Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Historický okamžik jedné šlechtické rodiny nad houskou a novinami při snídani

25. 08. 2021
10
30
787
Autor
Aru

Alternativní verze dějin, kdyby Napoleon nebyl takový blbec a raději by seděl doma na prdeli, než aby se do Ruska vláčel.

(francoužstinu berte s rezervou, je tam jen pro atmosféru ;) )

Bylo ráno 10. května 1821 a sluníčko se vyhouplo akorát kdesi nad zapadlým koutem jakéhosi pro nás nedůležitého vazalského státu Francouzského císařství u jednoho zámku.

"Drahá, představte si, je to už pět dnů co zemřel velký empereur Napoléon."

"Sem taky než noviny dojdou, to je doba, to už ani nemá cenu si brát smuteční šaty."

Nechápete chérie, jsme pod Francií už jen formálně.

"Och, C'est terrible! Snad nám nezakážou mluvit francouzsky, nebo snad dokonce nás nebudou nutit mluvit anglicky, hrůza, hrůza! Takový buranský jazyk. Nakonec empereur udělal dobře avec un blocus des navires."

"Drahá, to že si něco přečtete z nadpisu, neznamená ještě že o tom něco víte. To není žádná legrace broskvičko, teď se určitě pokusí rozcupovat Francii na kousíčky. A co teprve zatracená Anglie!"

"Já jsem sice jenom hloupá žena, jak naznačujete drahý, ale teď už určitě bude chtít mít Anglie to své ubohé Britské impérium."

"V tom vám musím dát za pravdu květinko, ale naše problèmes teprve začínají."

"Co budeme dělat?"

"Odjedeme do Francie, tam nám bude dobře."

"Ale Francie je tak strašně daleko čumáčku, dobře je nám tady."

"Dobře nám bude tam, kde nám zůstanou hlavy na krcích."

"C'est absurde! A nemohl by nám pomoct náš přítel vicegubernátor N. s kterým jezdíme à St. Petersburg."

"Oh, mon Dieu! Snad se nechcete přestěhovat do Ruska? Ještě že se Napoléon vykašlal à cette stupide campagne russe, ale moc nechybělo. Už jsem se rozhodl, on va à Paris!"

"Tu as l'air si viril! Ale já nemám vůbec co na sebe, nic co by bylo en couleurs françaises."

"Vemte si raději něco prušáckého!"

"Snad se nechcete plížit přes bažiny?"

"Ne, pojedeme v kočáře."

"Merci bien."


30 názorů

Aru
25. 08. 2021
Dát tip

děkuju :)

Le vin est excellent. ;)


france nefrance ... perlí sa to tu ako pod vodopádom ... idem si dať syr a víno


Aru
24. 08. 2021
Dát tip

Excusez-moi, excusez-moi, où sont mes manières galantes? Je suis désolé, chère Ivy, je n'aurais pas dû être impoli.

;)


n'aimes-tu pas mon discours? Oh, j'améliorerai...mais pas avant demain....bonne nuit, Aru:-))))))))))))))))))))))))))))))


Aru
24. 08. 2021
Dát tip

Oh Ivy, ne t'inquiète pas, j'ai envoyé un coursier pour t'obtenir un beau discours.

:))


Ton esprit voyage comme un train.....train express....ma traduction vacille....mais au moins il peut profiter du paysage


Aru
24. 08. 2021
Dát tip

Oh, votre esprit est brillant, je vous admire chère Ivy!

J'espère vous rencontrer au bal si la France redevient un empire, à bas la république! Beurk! :D


blacksabbath
24. 08. 2021
Dát tip Aru
Nous écrivons dans la langue du roi du soleil.Nordre dans une pomme est toujours un problème.

Aru
24. 08. 2021
Dát tip

C'est peut-être ça! Je ne suis pas parfaite et dans le monde des humains, il est facile d'oublier que je n'ai pas pris la pomme de fée.

Mais ne soyons pas moroses, nous parlons français! :))


Je ne connais pas de meilleur elfe que toi... mais je ne connais vraiment personne d'autre


Aru
24. 08. 2021
Dát tip

Merci, merci, je dois rougir, mais les elfes sont loin, nous sommes maudits dans le monde des hommes. Mais c'est bon, Ivy.


blacksabbath
24. 08. 2021
Dát tip Aru

chacun de tes mots est une perle, elfe Aru


Aru
24. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

Je suis d'accord, chère Miss Ivy.

:))


blacksabbath
24. 08. 2021
Dát tip Aru

norte français est simplement le nôtre

 


Aru
24. 08. 2021
Dát tip

Oh, vous admirez aussi Luna Ivy et ses archers?

Notre français est merveilleux, n'est-ce pas? :D


Oui, cher Aru, au clair de lune, nos poèmes nous envioront

 

 
 

Aru
24. 08. 2021
Dát tip

Oh Ivy, tes mots sont comme un poème, une bonne chose que nous soyons des poètes.

:D


blacksabbath
24. 08. 2021
Dát tip Aru

sur les mots non.....mots des lettees....c´est un excellent entraîment...:-)))))


Aru
24. 08. 2021
Dát tip

Ivy, tu veux parler de mots? :D

iví, ještě tu vznikne úplně nový odvětví, konverzace, podle překladače, někdy je to teda trápení :)


Les  mots coulent et la vie continue

 

 

 

Aru
24. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

ano, to je život,

La conversation continue et la vie passe. :))

ale stejně je to elegantní jazyk, napají mě trochu jiné nápady ;)


Jamardi
24. 08. 2021
Dát tip

No jo, francouzká šlechta musí omílat ubohé burany a neburany děj se co děj a jiní s jiným slovníkem a taky bohatě květnatým zase zadní část těla a děje s ní související. C' est la vie!


Aru
23. 08. 2021
Dát tip

Bonne nuit Ivy, pleine d'étoiles brillantes, tu as un beau français.

;)


blacksabbath
23. 08. 2021
Dát tip Aru

France doux - bonne nuit.....et tu, chérie Aru


Aru
23. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

Oh, merci Ivy, la noblesse française est si classe et élégante et sait toujours comment s'exprimer, dommage que Napoléon ait été un idiot. :D

Que la France soit douce et que le vin coule! ;))


blacksabbath
23. 08. 2021
Dát tip Aru

Vzala jsem si k ruce překladač...chérie...á succés....un en france!!!

  

Aru
23. 08. 2021
Dát tip

chrom má v tý vyrolovací liště čudlík "přeložit," zkoní to ten text, ale přeloží francouzská slova, pak si to můžeš vrátit zpět ;)

díky Evži :)


Pozoruhodné. Hledám slovník.


Aru
23. 08. 2021
Dát tip

můžou, dějiny se tvoří právě teď ;)

díky :)


bixley
23. 08. 2021
Dát tip

Jo, kdyby v dějinách byly různé věci jinak...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru