Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Luminiscence

Výběr: atkij, Bačkovský, Zbora
28. 08. 2021
39
23
1160
Autor
Santi€

2017

málem už ve slově doufat
změníš literu
ale se zábleskem signálního zrcátka
zahlédneš v mlze
mnohem víc

světýlko které v lese
uviděli Jeníček s Mařenkou
i svit lampičky
o nějž jsi žadonil v dětství
když pohádka skončila

zavřel jsi obrázkovou knížku nadobro?

kolikrát jsi téměř přepadl
přes okraj pýchy

plamínek klukovské naděje
stále plane v tvém těle
ačkoli lokty a ramena
tvrdí že ne

vráska napříč čelem
je lávka na druhou stranu

čím víc ti schází
víc se rýsuje

na hranici léta s podzimem
rozhrábneš uhlíky
složíš stan

obeplul jsi sebekouli

netušíš
že světlo bylo
celou dobu s tebou


23 názorů

KayTee
18. 09. 2021
Dát tip Santi€

Moc krásné ❤️


lawenderr
03. 09. 2021
Dát tip Santi€, kadeřavá

Jsou v ní moc skvělé momenty - třeba:

... čím víc ti schází

víc se rýsuje ...

... rozhrábneš uhlíky

složíš stanobeplul jsi sebekouli ...

- jen ten konec mi prostě přijde málo, ta to jaks rozehrála ... :) tohle prostě není úplně to moje světlo na konci, jen lampička - a já pořád čtu a obcházím okolo, abych ji nesfoukla ... je to tvoje světlo:)

 


Janina6
31. 08. 2021
Dát tip Santi€

Díky, tohle jsem potřebovala slyšet...


Lnice
30. 08. 2021
Dát tip Santi€

Krásné, křehké, Zdeni :)


pété
30. 08. 2021
Dát tip Santi€

krása


sebekoule, přepanutí přes okrak pýchy ... super nápady, celek nevšední


Litarts
29. 08. 2021
Dát tip

Tohle není žádná básnička, jen tzv. zápisek, ze kterého by mohla být.


Litarts
29. 08. 2021
Dát tip Santi€

Dala by se z toho udělat pěkná básnička, takto je to jen nápad, námět.


Santi€
29. 08. 2021
Dát tip Aru, KayTee

Moc všem DĚKUJI za nahlédnutí, tipy, slova uznání, sdílení postřehů, vážím si odezvy. Obzvláště děkuji atkij, Bačkovskému a Zborovi.

Markétce makové mávám.

Omlouvám se, že si čerstvé kusy šetřím a v době sklizně okurek vytahuji starší, ale těší mě, že oslovují... Zrovna tento text v čase vzniku patřil konkrétní osobě... Na letošním MAČi autorům v upoutávkách kladli dotaz, zda se jim stává, že po čase ve svých dílech nalézají něco překvapivého navíc, co sami nezamýšleli... Netrénuji se struhadlem zrovna děkovnou řeč na literárních oscarech, ale i když to nedávám často najevo, jsem opravdu vděčná za písmáckou školu a zpětnou vazbu.


cassy
29. 08. 2021
Dát tip Santi€

a co mám ještě podotknout, když Zbora to vyslovila lépe než bych uměl...


Martyska
28. 08. 2021
Dát tip Santi€

pěkné


Zbora
28. 08. 2021
Dát tip Santi€, Alegna, KayTee

Melancholií tak nabitý text, že působí skoro jako útok. Je v něm hodně emocí a rozhodně sis nedala práci s tím, ukrývat je za mnohoznačné metafory, které by změkčily obrysy. Sázíš na přímost, dojemnost - nestrojenou, nepokryteckou. A to je v případně této básně asi dobře, protože působí bezprostředně, ovšem svým způsobem fascinujícím dojmem, což z ní dělá skutečně poetický text a nikoli jen pouhou zpověď.

Je to úplně jiný typ poezie než by myslím spousta konzervativních básníků dokázala skousnout. Poezie, která je svým způsobem známá, jednoduchá, a přesně jak píše maková panenka; věcná a zároveň křehká. 

Dílo posunuju snad vědomě a snad i s trochou soudnosti do ZV, protože tohle je podle mého zhruba ten typ básně, která má tu moc přemostit břehy mezi banálními obehranými říkankami a těžkou konvenční poezií současnosti (oboje v mírných uvozovkách). 


Markel
28. 08. 2021
Dát tip Santi€

můj šálek *


Bačkovský
28. 08. 2021
Dát tip Santi€, supizmus, Entropia

Civilní, ale současně téměř náboženská poezie (myšleno pochvalně). Velmi pěkný text, např hned v úvodu "málem už ve slově doufat změníš literu" nebo "zavřel jsi obrázkovou knížku nadobro?"

pro mě asociace  s "Nebudeme-li jako děti ...       "  a dál to známe. 

 

 

 


annnie
28. 08. 2021
Dát tip Santi€, Entropia

Obeplul jsi sebekouli: příprav se na druhou plavbu :)! Velmi pěkné. Krásné detaily. Trefné. Tip a.


Evženie Brambůrková
26. 08. 2021
Dát tip Santi€

Krásné.


supizmus
26. 08. 2021
Dát tip Santi€

Poslední 2 sloky jsou nadzemské. Díky za celé dílo!


blacksabbath
26. 08. 2021
Dát tip Santi€

připojuji se ke kolegům...........mimochodem sebekoule...to slovo se mi moc líbí.......*/********************


Danny
26. 08. 2021
Dát tip Santi€, blacksabbath

Moc krásné, oslovilo, jako by to bylo částečně o mně: protože to popisuje obecný vývoj člověka asi. Do oblíbených a budu se vracet.


Aru
26. 08. 2021
Dát tip Santi€, blacksabbath, Alegna

skvělé, zapomenout na svět pohádek, nikdy! :))

ostatně, kdo chce může se pokusit zahlédnout vílu, či skřítka, ale ne každému se zadaří, pokud nemá ostrý zrak ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru