Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jen noc může být

19. 08. 2021
7
16
419
Autor
Bubulína


Každé dítě z Omelas
zná důvěrně druhou tvář.
Smutek, bolest, slzy, žal,
co mu osud nachystal.
Když však rozum neztratí,
kříž svůj vírou pozlatí,
řeky lásky druhý břeh
jednou najde, žádný spěch.
Pak se karta obrátí.
Klid a mír se navrátí.
Poslední je prvním teď.
Pozor dej na tenký led -
odpuštění, pokora,
podepřou ho zezdola.
Tao není tao jen,
držkopád je zahojen.
Kytka, zvíře, kamení
láskou svou tě odmění.
Požádej je, poděkuj,
řekni s úctou: Při mně stůj.
Vše je tebou. Ty jsi vším.
Sním anebo bdím a zřím?


16 názorů

Bubulína
29. 08. 2021
Dát tip

Trošku tréninku a vymazlenou kombinaci (kameny, u kterých mám jistotu, že mi dělají výhradně dobře) a můžeš je mít neomezenou dobu resp.takovou dobu, jakou potřebuješ. Je zajímavé, že například s růženíny jsme si na sebe museli chvíli zvykat, ale dneska jich mám dvě kila pod postelí, pěkně rovnou s fluoritem, ať to má nějakou úroveň (fluorit zesiluje účinky) a spinká se mi hezky. No je pravda, že přímo na sloupcích postele mám u hlavy  pěkně záhnědu, vločkový obsidián (je opravdu jemnější než třeba zlatý obsidián, nebo jen víc působí na mě) a malachit. V nohách visí ametysty s granáty. A na všech čtyřech mám během podzimu a zimy i kaštany. Teď jsou v těch pytlíčkách fluority, v některém i křišťál a teď jsem do nich přidala ten žlutý jaspis. Jo jo v nějakém filmu někdo někomu doporučoval pytlík hlíny na prsa, aby si zvykal. Já si zvykám rovnou na lože kamenité, hlína je pro změkčilce do knížek o Drákulovi. :-) Srdeční kámen...je otázka, co tím kdo myslí. Když jsem si pořizovala první sadu s tím, že když se několik autorů shodlo, že tyhle kameny patří k mému znamení, že to bude v cajku, myslela jsem, že zdechnu. Hlava mi div neupadla, záda jak stoletej po složení dvaceti metráků uhlí, takže na tohle dělení zvysoka kašlu a vykoumala jsem si to pokusem omylem na vlastní kůži bez ohledu na třídění ostatních. Buď mi ten kámen sedne nebo ne, a co o něm kdo plká nebo píše je irelevantní. Hele, těch kamenů je tolik, že barevnou sestavičku spektra uděláš vždycky.


Aru
26. 08. 2021
Dát tip

jo jo, přišel jsem na to, ale asi bych to stejně nemohl nosit, jak jsem zjistil, tak jsem prostě citlivější na ty kameny a můžu je mít jenom chvíli, možná tak nějaký srdeční kámen


Bubulína
26. 08. 2021
Dát tip

Ano, Danny. Jsi velmi vnímavý. Děkuji Ti.


Bubulína
26. 08. 2021
Dát tip

Aru, korálky jsou rekonstruované jen některé. Existují i korálky z původních minerálů, pouze obroušené, uhlazené jako básnička místo prózy, a s účinkem daného minerálu. Ty poznáš podle ceny. Opět platí: poctivý obchodník ti řekne, co kupuješ. A pokud si nejsi jistý jeho pravdomluvností, rozhlídneš se po všem zboží a některý minerál už poznáš, jestli je pravý nebo ne, a u čeho sis jistý si poslechneš komentář, a uvidíš - odpovídá tvé zkušenosti nebo ne? Pokud ne, je lepší odejít a hledat jinde. Pokud ano,  můžeš zkusit nakupovat a zkoumat. Dneska měla slečna pokladní krásnej granátovej přívěšek na krku. Baví mě odhalovat takzvané náhody, které vůbec náhodami nejsou.


Danny
26. 08. 2021
Dát tip

hm, tahle báseň mi přijde jako takový nenápadný návod na duchovní cestu :) proto se mi líbí a dávám tip.


Aru
23. 08. 2021
Dát tip

no to je nabeton magie, kámen přece logicky leží v zemi a nesvítí na něj nic, akorát může kolem jít nějaký trpaslík :D

já myslím, že lidi ani netuší co to s tím udělá a k čemu je to dobrý, spíš si myslím, že když už, tak se kámen nabíjí v úplný tmě, teda že si tak odpočine a načerpá sil. osobně bych čistil kameny tak, že bych je zahrabal někam do země na čas

tak v tom se rozcházíme, umělý manipulování, ještě v peci nemůže přinýst nic dobrýho, lidi si většinou nic nepamatujou a dost pochybuju, že by se takového manipulování s kameny účastnil nějaký duchovní jedinec. ty jo, takže korálky nebrat, dobrý vědět, jakou sílu může mít takový kámen? vždyt to je nejhrubší manipulace jakou s tím lidi můžou udělat

ne ne, do záhnědy nejdu, na člověka bez fantazie už jsem si hrál a nebavilo mě to, kde je Aru, tam není nuda! :D

škoda že mě nepustí do trpasličí říše, to bych si vybral kámen přímo z hlubin sám osobně a takový kameny jsou, co si tam myslím nejsilnější, ale musím tvrdnout mezi lidma, takže nic :D


Bubulína
23. 08. 2021
Dát tip Aru

Ano, taky jsem si všimla, že různí obchodníci prodávají různou kvalitu - ti poctivější to napíší, ti méně poctiví nikoli. Takže například ty akvamarínky (jeden nosím, druhý mám pečlivě schovaný, kdybych tenhle ztratila) jsem si pořídila u obchodníků, kteří se opravdu vyznají v mineralogii a kameny, které prodávají si buď sami našli či koupili od prověřených obchodníků, protože poznají, co jim kdo prodává. Pokud chceš, pošli mi zprávičku, v odpovědi pošlu odkaz na jejich stránky (tímto přiznávám, že netuším, jak se tady posílají zprávy, jen umím odpovědět, když mi někdo napíše). O tom nabíjení kamenů jsem četla, ale nerozumím tomu, takže to nepoužívám. Jenom vždycky, když mi dojdou nové kameny je pečlivě jeden po druhém umyji tekoucí vodou a saponátem, ať mám jistotu, že smyji cizí energie. Správně by se mýdlem mýt asi neměly, ale dělám to, a evidentně jim to nevadí. Pokud si budeš pořizovat kamennou sůl, tak ta stačí jen čistou tekoucí vodou a dávej pozor - tvoří se velmi ostré hrany, takže než jsem umyla svoje dva mazlíky (pěti a sedmikilový kámen) byla jsem pořezaná a pálilo to ještě dva dny poté, sůl má sílu. Tromlované vrtané zlomky používám, ale opět nakupuji u obchodníka, který má v popisu, které zlomky jsou barvené a které nikoli. Dělení na mužské a ženské je nesmysl. Musí se vyzkoušet, který kámen komu sedne. Ty špatné poznáš hned = zhorší se zdravotní potíže nebo se vyskytnou životní problémy. A z těch dobrých si vytvoříš ideální kombinaci pokus-omylem sobě na míru. Záhnědy se neboj, fantazii nijak neomezuje, jen ji nechává rozvinout pouze v naprosto bezpečném prostředí; krásně stabilizuje, takže člověk je schopen chodit do práce a hrát si na člověka bez fantazie. Časem zjistíš, že záhněda je ametyst, na který působila vyšší teplota. A někdy se záhněda vyrábí uměle tj. dáš do pece ametyst a vytáhneš záhnědu. Přírodních citrínů je velmi málo, takže se taky "vyrábí" v peci přepalováním světlounkých ametystů. Ze světloučkých ametystů vzniká citrín, z barevnějších ametystů vzniká v peci záhněda. Opět platí, že poctivější obchodník upozorní, že kámen vznikl umělým přepálením. Ale jak píšu - pokud na tebe kámen působí pozotivně, je lhostejné, zda vznikl v peci, rekontrukcí či v přírodě. Rekonstrukce kamenů znamená, že prach vzniklý obrušováním kamenů se smíchá s pryskyřicí a vytvoří se například korálky. Velmi často jsou korálky malachitu právě vytvořené tímhle způsobem. To všechno poznáš, pokud se tím budeš chvíli zabývat. Náramek si snadno vytvoříš sám, já si dělám sama i náušnice a náramky na kotníky a samozřejmě náhrdelníky.


Aru
23. 08. 2021
Dát tip

díky moc, chtěl jsem si koupit náramek na ruku, ale koukal jsem, že ten kamínek je uvnitř ještě provrtaný, aby mohl být tudy veden provázek. uvažoval jsem o lapis lazuli kombinovaný s měsíčním kamenem, plus/anebo ametyst s růženínem. ale dočet jsem se úžasnou věc, že se ametysty dobarvují, nebo se vydávají za surové, tím že se specificky vybrousí, aby se jejich výsledná cena zvýšila, žijeme v úzasném světě obchodníků :D

takže ještě zauvažuju, možná bych si mohl pořídit haldu kamení a to nosit při sobě :D

a to nabíjení kamenů, to je nějaký nesmysl pro běžné použití? to si lidi zase pletou s nějakou magií kamenů?

vtipné je taky to dělení na mužské a ženske náramky, přitom pro muže je nabídka jen absolutně nudných a nezajímavých a nehezkých kamenů.


Bubulína
23. 08. 2021
Dát tip Aru

Pomáhají všechny, ale je pravda, že ty tzv.surové mají o něco větší sílu. Ale zas ty opracované jsou hezčí např. malachit. Pak někdy časem napiš, které sis pro sebe sehnal a vyhovují Ti. Jinak mohu potvrdit, že od té doby, co mám akvamarín pověšený nonstop na krku, tak mi jde vyjadřování lépe, takže ten vřele doporučuji.


Je to hezké


Aru
22. 08. 2021
Dát tip

odpověď sice nebyla pro mě, ale doletěla až ke mě :D

super vědět, tedy záhnědu kupovat nebudu, i když je pro mě asi dělaná, svoje fantazie si nechám, ale zrovna se chystám nějaký ten kamínek koupit.

nevadí když jsou nějak opracované, kdysi dávno jsme četl, kde se razilo že je jen nebroušený, nijak neopracovaný jsou nejlepší, no a pak je tu názor, že kameny by měli ležet v zemi, kde jsou, tak jak to teda je? naprostý chaos, každý tvrdí naprosto jinou věc


Bubulína
21. 08. 2021
Dát tip Aru

Nechávají se využívat při přírodní léčbě polodrahokamy a drahokamy. Tak například kdo se nechává unášet svými myšlenkami, pocity, sněním až tak, že je to nebezpečné v běžném životě, měl by u sebe neustále nosit záhnědu. Záhněda umí udržet nožičky na zemi, takže člověk zbytečně neblbne. Kdo je často nemocen nebo bez nálady, ten by si měl doma rozmístit růženín napřed trošičku a posléze více. Kameny umí ale i prevenci. Velké kusy klasické kamenné soli a blízko ní položený kousek růženínu dělají divy. Fluorit neboli kazivec chrání před negativním cizím vlivem. Pokud mám málo energie, dodavatelem první kategorie je granát s ametystem. Ovšem pozor: stejně jako u každé přírodní léčby platí, že každý má svou unikátní sestavu, která na něho působí, a jinak než experimentováním se na to přijít nedá. Jako výchozí bod může zájemce využít jakoukoli inetovou stránku, která se léčbou drahými kameny zabývá, a uvidí. Něco působí, jak píší, něco zcela opačně, a skladbu osobních kamenů nemůže vyladit nikdo jiný než osoba, které se to týká. Co se mi podařilo vypátrat je, že kamenná sůl, růženín a malachit dokáží udržet čisté dýchací cesty, což se loni i letos hodilo. Je pravda, že jsem se jistila na vícerofrontách (fytoterapie, homeopatie), ale tyhle se osvědčily. Lidem v ČR pomůže se strachem a sebevědomím pyrop neboli český granát. Šperky s pravými českými granáty vyrobené českou firmou se dají pořídit i přes net a je to stovková záležitost. Jen je potřeba mít na paměti, že kameny mají zpočátku velmi pomalý nástup. Teda vlastně jak které = pokud nějaký kámen nesedne, je to otázka hodin než se objeví nějaká nesmyslná potíž či bolest. Jakmile si na ně tělo zvykne, působí rychleji a důsledněji.


Charybdis
21. 08. 2021
Dát tip

Jak projevuje lásku kamení?


Bubulína
20. 08. 2021
Dát tip

Musaši děkuji. Ano, dnes už to vím také.

Aru, všichni pořád sníme, a někteří u toho i spí.

 


Musaši
20. 08. 2021
Dát tip

Co tě nezabije, to tě posílí. A když tušíš, že tě to přecejen zabije, tak hleď aspoň zemřít jako hrdina. Posílí tě to aspoň posmrtně.   To je samurajský názor na věc.     Tip.


Aru
19. 08. 2021
Dát tip

Omelas jsem našel, myslím že jsem to vědet nechtěl, ale co už :)

kdo myslí si, že je vzhůru, sní jen, či vzhůru je doopravdy? :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru