Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Točna

03. 09. 2021
30
43
932
Autor
Gora

(představení Da Vinci, otáčivé hlediště Český Krumlov, 2021)

 

 

Schody Bellárie nasvíceny

do netušených pater zámeckého parku.

Stromy jsou mokré, plné kapek.

Autentické hvězdy tak netečné

k reflektorům.

I zajíc a světlušky si hledí svého.

 

Zatím dílna alchymistů třaská vynálezy, dýmy, tajem.

Všechno za oponou je zjevení.

Obrazy. Míchači barev. Dáma s hranostajem.

Cinkly podkovy. Světlonoši, podkoní a my z podkroví

divadelní archy vzlétáme s Leonardem v duchu noci.

Na malování beztak nemá čas. Pitvá, kreslí radlici, konstruuje křídla.

 

Opouštíme palubu, vratce zasněni.

Pod nohama křupe písek cest.

Kdysi dávno hledištěm pohybovaly

na povel paže místních vojáků!

Nedivila bych se, kdyby celý otáčivý princip

byl jedním z vynálezů Leonarda Da Vinci!


43 názorů

Gora
30. 04. 2022
Dát tip

Díky, inex...


Gora
19. 09. 2021
Dát tip

Díky, Renato:-)


bixley
19. 09. 2021
Dát tip

Krásné!


Gora
16. 09. 2021
Dát tip

No, tohle byla opona noci:-), dík!


Za oponou dějí se někdy věci:)


Gora
09. 09. 2021
Dát tip

Díky, Radovane:-)


točí se točí

scéna na kolotoči

umí vše zastavit, rozjet zas

umí i vracet čas


Gora
08. 09. 2021
Dát tip annnie

S poděkováním, ann...  báseň v próze by měla být v řádcích, ne ve verších, ale i tak - děkuju!


annnie
08. 09. 2021
Dát tip

Tahle pěkná BÁSEŇ V PRÓZE :) mi skoro unikla, a to by byla Škoda. Moc se mi líbí. Tip a.


Gora
07. 09. 2021
Dát tip

M, díky za vtipný komentář!


Musaši
07. 09. 2021
Dát tip

Kdysi jsem na té točně seděl. Takže vzpomínky....

Leonardo vynalezl točnu určitě, protože vynalezl prakticky všechno. Dokonce věděl, že vážky pohybují křídly asynchronně.  Vynalezl také závěsný kluzák ve tvaru sépiové kosti, takže možná rád pozoroval krajinu z ptačí, respektive vážčí perspektivy. Tip.


kvaj
06. 09. 2021
Dát tip Gora

To já chápu. Také jsem divadelní nadšenec a do tohoto krumlovského divadla bych se rád podíval.


Gora
06. 09. 2021
Dát tip

Vím, jsem nadšenec divadla a nechala jsem se unést květnatostí...


kvaj
06. 09. 2021
Dát tip

To je dobře, ale veršíky, které jsem napsal jako příklad, nejsou dobré. Jen měly dokumentovat, co mám na mysli.


Gora
06. 09. 2021
Dát tip

Rozumím... díky, kvaji!


kvaj
06. 09. 2021
Dát tip

Atmosféru podle mého vystihuje hlavně prostřední sloka. První a třetí mi připadají příliš popisné. Hned ukážu na příkladu, co tím myslím.

Nedivila bych se, kdyby celý otáčivý princip

byl jedním z vynálezů Leonarda Da Vinci!

 

A co kdyby otáčivý princip

vynalezl také Laonardo!


Gora
05. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Je to zvláště v současném podivném počasí riziko:-)), díky!


Já vím, už jsem tam několikrát byla.....(pak dvakrát koupené lístky a krupobití:-))))) )ale takhle parádně o tom napsat....to je jiný levl:-))))


Gora
04. 09. 2021
Dát tip

Ivi, děkuju, ty to nemáš zas moc daleko na otáčko... a stojí za to.


Irčo.....DĚKUJI, ŽE JSI NÁS VZALA S SEBOU.....při čtení si dokážu živě představit.....*/******************************************


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Ano, ono to vždy překvapí... zámeček Bellárii teď rekonstruují, bez něj by to také nebylo ono...


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Al, díky... babičku jsem kdysi taky viděla...


Jamardi
03. 09. 2021
Dát tip

Nevím, asi jsem si říkala, kam až se otočíme, kde je maximum toho točení. Dívala jsem se okolo kde všude jsou nějaké kulisy nebo by mohla být scéna.


Alegna
03. 09. 2021
Dát tip

Pěkně zachycená atmosféra... jako dítě jsem byla se školou na Babičce


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Karle, děkuju... z ostychu. Poezie v próze by měla být psána ve formě prózy, a na báseň je to příliš jednoduché:-)


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Evži, tak půl roku před sezónou je optimální začít shánět lístky... a děkuju!


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

dievča, vďaka!


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Díky, Andělko...


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Jarmilo, a jaks prožívala, když se poprvé točna otočila? Já tam chodím často a vždy mne to znovu nadchne. Díky!


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Bene, nefachčilo, když se stavělo nové... no a ani za covidu... i nyní jsou tam povinné roušky. Díky.


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Di, děkuji!


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

cassy, děkuji, asi bylo špatné počasí?? Jinak točna jede celé léto. Ovšem večer.


K3
03. 09. 2021
Dát tip

To je moc pěkné, Ireno, s trochou představ. Proč to není v básních nebo poesie v próze?


To musí být krásné zážitek. Snad se jednou dočkám i já.


príjemný otáčavý zážitok*


Andělka1
03. 09. 2021
Dát tip

***


Jamardi
03. 09. 2021
Dát tip

Díky za zprostředkování atmosféry na otáčivém divadle. Věřím, že ve hře o Leonardovi da Vincim bylo všechno jako zjevení - moc dobře se to téma hodí pod skutečnou noční oblohu.

Byla jsem tam jednou, když jsme byli v okolí na zájezdu. Měla jsem pocit, že to máme velice snadné, když se otáčíme, kdežto herci museli přebíhat a stalo se, že bylo slyšet i na hlase, že je herec zadýchaný. Ale to se tam hodilo, byla to komedie.


Benetka
03. 09. 2021
Dát tip

...a každýmu sem to tady na tý točně řikal... :D

V ČK jsem byl ale otáčivé hlediště jsem žel neviděl... Ono to taky nějakou dobu nefachčilo ne? Matně si vzpomínám...


Diana
03. 09. 2021
Dát tip

Hezké ***


cassy
03. 09. 2021
Dát tip

ty dojmy se mi líbí...škoda, že když jsme loni došli od Plášťového mostu k otáčivému hledišti...neotáčelo se...ale to ani Leonardo neovlivní...


Gora
03. 09. 2021
Dát tip

Děkuji, Jani, jen dojmy... dík.


vesuvanka
03. 09. 2021
Dát tip

Irenko, krásně jsi zbásnila dojmy z představení na otáčivém hledišti - působí velmi živě.  TIP


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru