Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 21-08 (srpen 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

31. 08. 2021
0
16
1595

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za SRPEN 2021

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v srpnu 2021 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Ma|Ja|K3|bl|La|Go|Lu|Ki|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ja|ni| .|ac|kr|ra|zz|ti|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ks|na| .|ks|ov| .| .|ii|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|6 | .|ab| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .|ba| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .|th| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .| .| .| .| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+---------
1. To není moje sestra!. . . . . . . | 3| 3| 3| .| 2| 2| 1| 2| =16 bodů
2. Prvý, druhý, třetí. . . . . . . . | 1| 2| .| 1| 3| 3| .| 3| =13 bodů
3. Titusi, Ty tu jsi nebo Ty tu nejsi| 2| .| 2| 3| .| 1| .| .| = 8 bodů
4. Záhada trojštěpného krystalu . . .| .| 1| 1| 2| 1| .| .| 1| = 6 bodů
5. Několik Dannyho nedorozumění. . . |
5. Nymburský soud . . . . . . . . . .|
5. TD - Dlouhý Krok . . . . . . . . .|


Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za září 2021, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 26. září můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v srpnu 2021.
Jsou to tato díla:

 

To není moje sestra!

Titusi, Ty tu jsi?...

Nymburský soud

Záhada trojštěpného krystalu

Prvý, druhý, třetí.

Několik Dannyho nedorozumění

TD - Dlouhý Krok

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

 


NOMINACE SRPNOVÝCH prozaických děl

Do úterý 7. září můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v srpnu 2021
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:


To není moje sestra!

Titusi, Ty tu jsi?...

Nymburský soud

Záhada trojštěpného krystalu

Prvý, druhý, třetí.

Několik Dannyho nedorozumění

TD - Dlouhý Krok



Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


16 názorů

K3
27. 09. 2021
Dát tip

I já blahopřeji vítězi.


Kytiii
27. 09. 2021
Dát tip

Gratulace všem!


Gratulace vítězi....čest všem zúčastnivším se...:-)))))


Janina6
27. 09. 2021
Dát tip

Gratuluju vítězi, i když se s námi vůbec nebaví :-) 


Gora
27. 09. 2021
Dát tip

chozátore, K3, supizmus - gratuluji k pěknému umístění v Próze měsíce!

Všem díky za účast, hlasování, komentování...


Kytiii
26. 09. 2021
Dát tip

1. Prvý, druhý, třetí - pro mě nejsilnější dílo ze všech - má to hloubku, myšlenku i poslání, lehce se četlo, dobře stylisticky i gramaticky... a pro mě je próza vždy povídka nebo pohádka

2. Toto není moje sestra - horor jak vytesaný, atmosféra strachu i zmaru - to prostě můžu kdykoli a v jakémkoli množství...

3. Záhada trojštěpného krystalu - vtip i záhada, dobře se četlo...


Luzz
14. 09. 2021
Dát tip

1. To není moje sestra


Kamamura
12. 09. 2021
Dát tip Aru

Děkuji vám, mí drazí literární přátelé, že jste tím, čím jste. Nic víc bych nechtěl, a nich víc bych ani neočekával. Jak říkal malíř Bob Ross, chyby neexistují, existují jen "Happy Little Accidents / rozverná nedopatřeníčka". 


Gora
12. 09. 2021
Dát tip

1. Prvý, druhý, třetí 

2. To není moje sestra

3. Titusi, Ty tu jsi...

Komentáře u děl, na třetí bych dala ještě Záhadu dvojštěpného krystalu a Nymburský soud, ale nejde to, pak by byla Dannyho nedorozumění a nakonec Dlouhý Krok, kterému příliš nerozumím...


Lakrov
10. 09. 2021
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Prvý, druhý, třetí: Od začátku mě to čímsi zaujalo, takže z nápadu "zatím jen nakouknout" (to kvůli délce -- značné), se stalo souvislé čtení. Má to spád... a jde z toho strach, když si uvědomím, že k takovýmhle nápadům a následnému jednání může v některých partách určitě dojít. Čím dál čtu, tím se mi ten příběh zdá zajímavější, je v něm vlastně ukryt jakýsi Malý Svět, oněmi souvislostmi a propojenými osudy, které jsou sice v reálném světě neuskutečnitelné, ale právě tím je tenhle příběh fantastický a přitažlivý. Kupodivu mi nevadí ani zmínky o projevech víry, k nimž bývám jindy skeptický a považuji je jen za jakési "schovávání se za Cosi". Při čtení mě napadlo jméno Williama Saroyana, ale je to desítky let, co jsem něco od něj četl... Tohle ve mně probudilo spoustu zvláštních myšlenek.

2. To není moje sestra!:  Z počátku -- tak první třetina -- se mi zdají některé formulace poněkud zdlouhavé na to, aby se to dalo nazývat napínavým hororem, ale postupně mě ten dojem zdlouhavosti opouští, takže to zřejmě směrem ke konci zrychluje a graduje, což je dobře. Druhý pocit, který mě provází téměř od začátku čtení je to, že ten text už odněkud znám, že už tu (nebo jinde) byl zveřejněn. Při dočítání do konce to má dobrý spád, celkově je to sice takové "neusazené", chybí souvislosti, co se stalo se všemi ostatními... což ale zároveň zvyšuje napětí a účinek téhle povídky. Takže při čtení první třetiny mám sice dojem, že by ten text snesl trochu úspornější vyjadřování, ale při dočítání do konce je celkový účinek dobrý, má to spád.

3. Záhada trojštěpného krystalu:  Je v tom kus tajemství, nadsázky i životní moudrosti; od všeho trochu. Se závěrečnou zapomětlivostí se ztotožňuji.

 

OSTATNÍ:

Několik Dannyho nedorozumění: Dobře se čte tahle "technická zpověď", v níž text ke konci vyústí. A uvdomuju si, že ve druhé příhodě mi chybí informace, zda tu náušnici nakonec našli či nenašli (líbilo by se mi, kdyby ji našli na té druhé louce, ale to už by hraničilo s mysteriózním příběhem...) I tak tip.    P.S. a když po dočtení odhlédnu na začátek k názvu a jménu autora,         překvapuje mě, že mě to jméno tentokrát nenapadlo už v průběhu čtení...

Titusi, Ty tu jsi nebo Ty tu nejsi?: Hezká slovní hříčka vedoucí i přes tu smutnou událost k úsměvnému závěru. Obsahem -- nebo spíš prostředím je to zcela mimo můj obzor, takže si netroufám hodnotit.

Nymburský soud:  Nějak se v tom -- ač krátkém -- textu težko orientuji; snad za to mohou (mě) neznámá slova (pepčo, sekanina) nebo (to spíš) mám v posledních dnech nějaké nechápavé období.

TD - Dlouhý Krok (1): Možná je to dobrá komedie, parodie, ale dost špatně se to čte... což může být ovšem způsobeno mou momentální náladou.


1. Titusi, Ty tu jsi

citlivý text.... i přes tu smutnou událost končí k úsměvným závěrem.

2. Záhada trojštěpného krystalu

Moc hezky napsaná povídka ... zajímavý námět. Trojštěpný krystal mě dostal.

3. Prvý, druhý, třetí

I když je povídka delší....čtenář si v ní najde hodně námětů k přemýšlení.


K3
08. 09. 2021
Dát tip

1. Toto není moje sestra

2. Titusi, Ty tu jsi

3.Záhada trojštěpného krystalu

1. Přes určité výhrady první půlky mě zaujalo nenásilným dějem a a přitom ukrytým zlem. 2. při dočtení jsem ucítil sílu která z toho vyzařuje, rozhodla délka textu. 3. Taková kamufláž napsaná lehkou rukou, zanechala příjemný pocit.


Janina6
08. 09. 2021
Dát tip

1. To není moje sestra – výborně vyprávěný hororový příběh s dobře promyšlenou kompozicí, elegantní vyjadřování, napětí, všechno jak má být :-)

2. Prvý, druhý, třetí – zaujal mě napínavý děj i závažné téma. Povídka se zdá hodně dlouhá, ale pro množství postav by možná bylo dobré, kdyby měla ještě větší rozsah a větší propracovanost charakterů. Námět na román?

 

3. Záhada trojštěpného krystalu – napsané s lehkostí, fantazií a vtipem, osvěžující text.

Kdyby bylo možné dát dvě třetí místa, ocenila bych ještě Několik Dannyho nedorozumění - jako obvykle pěkné zamyšlení, inspirující k zamyšlení i čtenáře...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru