Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada červené kachličky

16. 08. 2021
10
24
587
Autor
bixley

Pan Vrtiška se pomalu chystal dát si před spaním koupel, když vtom se rozcinkala jeho Nokie 3310. Kdo mě to volá v tuhle dobu? přemýšlel pan Jiří a koukl na Ferdu, co on na to. Ferda o koupel jevil pramalý zájem a už si oblékal své pyžamko, ale cinkající Nokie ho taky překvapila.

„Haf!“ štěkl směrem k přístroji, aby přestal. Nepřestal.

„Prosím, Vrtiška,“ ohlásil se pan Jiří. A potom už jen poslouchal a dělal hmmm, hmmm.

„Vážená paní, hned jsme tam,“ ukončil hovor.

„Tak, Ferdo, máme novou záhadu. Odhoď pyžamko a vezmi si nějaký slušivý obleček. Jdeme navštívit paní Pažoutovou, tedy lépe řečeno jejího syna pana Pažouta, který se přestěhoval do nového bytu a v modře vykachličkované koupelně objevil jednu červenou kachličku. Zajímavá záhada!“

„Hááf!“ souhlasil Ferda teď už v tvídovém sáčku.

Byt se nacházel na sídlišti na kraji města, tak měli dlouhou cestu. Pan Vrtiška se vyzbrojil nezbytným deštníkem a baloňákem.

„To bude podle popisu asi támhleten žlutej panelák,“ ukázal Ferdovi deštníkem jako holí, když vystoupili z autobusu.

V bytě je uvítala matka se synem Pažoutovi. Syn se skoro nedostal ke slovu.

„Pane Vrtiško, vy tu záhadu určitě vyřešíte, já jsem z toho celá pryč, proč je jedna kachlička červená? Napadlo mě, že se tu možná odehrála vražda nebo nějakej jinej krvavej zločin, kde by se vzala ta červená barva, že…“

„Mami, prosím tě, nech pana…“

„Ty mlč, ještě že jsem na to přišla včas, kdoví, co by tě tu potkalo, já jsem z toho, pane Vrtiško, tak vyděšená, to si neumíte představit…“

„Tak kde je koupelna?“ skočil jí pan Jiří do řeči. Vražda v tom určitě není, přemítal.

„Haf!“ radostně štěknul Ferda, protože se konečně něco dělo, a zavrtěl ocáskem.

Pan Pažout se urychleně chopil iniciativy. „Já vás tam zavedu.“

Pan Vrtiška si v koupelně všiml červené kachličky hned. Byla v rohu nad vanou.

„Navrhoval bych tu kachličku vyjmout,“ řekl potom.

Pan Pažout donesl dláto a společnými silami kachličku odstranili. Jak pan Jiří očekával, nebyla pod ní zeď, ale dutinka zamaskovaná kusem lepenky. Když lepenku sundali, našli v ní kupičku dopisů převázaných červenou stužkou a snubní prsten.

„To jsou věci,“ kroutil pan Pažout hlavou. „Že by nějaká nešťastná láska?“

„Můžeme si to přečíst,“ odtušil pan Jiří. „Jsou to milostné dopisy zřejmě od milenky předchozího obyvatele a k tomu jeho dopis.“

V tu chvíli k nim přiběhla i paní Pažoutová a pronesla zklamaně: „Milostné dopisy? Takže žádná vražda?“

„Myslel jsem si, že to vražda nebude. Proč by na ni někdo takhle okatě upozorňoval?“

„Na tom ostatně něco je,“ připustila neochotně paní Pažoutová.

„Tak čtěte,“ pobízel její syn pana Jiřího.

Ten usedl na jedinou židli v kuchyni, protože byt byl zatím prázdný, a četl:

Veroniko, strašně jsi mě zklamala. A já Ti tak věřil! A chtěl si Tě vzít! Podváděla jsi mě celou dobu, co jsme tu spolu bydleli. Tvrdila jsi, že jezdíš k rodičům do Jihlavy na víkendy a tam ses scházela s jinejma. Psala jsi mi krásná slovíčka. Ale to byla jen slova. Ve skutečnosti jsi potřebovala tenhle byt. Ještě že jsem na to včas přišel. Vzpomínky na Tebe zůstanou v tomhle bytě a já za týden odletím do Jižní Ameriky. Ano, Praha – Buenos Aires. Měj se krásně, lásko moje, ale někde jinde a s někým jiným.

Tvůj Honza

Praha, 14. července 1992

„Fíha, tak to je dost starej dopis!“ dal pan Pažout průchod svému překvapení. „Zřejmě ten pan Novák, co jsem od něj koupil byt, nic netušil.“

„Kdepak asi dnes ten Honza je?“ přemýšlel nahlas pan Jiří. „To je další záhada. Ale tu asi tak snadno nevyřeším, když ani nevím, jak se ten Honza jmenuje dál. A i kdyby byl příbuzný toho pana Nováka, tak je to prašť jako uhoď. Janů Nováků běhá po světě…“

„Nechcete si ty dopisy nechat?“ navrhl pan Pažout. „Já tady to místo stejně překryju modrou kachličkou.“

„Proč ne?“ zamyslel se pan Jiří. „Aspoň budu mít zase něco do archivu.“

„Haf!“ štěkl nadšeně Ferda a hned vzal dopisy do tlamy.

Doma neměl pan Jiří na koupel ani na spaní pomyšlení. Hned si vzal svůj deník a začal zapisovat: Záhada červené kachličky…

A když popsal celý průběh řešení záhady, ještě připsal: Záhada Jana Nováka?

 

 

 


24 názorů

bixley
26. 08. 2021
Dát tip

Záleží na tom, v kolik chodí pan Vrtiška do postele. To je zase naše záhada. :-)


Zajímavé:)

 

Ovšem tahat pana Vrtišku přes ..půl města v noci téměř už z postele -no nevím, nevím :)


bixley
24. 08. 2021
Dát tip

No vida, díky za info


bixley
18. 08. 2021
Dát tip

Ach jo... :-)


Alegna
18. 08. 2021
Dát tip

taky jsem si říkala, že konečná slova slibují další pokračování :)


bixley
17. 08. 2021
Dát tip

Mno, ještě ho vymyslet... :-)


Je pěkné vědět, že bude pokračování.


bixley
17. 08. 2021
Dát tip

Díky, vesuvanko, v podstatě celý život je jedna velká záhada. :-))


vesuvanka
17. 08. 2021
Dát tip

Pěkná a zajímavá záhada, z níž se vyklubala další záhada. TIP a těším se na pokračování :-)))


annnie
16. 08. 2021
Dát tip

:) :) :)


bixley
16. 08. 2021
Dát tip

Že by se velký záhadolog spletl?? No, možné je všechno... Ferda už je ve střehu.


annnie
16. 08. 2021
Dát tip

Nechci vám do toho kecat, ale já větřím podvrženou falešnou stopu. Nevěrnici zamordoval a tenhle dopis má dokazovat, že on to nebyl, vždyť jí přece psal... Že by  Ferda nevyčmuchal tu podivnou stopu zápachu ze světlíku??? :)

Tip a Ferdovi zdar! a.


Aru
16. 08. 2021
Dát tip bixley

tak to si přivstanu, abych mohl číhat s baterkou u koupelky :D


bixley
16. 08. 2021
Dát tip Aru

aru, třeba ráno... :-)


Aru
16. 08. 2021
Dát tip

super záhada, jdu se kouknout do koupelky jestli také není jedna dlaždička jiná... hm, tak není :D


bixley
16. 08. 2021
Dát tip

janino. to jsem ráda. :-)

Kočkodane, na tom něco bude, díky za připomínku. :-)


Kočkodan
16. 08. 2021
Dát tip

 

Možná jde o skvělého plavce Jana Nováka, který v roce 1990 jako první člověk přeplaval Bajkal.

 

 

 

Zajímavou náhodou je to, že byl pan Vrtiška v úvodu příběhu zrovna ve své koupelně, která je celá červeně vykachlíčkovaná. Jen jeden kachlíček má kupodivu barvu modrou. (což ovšem Jiří i Ferdinand tvrdošíjně odmítají ptajícím se návštěvám vysvětlit)


Janina6
16. 08. 2021
Dát tip

Jůůů... to mi sedlo! Je milé potkat zase "starého dobrého" Vrtišku...


bixley
16. 08. 2021
Dát tip

dievča, taky díky.


pekná záhadka ... pán záhadológ s Ferdom si trošku ponamáhali šedosivú kôru ... a tá otázka na konci vyzerá tiež záhadne ... ???


Pažout holt měl velký pazour:-)))))))))))))))))))


bixley
16. 08. 2021
Dát tip

blacki, díky, asi to tomu panu Novákovi divné nepřišlo. :-)) Toho Pažouta jsem tam dala právě proto, ale pořád mi to ve Wordu psalo Pazour...


blacksabbath
16. 08. 2021
Dát tip Aru

Teda Renato....taková záhadná záhada....myslíš, že bude pokračování ???...třeba by mohl pan Vrtiška vyzáhadologovat tu nevěrnici a dopis jí strčit pod nos.....ukrutnice ukrutná........a to ten Novák měl asi vadu zraku, že červenou kachličku neviděl... protanop???......U jména Pažout jsem se mi hned vybavil Horáček a Pažout z Macha a Šebestové....je vidět, že pan Vrtiška ani o prázdninách nezahálí.......dobrá záhada....dobře napsané!!!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru