Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

-4-

17. 08. 2021
16
10
459
Autor
234

 

 

 

Bzučení komára

Copak i ty

nemůžeš spát?


10 názorů

Alenakar
před 6 měsíci
Dát tip

Nemůžeme spát 

já s nataženou dlaní,

komár nad lůžkem.


Alenakar
před 6 měsíci
Dát tip

Tohle je asi nejlepší haiku z celé tvé sady. Tip.


Musaši
16. 09. 2021
Dát tip

Příjemné haiku skoro v japonském stylu.


Můra73
27. 08. 2021
Dát tip

Hezké, s více cestami nachystanými pro putování mysli čtenáře. 


234
22. 08. 2021
Dát tip

Děkuji.


snake_01
21. 08. 2021
Dát tip Gora

Zbora: Máš pravdu, že i já mám pocit, že Issa občas oslovoval zvířata, ale nedokážu si vybavit citaci, abych doložil, jakou povahu ta interakce člověk-zvíře měla. Každopádně Issa, ač je jedním z mých oblíbených autorů haiku, občas na formu tolik nedbal a cíleně ji narušoval ve prospěch uměleckého účinku díla (alespoň takový mám z toho pocit, ale čerpám jen z překladů - japonsky neumím). 


Zbora
20. 08. 2021
Dát tip 234, Gora

Apostrofa by to myslím nebyla, ani svého druhu. Jedině snad, že by autor hovořil s komárem dál poté, co ho plácnul. (Mimochodem není hovor se zvířaty v haiku poměrně běžný? Nevím, jen se ptám, mám pocit, že Issa ho používal furt). Jinak ta konstrukce s dalším člověkem mi připadá trochu jako hledání složitého tam, kde je vše jednoznačné. Ale může být. Každému podle jeho gusta.


snake_01
20. 08. 2021
Dát tip 234

Já bych to viděl spíš tak, že otázka není mířená na komára (to by byla vlastně svého druhu apostrofa), ale na druhého přítomného člověka. Shodou okolností jsem si tuto situaci letos v létě (vč. té otázky) několikrát prožil... 


Zbora
17. 08. 2021
Dát tip 234

Oceňuju snahu zpoetizovat tento obtížný druh bez použití lampy, nicméně když si představím tu krvelačnou bestii, která prospí celý den někde v chládku, aby pak v noci mohla hodovat, nějak mi to přirovnání úplně nesedí. Ale to je spíš můj problém. Haiku je výrazné a nápadité*


Norsko 1
17. 08. 2021
Dát tip

komára. Zapomněl jsi udělat tečku za tou krâsnou příhodou


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru