Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vrtiška a Záhada prvního září - díl čtvrtý, superpátrací!

05. 09. 2021
10
15
443
Autor
Aru

Psaní blackí a Aru.

Předchozí díl >tady<

"Vidělas Lindo?"

"Viděla, Ferda nahodil motor a zmizel."

"Netušil jsem, že Ferda doma zabalil do kufírku motor na člun."

"Ferda je šikula."

Jiří mocně zabíral pádlem do vod, až se zdálo, že kajak po řece letí, než pluje a brzy spatřili Ferdu.

"Haf, haf." Mával jim Ferda od lehátka. Na stolku už měly připravený ledově ledový malinovky s ledem, plátkem zmrzlého citrónu s brčky a deštníčky, protože bylo ukrutánský horko a z Vrtišky lilo jako z právě přicházející bouřky.

 

Linda si přehodila přes ramínko ručníček, aby ji místní muži neokoukávali, úchyláci jedni, fuj!

"Na náš pátralogolizáhadologický tým!" Zvolala Linda s malinovkou přimraženou k ruce, div si při tom šmrncovním slově nezlomila jazyk nadvakrát.

"Čeká nás číhání na stopy v Číhošti, ale budeme se muset činit." Doplnil Jiří a Ferda k tomu rozložil mapu Číhoště.

"Haf," ukazoval Ferda na mapu, "haf haf" a doplnil o nejvíce nadějné místo na 'stopu,' "haf," čímž to zakončil a sroloval mapu.

 

V Číhosti byli v cuku letu, než byste řekli dvakrát haf haf a ušmikli zámek u cizího kola. Vrtiška vytáhl svoji záhadologickou lupu na záhady, Ferda mu na ní flusnul a vyblejskal tak, že pod sluncem okamžitě se jala pálit vše co ji přišlo pod oko. Jiří ji tedy přiměřeně zašpinil, aby mohl konečně už taky začít záhadologovat. Ferda čmuchal nalevo napravo, až místní myši se pakovaly k místní zastávce myšobusu.

 

"Číhošť, Číhošť," mumlal si Jiří pod knírem. "

"Lindo, víš....

....tuhle obec každý nezná a měl by. Je to sice malinká vesnička má jen 340 obyvatel, ale na tuto svoji minivelikost má několik zvláštností, o kterých by měli určitě všichni vědět. Na samotném okraji této vísky, na původní louce je dřevěný kruhový altán a nedaleko něj kamenný pomníček s mapou České republiky. A tam právě a to si můžete si být jisti,  stojíte přímo uprostřed naší vlasti. Přesně zde je geografický střed České republiky."

Linda sice dělala, že poslouchá Jiřího odborný výklad, ale její myšlenky se toulaly úplně jinde.

"Lindo! Posloucháš mě?"

"Baže poslouchám Jiří. Jen jsem se zamyslela. Neměli bychom ale začít ve středu náměstí? Je tam spousta obchodů a tím pádem i spousta lidí. Třeba by nám někdo něco prozradil."

Ferda zvedl čumáček od země. Bylo mu úplně jasné kam Linda míří.

"Haúúúúúúf," zavyl nešťastně.

"Ferdo co se děje? Něco máš?"

Ferda zakroutil hlavou. To v psí řeči znamenalo, že nic! Pak packou si nešťastně přejel po čumáčku, podíval se na Lindu a zakoulel očima. To v psí řeči znamenalo - bacha Linda chce jít nakupovat!

Pan Vrtiška si v duchu představil galeje spojené s nakupováním Lindy a kupodivu zareagoval dost rychle.

"Ne, Lindo, cítím v kostech, že právě v tom kruhovém altánu objevíme stopu."

"Pojďme tedy do altánu, žádný nakupování nebude, dnes čelíme superzáhadě a tak se musíme supersoustředit." Prohlásila překvapivě Linda, až Jiří s Ferdou jenom žasli, kde se v Lindě vzal superzáhadolog.

 

Když došli k altánku, ležela uprostřed jak široká, tak dlouhá STOPA!

"Hmhmhmhmhmhm," Dumal Jiří nad stopou zvětšenou pod lupou, "tak tady někdo prvního září povalil, tady ho vláčel, až sem, kde jsou stopy od pneumatik a tady stopa končí. Ferdo odlej stopy prvního září a taky ty stopy od auta, vypadá to na dodávku."

"Haf, hafí." Souhlasně pokýval hlavou Ferda a začal s odlíváním stop do sádry.

 

Po 30ti minutách, když byly stopy záhadoskoumatelné je Ferda sejmul a Jiří se jal důkladně, vlastně superdůkladně zkoumat.

"Tak dodávka byla černá s eSPéZetkou TQW 321-96 a jela přes Čáslav do Kutné hory, kde únosci s prvním zářím vystoupili."

"To je úžasné Jiří, kolik dokážeš z těch stop vyčíst." Žasla v obdivu Linda.

"Tam se určitě ukrývají." Prohlásil Jiří s absolutní jistotou.

"Jiří a netěžilo se tam něco?"

"Hm, snad železo?"

"Nebo nikl?"

"Haf!"

"No ano, správně Ferdo, stříbro přece." Rozsvítilo se konečně Jiřímu.

"Zvolíme tedy rychlý přesun do Kutné Hory!"

Ferda byl připravený. Vytáhl z kufírku skládací tryskáč a než bys řekl "švec" byl složený.

"Nastupovat!" zavelel hlavní záhadolog Jiří a všichni naskákali do tryskáče.

Přistáli na kraji Kutné Hory. První sestoupil po schůdkách Jiří. Rozhlédl se a

"Já vidím stopu! Ferdo, Lindo, honem sem! Já vidím stopu!" Halekal Jiří a poskakoval kolem jakéhosi divného předmětu.

 

Stopa byl malý kalendáříček, který nosí každé datum při sobě, aby vědělo, kdy má nastoupit šichtu. Na předních deskách bylo velkým písmem napsáno: 'pomoc bylo jsem uneseno...,' víc prvního září nestihlo.

"Ferda by nás mohl dovést za nosem, až k těm zločincům."

"To je pravda Lindo, Ferdo tady si čmuchni a hledej."

 

Ferda nabral mocně do nosánku odér prvního září a vyrazil za nosem po pachostopě. Hledali a hledali kolem:

- Chrámu svaté Barbory

- Jezuitské koleji

- Arciděkanství

- Hrádku

- Českého muzea stříbra

- Hřbitovního kostela Nejsvětější Trojice

- Kamenné kašny

- Kamenného domu

- Kaple Božího Těla

- Kláštera řádu sv. Voršily

- Kostela Matky Boží Na Náměstí

- Kostela svatého Jakuba Staršího

- Kostela svatého Jana Nepomuckého

Kostela Nanebevzetí Panny Marie a svatého Jana Křtitele v Sedlci

Hřbitovního kostela Všech Svatých v Sedlci

Morového sloupu

Ruthardky

Sankturinovského domu

- Trejvi

Tylova domu 

- Vlašského dvoru

A na pravěké hradiště se nedostali, protože toho měli Jiří s Lindou tak akorát dost.

"Ferdo, ty vůbec nepátráš, ale vedeš nás po památkách."

"Haf!"

"Jiří, tahá nás za nos."

"Haf, haf!"

"Ferdo, prošli jsme Kutnou horu křížem krážem, už bys mohl začít hledat."

"Haf?"

 

- Ale to bude až ve finálním vypátralozáhadologickém díle


15 názorů

bixley
17. 09. 2021
Dát tip

Tak sláva, už mají stopu! A opakuji: Ferda je fiškus!


Alegna
05. 09. 2021
Dát tip

tomu se říká chytrému napověz :)))


Aru
05. 09. 2021
Dát tip

Evži v dalším díle bude vysvětleno ;)

díky :)


Za jeden den to v KH nedáš! To by je ten Ferda prostě uštval :-)))


blacksabbath
05. 09. 2021
Dát tip dievča z lesa, Aru

Al. už vidím...jak jsi nasadila Aru brouka do jeho skřítčí hlavy......

dievča...jasňačka.....prostě zmiznul první školní den....správně jsi si přeložila... človíčkové...hlavně, že se bavíme:-))))))no ne????


Aru
05. 09. 2021
Dát tip dievča z lesa

dievča, to jsem netušil, jo v Čechách se teď nastupovalo prvního, byl to nápad okamžiku den před prvním zářím, takže co jiného by Vrtiška mohl řešit :)


Aru
05. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

óóó, Alegno ani netušíš co za nápad jsi mi dala na další díl, díky!

no já vypsal komplet památky z wiki, víc toho tam už snad není :D

děkujuuuuu ;)


dievča z lesa
05. 09. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath

blacky ... u nás by museli ukradnúť 2.septembra, prvého máme sviatok ... a tak si celé záhadológovanie prekladám do miestnych pomerov ... myslím, že výsledný efekt bude rovnaký ... teším sa na rozuzlovanie***


Alegna
05. 09. 2021
Dát tip Aru

byla jsem v Kutné Hoře několikrát, ale tohle všechno jsem opravdu neprošla, ale zato jsem byla v dole, dost otřesný zážitek, jsou tam tak prťavý tunely


Aru
05. 09. 2021
Dát tip

Ferda se ukázal jako raubíř co si chce raději prohlédnout město, než aby šel přímo po stopě, trochu tak naboural superpátrací epizodu :)

děkuju ;)


Aru
05. 09. 2021
Dát tip

iví, ty ani netušíš co za šílený závěr mám v hlavě :))

příští díl bude poslední, už to na mě samotného začíná být dlouhé :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Ferda je geniální jako James Bond, Vrtiška se ho snaží dotahovat. Získala jsem výčet památek v Kutné Hoře a okolí. Povznášející. :)


blacksabbath
05. 09. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa

křížem krážem po Hoře Kutné.....jsem uťapkaná a ucaprcaná.....ale......hodně jsme se toho dozvěděli....to je pro začátek školního roku hodně důležitié.... aaa čuchám - čuchám člověčinu........někoho tu Aru máš.....myslím, že ztracené 1. září už bude brzo vyčmuchané, vypátrané, vyzáhadologované......."žebysemu" nechtělo do školy a ukrylo se právě na tom pravěkém hradišti???? nebo "žebyhotam" ukryli ti dva darebáci Pažout a Horáček????...myslím, že to náš skvělý záhadologicko-pátrací vypátralozáhadologuje už v přístím dile....nebo ještě ne?????


Aru
05. 09. 2021
Dát tip

díky, superzáhadologický tým je určitě dopadne ;)


dievča z lesa
05. 09. 2021
Dát tip Aru

nedeľné vyšetrovanie spojené s exkurziou ... milá a pekne rozvíjajúca sa oddychovka ... a opodiaľ kus napätia, ako to s prvým septembrom dopadne***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru