Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD Natáhni krok!

21. 08. 2021
17
36
621
Autor
bixley

Mimo soutěž

 

Den dlouhých kroků

Můj přítel je sportovec. Bývalý tenista, dnes především turista a cyklista. Pokud jdeme na nějakou pěší túru, často od něj slyším: Natáhni krok!“ Snažím se, co můžu, ale pořád je to málo, dělám co nejdelší kroky, přítel spokojený není.

„Maminka říkala, že dáma má dělat krátké krůčky,“ argumentuji.

„Ale prosím tě, když jdeme na kolektivní výlet, tak tam spousta ženskejch dělá dlouhý kroky a jsou to dámy. Třeba taková Šárka nebo Jana…“

Nic platné. Právě ty kolektivní výlety jsou skoro moje smrt. Kolektiv mi stále uniká a já vypadám jako naprosto nekolektivní solitér, který se ostatních straní. Když už zaostávám opravdu hodně, ujme se toho můj přítel s patřičnou razancí: prostě mě vezme za ruku a vleče podobně jako maminka neposlušné dítě do školky. Doženeme ostatní a pak je ještě předběhneme. Netrvá to ale dlouho a za deset patnáct minut už zase začnu se svými krátkými kroky a situace se opakuje.

„Představ si třeba, že tě honí rozzuřený býk,“ přemýšlí přítel, jak mě přimět k rychlejšímu tempu.

Možná má pravdu. Kdyby za mnou ten rozzuřený býk opravdu běžel, tak bych asi dělala hodně dlouhé kroky. A možná ani ne kroky, jednoduše bych nohy vzala na ramena.

 


36 názorů

bixley
26. 08. 2021
Dát tip

Přesně tak!


Zeanddrich E.
26. 08. 2021
Dát tip Bystroočko

Malými krůčky se mnohdy dojde dál :)


annnie
25. 08. 2021
Dát tip

Fakt??? No, možný je všechno... Tak to si snad pořiď koloběžku :)


bixley
25. 08. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Annie, díky za porozumění. Přítel tvrdí, že když jde pomalu, bolí ho kyčle.


annnie
25. 08. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Mám ráda souznění i v chůzi. A princip: silnější bere ohledy na slabšího. Je mi velmi milé, když je někdo ochoten kvůli mně zpomalit. Ale protože hodně často jsem já ten rychlejší a protože vím, že zpomalit je stejně těžké jako zrychlit (člověk na to chvíli myslí, ale pak se nohy zase rozejdou svým navyklým tempem), mám pochopení i pro toho "příšernýho" sportovce :) Možná tě nechce tahat, nýbrž ti pomoct...

Já jsem se naučila o snahu o společný rytmus občas požádat. A zároveň se učím myslet na to, abych nikoho neštvala (v obou smyslech toho slova). Ale ani jedno není úplně jednoduchý...


bixley
23. 08. 2021
Dát tip

:-))


MilanH
23. 08. 2021
Dát tip

:-)


K3
22. 08. 2021
Dát tip

Protojsem já, Renato, nemohl mít trenéra.


bixley
22. 08. 2021
Dát tip

On má spíš trenérské zlozvyky, trénoval tenisty. Díky. :-)


K3
22. 08. 2021
Dát tip Gora

Jenže tam býk nebyl a já se ti nedivím. Taky bych se šprajcnul. Z toho důvodu bych nemohl ani závodit v kolektivním sportu. Nebyl ten tvůj přítel voják z povolání? Trochu mi připomněl vojenské zlozvyky.


Kamamura
22. 08. 2021
Dát tip

bixley - nepotřebuješ, říkáš? Tak tady ho máš! ;-)

Jak praví starý zenový kóan: "Když máš hůl, dám ti ji, když ji nemáš, vezmu ti ji."

BTW prolog jsem fakt nečetl, samotný text ano. Ačkoliv jsem náruživým pisatelem prologů u vlastní tvorby, cizí prology zásadně přeskakuji, a ostatním doporučuji, aby to dělali stejně. Prolog autor píše vždy sám kvůli sobě - aby se omluvil, vysvětlil, předeslal, vyhnul se soudnímu stíhání - zkrátka, je to "omáčka". U díla samotného je naděje, že ho kromě vlastní osoby autor adresuje i někomu dalšímu (viz "modelový čtenář"). 

Zdar!


bixley
22. 08. 2021
Dát tip

Kanamuro, jak sis asi nepřečetl, můj příspěvek je mimo soutěž, takže Tvůj tip nepotřebuju. :-)

jamardi, na tom něco je, sehnat někoho ještě rychlejšího, kdo by prohnal jeho! :-)


Jamardi
22. 08. 2021
Dát tip Gora

Kdo má menší postavu a chce se v chůzi vyrovnat, musí vynaložit větší námahu než ten větší. Přítel by potřeboval, aby ho někdo prohnal.

U nás se turisté, alespoň ti starší, museli smířit s tím, že jsou pozadu. Byl totiž jeden turista (už nežije) a ten měl nutkání chodit velice rychle a nikdo mu nestačil. Často chodil 50 km trasy a třeba s ním chvíli někdo šel a pak to vzdal, že mu nestojí za to se tak hodit.


Kamamura
22. 08. 2021
Dát tip

Takže redaktorskej, povídka se mi líbí, to ano, ale nebudu přece dávat tip konkurenci, noné? Takže tip máš podmíněně, fakticky ho udělím až po vyhlášení výsledků. 

(Stejně zas jako každý rok vyhraje pan Volejník a bude trvat na opakování ceremoniálu).


supizmus
21. 08. 2021
Dát tip

Alespoň se mládenec nemůže vymlouvat, že ho uháníš! :-)


bixley
21. 08. 2021
Dát tip aleš-novák

Otázkou je, co je většá námaha...


Čím kratší krok, tím víc jich musím udělat .. takže zvýšit frekvenci...:o)


bixley
21. 08. 2021
Dát tip

:-)


Aru
21. 08. 2021
Dát tip bixley

ty lidi s dlouhými kroky si prostě myslí, že dlouhé kroky musejí dělat všichni, slyšel jsem od jednoho známého, kterého ti dlouhonozí už opravdu moc štvali, že na cestě vykopal jámu, dal přes ní tenké klacíky a zamaskoval listím, no a od té doby prý už tam nikdo dlouhý krok nedělá :D:D


bixley
21. 08. 2021
Dát tip Gora

No právě! Ale ona to asi bude vyšší dívčí. :-)


Jsme malé a máme kratší nohy. Co na tom ti chlapi nechápou? Vždyť takové si nás vybrali.


zeleda
21. 08. 2021
Dát tip

Všechny dívky, či ženy, které mi kdy zpříjemnily život, dělaly krátké kroky a chodily pomaleji, než já. Dokonce některé mne zpomalovaly tím, že mne tahaly za opasek, nebo za nějakou  část oděvu. 


bixley
21. 08. 2021
Dát tip

alegno, taky pravda...


Alegna
21. 08. 2021
Dát tip Gora

při pomalejší chůzi se lépe pozoruje a vnímá okolí :)


bixley
21. 08. 2021
Dát tip Alegna

Zeledo, taky inspirace. :-)

dievča, česky se tomu říká každý chvilku tahá pilku. :-)


zeleda
21. 08. 2021
Dát tip Alegna

Všechny dívky, či ženy, které mi kdy zpříjemnily život, dělaly krátké kroky a chodily pomaleji, než já. Dokonce některé mne zpomalovaly tím, že mne tahaly za opasek, nebo za nějakou  část oděvu. 


dievča z lesa
21. 08. 2021
Dát tip Alegna

ťahajte sa na striedačku ... raz ťa on zrýchli, raz ho ty spomalíš ... možno to utrasiete na strednú rýchlosť


bixley
21. 08. 2021
Dát tip Gora

To bych mu ten film se Saxanou musela pustit, Ireno, on ho asi nezná. Ale třeba to pomůže. :-))


bixley
21. 08. 2021
Dát tip

Vyřiď jímou upřímnou soustrast...


Gora
21. 08. 2021
Dát tip bixley, Aru, blacksabbath

Mně se to zdá docela nevhodné, aby někdo tahal dospělou ženu jako děcko.

Tobě tip. Ale nedej se! Z tahání ti nohy nedorostou, spíš ruka jako Saxaně.


bixley
21. 08. 2021
Dát tip

Tak to je pro mě inspirativní, díky.


Čudla
21. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

Moje paní se mě také snaží při společné chůzi brzdit. Většinou za mnou vlaje jako prapor. /*


bixley
21. 08. 2021
Dát tip

Přesně tak!


blacksabbath
21. 08. 2021
Dát tip Alegna, Aru

Óóóó...jak ti rozumím....copak to jde, aby krátké nohy dělaly dlouhé kroky????.....To je jako chtít po "bidlu" aby cupital:-))))))))))))))))))))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru