Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cesta do dětství

07. 09. 2021
27
24
929
Autor
Zbora

 

 

Jestli se ti stýská po dětství

jeď na sever

třeba do Úštěku

 

V Americe mají indiáni rezervace

ale mezi námi

není to úplně ono

schází tam nějaký ten duch prérie, nebo co…

 

To Úštěk je jiná liga!

 

Pronajmi si v Úštěku pokoj

alespoň na týden

stravovat se budeš ve vývařovně naproti

mají tam i žlutou limonádu, kremrole, maso tuhé jak z bizona  

a dva druhy amerických cigaret

Biograf promítá každý čtvrtek western!

Vzpomínáš na ty sklápěcí úzké sedačky potažené červeným semišem?

Tak přesně ty tam jsou

 

Odpoledne zajdeš na pláž

z reproduktoru hraje Michal David

a cigánka u stánku prodává upíří zuby

a indiánské čelenky

 

Duch prérie tady ještě žije

a s ním i všichni vyhaslí Vinetůové

pohromadě v nádražní putyce

 

 

 

 

 


24 názorů

Uličný
18. 11. 2021
Dát tip

Jo Úštěk znám a nejlépe nádražní restauraci, z okolních vesnic mám nejeden "nezapomenutelný" zážitek. Kdyby ctihodní Pražané občas zavítali do těchto končin, pak by mnohému porozumněli. No snad si přečtou alespoň tuto báseň. Stejně nikdy nepochopí, chápat bolí. 


Zbora
12. 10. 2021
Dát tip

Možná, jenže ve skalách nad Úštěkem žijou jenom samí staří bizoni!


Kamamura
12. 10. 2021
Dát tip

Bizoní maso

je mňam! To jen bledá tvář

neumí vařit!


guy
12. 10. 2021
Dát tip

Jo! :)


Oldjerry
08. 09. 2021
Dát tip

Nazdar, tys mne chtěl rozesmát? V Úštěku má dům můj syn... ale máš recht: je tam nádherné okolí, houbařské lesy, spousta historie...  Ta pláž je tam spíš nějak nepatřičná, ale je na každém, co v něm Úštěk vzbudí...  T



K3
07. 09. 2021
Dát tip

T.


Já vůbec neznám Úštěk, ale asi to bude něco jako Kujavy. Jako já nemůžu jinak, než dát tip :))) Bo Vinnetou!!!! Michal David - brrrr, fujtajbl. I v té době, rudý bratře, to byla sra..a.Jako je to dost sentimentální, to zase jo, ale vzbuzuje to přesně toho ducha doby, kdy něco chutnalo na jazyku jako absolutní slast a do toho hrála ta sra..a od Davida :) No... Tenkrát jsem se chovala dost introvertně a samotářsky. A chápu se. Tož mír s tebou.


Markel
02. 09. 2021
Dát tip

nostalgie, líbilo *


....čtu a čtu a je mi o padesát míň a sedím na té sklápěčce...*/*************


vesuvanka
01. 09. 2021
Dát tip

Honzo, na Ronově jsme byli v červnu 2002. Bylo to po deštích (tenkrát hodně pršelo už na Medarda) a výstup dramatický. Ani by mně nevadil strmý kopec, lezla jsem ráda,  ale cesta k vrcholu byla rozbahněná,  kluzká a místy zatarasená stromy, které se ve svahu uvolnily. Ale zvládli jsme to a nelitovali. 


Janina6
01. 09. 2021
Dát tip

Úplně jsi mě dojal :-)


Zbora
01. 09. 2021
Dát tip

Ano, ano, Jano, je to tak. Na Sedle jsem nebyl, ale vzpomněl jsem si na Tebe, když jsem se škrábal nahoru na Ronov do toho šíleného krpálu. 


vesuvanka
01. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Úštěk na trati Lovosice-Česká Lípa ... a je tam i krásný pohled na znělcový vrch Sedlo (726 m n. m.), který je čtvrtým nejvyšším  vrchem Českého středohoří :-)))


Gora
01. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Perfektní:-))... není Úštěk "tunelem" do jiné dimenze?


Zbora
01. 09. 2021
Dát tip

Gora: vypadá to tam pořád stejně jako za časů Tvých dětských táborů. Nezměnilo se vůbec nic, jen přibylo pár vietnamských obchodů, které do téhle rezervace padnou jak pěst na oko. Nejlepší je restaurace v podloubí, ve které sice vůbec nevaří, nemají ani nic studeného, zato čepují pivo do socialistických půllitrů za poloviční cenu než na jih od Prahy, a kromě toho mají ještě vodku, rum, zelenou, slané tyčky a tatranky. Vývařovna je hned vedle, takže si můžeš sekanou s kaší za 49,- na talíři z RaJ donést do hospody k pivu. To není falešné retro v Lidlu, to je současnost na severu  :)


Gora
01. 09. 2021
Dát tip

Zpáteční jízdenka:-) - a trefná!

V Úštěku jsem byla párkrát na táboře /dětském/... krom indiánek nám promítali i L. de Funese:-)


Zuzulinka
01. 09. 2021
Dát tip

...tak u nás v kině jsou ty sklápěcí ještě holé, bez semiše... starší model:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru