Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odtál potál

31. 08. 2021
10
14
449

„Kde šú moji jodičia?“ pýta sa Haňa.

„Predsa v kine. Veď ti hovorili, že idú do kina.“

Podá mi ruku a vedie ma po schodoch: „Ideme ša jašiť!“

Keď sme sa dojašili každá na jednej posteli, pribehne ku mne: „Padni š pošteje!“

„Prosím?“

„Padni š pošteje!“ zopakuje.

„Ale ja sa bojím.“

„Čo ša bojíš? Ja ťa žachjánim!“ uprie na mňa tie svoje očiská, v ktorých je absolútna istota, že sa nemám čoho báť. No nepadnite!

Skotúľam sa teda z postele na zem. Samozrejme, najskôr nenápadne zložím nohy a jednou rukou sa zachytím , kým sa prekopŕcnem. Haňa ma skutočne zachraňuje, ťahá ma za tričko, kým sa neposadím. Pre veľký úspech som musela zopakovať možno dvadsaťkrát.

„Máte banán?“

„Máme.“

„Tak ši pjoším!“

Položím jej ošúpaný banán na tanierik. Zahryzne a kričí: „Pjoším ši vodu!“

Každé sústo potrebuje zapíjať, ako jej otec. Nerozumiem, ale rešpektujem. Postavím pred ňu šálku s vodou. Odhryzne, zapije. Zrazu odštipne banán prstami a hodí ho do vody. Loví banán zo šálky, dáva do pusy, smeje sa a pozoruje moju reakciu.

„Toto mi naozaj nie je smiešne. Nerob to! Pekne si zober banán do ruky a jedz!“ Najskôr poslúchne a potom znova. Ždib a šup do vody. Veľké chichoty.

„Týmto ma naozaj nerozosmeješ.“

Zoberiem šálku, odídem do kuchyne, vylejem ju do dresu, napustím čistú vodu, vrátim sa.

„Naposledy. Ešte raz to urobíš a zoberiem ti banán!“

Zjedla asi polovicu a pri ďalšom pokuse, som povedala dosť! Odniesla som tanierik do kuchyne. Nerozplakala sa. Sama pribehla do kúpeľne, umyli sme ruky.


14 názorů

To je dobře, Gábi. Nemohou nám lézt po hlavě.


áno, Evženie, mám pocit, že u baby Oly môže až na kraj sveta, baba Gaba určuje hranice...nie som typická rozmaznávacia babička :)


Musí vyzkoušet, kam až se dá zajít. Je to pořád dokola a dost veselé.


blacksabbath
01. 09. 2021
Dát tip gabi tá istá

JJ...Gabika seber jí ho a dej ho mně.....já ho zbaštím než řeknete švec:-)))))


gabi tá istá
01. 09. 2021
Dát tip annnie

bála som sa black, či budete jej reči rozumieť, som rada, že nemáte problém

annnie, ešte raz a zoberiem ti banán!


annnie
31. 08. 2021
Dát tip aleš-novák, gabi tá istá

Gabi!!! Banán do vody? To musím zkusit! Tip a.


jj...oni to pořád zkouší až kam mohou....dobře jsi to ...líbí se mi jak přepisuješ její slovník:-)))))........*/******************


a toto hľadať nemusím, aj u nás sa šteboce, revírník

presne tak, Alegna


Alegna
31. 08. 2021
Dát tip

šikulka , jojo, musejí vyzkoušet, co se smí a co ne :)


revírník
31. 08. 2021
Dát tip

Šikovná Hanička, co už toho naštěboce (jestli nerozumíš, tak toto bys našla v mluvnici valašštiny). A taky se mi líbí, jak to s ní umíš. Bravo.


Kamamura
31. 08. 2021
Dát tip 8hanka

A to mám ještě zlatou dceru, super hodné dítě, samé jedničky každý rok, žádné stížnosti, a zvýšil jsem na ní hlas jen několikrát za život, naposledy když olízla v kuchyni nůž...


Kamamura
31. 08. 2021
Dát tip gabi tá istá, 8hanka

Jo, to uvidíš. "Hele, vy ste marný, jenom tátu ještě zachraňuje to, že se trochu vyzná na internetu, ale jinak ste fakt mimo..."

Proto jsem se právě rozhodl, že zhubnu, protože se chci dožít doby, kdy s ní zase bude řeč, a popovídat si o životě a o tom, jak ho vidí. Teď je to čistá revoluce, a revolucionáři moc nevyjednávají, spíš hází granáty. ;-)


nieeeee! chcem zastaviť čas :) ale verím, že aj v trinástich bude s ňou zábava


Kamamura
31. 08. 2021
Dát tip

Mimísci, věčná radost našich dní. Tomu mému už je třináct let ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru