Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Klička Emila Zátopka

31. 08. 2021
14
32
655
Autor
Jamardi

Vánoční laťka je atletický trojboj v běhu na 50m, skoku do dálky a do výšky. Hodnocení jsou jednotlivci i družstva, v jednotlivých disciplínách i celkově. Soutěž pořádá 2. ZŠ Krnov od roku 1975. Poslední ročník se konal v roce 2019. Dříve zde soutěžily sportovní oddíly, nyní základní školy. V minulosti se této soutěže zúčastnili později úspěšní atleti Šárka Kašpárková a Jaroslav Bába.

Atletické klání se koná v předvánočním čase v malém krytém areálu, kde je s dvěma malými tělocvičnami spojena chodba s běžeckou dráhou a doskočiště pro skok daleký.

Dvakrát se na Vánoční laťku přijeli podívat i manželé Dana a Emil Zátopkovi.

 

Chtěla bych se podělit o jednu malou vzpomínku na návštěvu manželů Zátopkových na Vánoční laťce, kterou znám z vyprávění.

Po soutěži si rozhodčí, organizátoři a hosté sedli do školního klubu, který se nachází ve sklepních prostorech školy. Povídali si, bavili se a nakonec začali zpívat lidové písně.

Po nějaké době řekla Dana: „Emile, musíme jet domů, do Prahy je to daleko.“

Emil odpověděl: „No dobře , já půjdu.“ Vstal, došel až za sloup, ten sloup obešel a vrátil se na své místo. A zpíval dál.

Dana se vrátila a za chvilku zase řekla: „Emile, už opravdu musíme, je pozdě.“

Emil odpověděl: „Vždyť už jdu.“ Dana mezitím vyšla ven.

Emil ji následoval, ale opět obešel ten sloup, vrátil se zpátky a pokračoval ve zpívání.

Až napotřetí odešli.


32 názorů

Jamardi
20. 02. 2022
Dát tip

Dík :)


64T.B.S.
20. 02. 2022
Dát tip

Moc hezká vzpomínka pa


64T.B.S.
20. 02. 2022
Dát tip

Moc hezká vzpomínka pa


Jamardi
15. 09. 2021
Dát tip

bixley, asi ano. Už asi oba věděli, co mohou od sebe čekat. :) Díky. :)


bixley
15. 09. 2021
Dát tip

Hezká příhoda. Prostě to s ní uměl. :-)


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

Umísti :) Akorát - netradičně pojatá v tvém provedení - obávám se, aby byla čitelná. :)


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

O panu Zátopkovi jsem slyšela, že se zastal jiného sportovce, kterého nechtěli neprávem pustit na olympiádu v Helsinkách a řekl, že když on nepojede, nepojede také on. Výbor se ho snažil lstí přesvědčit, aby odletěl, ale on neodletěl, dokud s ním neseděl v letadle onen sportovec. Po olympiádě mu to prošlo a nic se mu nestalo. Ale vyhrál běh na 5 km, 10 km a ještě maratón , což se dosud žádnému sportovci nepodařilo překonat. Dana o tom řekla, že kdyby nebyl tak úspěšný....


O Zátopkovi jsem ..před několika lety sepsal ..jistou, netradičně pojatou báseň :)

 

Možná ji sem, na Písmák",  také někdy umístím :)


Jamardi
01. 09. 2021
Dát tip

Teď v poslední době něco vytáhli z archívu, takže jsem v televizi nějaké ty rozhovory s ním viděla. Více jsem toho viděla s Danou Zátopkovou a její vyprávění. A pak jsem něco četla, myslím že vyšla kniha o tom, jak to bylo v těch Helsinkách. Pokud to nebyl dlouhý článek v časopise.


Jamardi
01. 09. 2021
Dát tip

Vlastně obcházím, úplně si mě zblbl :), ale nijak se v tom nevyžívám. :)


K3
01. 09. 2021
Dát tip

Já také ne, ale pamatuji na rozhovory s ním. On byl velmi přístupný a dobrý vypravěč. Dokonce zábavný vypravěč. Takže ho novináři, televize i rozhlas rádi zvali a zpovídali. A on rád upřimně odhaloval své srdce a svou duši.


Jamardi
01. 09. 2021
Dát tip

Karle, ano, byl to vynikající běžec. Osobně jsem se s ním ani s jeho ženou nesetkala. Děkuju :)


Jamardi
01. 09. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, já sloupy neobcházím. :) Díky :)


Jamardi
01. 09. 2021
Dát tip

vesuvanko, děkuju :)


Jamardi
01. 09. 2021
Dát tip

blacksabath, annnie, děkuju :)


Zeanddrich E.
01. 09. 2021
Dát tip Gora

Jo, já také někdy ..obcházím sloupy,..., apod :) (a má to svůj smysl zvláště pro ..tělesně vyšší lidi, kdyby si někdo ..náhodou myslel, že nemá :) )

((já to mám dokonce tak, že ..pokud někde neobejdu ..alespoň jeden sloup, nemám pocit, že má ..návštěva tam nebyla dokončena :) ))

(( ...)).


vesuvanka
31. 08. 2021
Dát tip

Pěkná vzpomínka :-))), TIP


annnie
31. 08. 2021
Dát tip

Roztomilá anekdotka. Tip a.


děkuji za podělení se.....ostatní už napsali kolegové


K3
31. 08. 2021
Dát tip

Jo byl od přírody hovorný, až ukecaný, a uměl to sehrát tak, že mu všechno prošlo. Hlavně byl ale skvělý běžec.


Jamardi
31. 08. 2021
Dát tip

Čudlo, děkuju. :)


Jamardi
31. 08. 2021
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


vtipná klička***


Jamardi
31. 08. 2021
Dát tip

Goro, ano, slyšela jsem, že byl ukecaný. :) Děkuju. :)


Jamardi
31. 08. 2021
Dát tip

Evženie, to ano, jak je vidět. :) Děkuju. :)


Jamardi
31. 08. 2021
Dát tip

supizmusi, děkuju :)


Jamardi
31. 08. 2021
Dát tip

Alegno, donedávna jsem netušila, že se přijeli podívat. Byli skvělí, že přijeli děti povzbudit. Díky :)


Gora
31. 08. 2021
Dát tip

Dobré, Jarmilo... prý byl velmi společenský.


Jamardi
31. 08. 2021
Dát tip

Aleši, děkuju :)


Byl to prostě samorost. Úžasný člověk.


Alegna
31. 08. 2021
Dát tip

:) milé vyprávění o vzácných lidech, díky, že ses podělila


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru