve své reakci tak načechrala peří?

Ptám se hlavně ze zvědavosti - a Aru nebude napovídat, však jsem toho havrana vrazil do své básně hlavně kvůli němu, když už reaguji na jeho ovace oné rozmarné bohyni?


dohaduje sa s madam 

jednookatý havran 

to on ale netuší 

že ona kedykoľvek 

vytiahne ho za uši 

na ostré svetlo sveta 

hej!   neflákaj sa    lietaj! 

zhasínať od nelásky 

na nezodpovedané otázky 

nič moc


Aru
15. 08. 2021
Dát tip

Afrodíté není radno zkoušet,

stejně jako s láskou zachází,

tak nad válečnými vozy

řve do války.

 

Padají generálové

i celé vlády,

milenci vzdychají

neopětovanou láskou.

Inanna se tomu směje

v dobách, kdy nikdo se jí neklaní

a neuctívá


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru