Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A ještě klobásu!

05. 09. 2021
15
34
529
Autor
Jamardi

Tento sen se mi zdál už hodně dávno. Bylo mně asi 16.

 

Šla jsem na ranní procházku v cizím městě. Cítila jsem se dobře, nebylo horko ani zima a nepršelo. Lákalo mě to k zámeckému areálu. Věděla jsem, že je ještě brzy, ale těšila jsem se, že i venku toho bude hodně k vidění. Prošla jsem parkem a zahradou až k zámku.

Na nádvoří jsem si všimla muzea nábytku. To mě zaujalo, ale přečetla jsem si, že otvírají až za hodinu. Rozhodla jsem se zůstat a sedla jsem si na lavičku s výhledem do kraje i na nádvoří.

Asi za pět minut se objevila extravagantní žena. Měla dlouhou červenou sukni s volány a v uších výrazné náušnice. Nesla tácek s klobáskami a jitrnicemi.

Kam s tím asi jde?

Šla přímo ke mně.

„Nabídněte si,“ řekla mi a zeširoka se na mě usmívala.

„Děkuji, ale nejsem zvyklá ráno jíst a nemám hlad,“ odpověděla jsem.

„Jsou dobré a zatím si každý, komu jsem nabídla, vzal. Vy si to ještě rozmyslíte.“ A odešla.

Vzápětí přišel muž, asi údržbář, a řekl: „Vzala jste si od ní něco?“

„Ne.“

„Za chvíli přijdou s jídlem další, uvidíte. Nic od nich nejezte, je to otrávené. Ony se tak baví.“ A odešel.

A opravdu. Brzy se objevila další. Tentokrát nesla tácek s ovocem. Bylo to lákavé – hrozny vinné révy, jablka, broskve, švestky. Byla mladší než ta první a také podobně oblečená.

„Mě neodmítnete, že?“

„Hezky to vypadá, ale promiňte, nemám na to chuť,“ řekla jsem.

„Děláte chybu,“ odpověděla mi.

Za dalších pět minut přišla starší žena s táckem koláčků.

„Ty musíte ochutnat!“

Tentokrát jsem si už jeden vzala, protože jsem pochopila, že jinak nebudu mít klid. Ale rozhodla jsem se, že se ho pro jistotu zbavím.

Vyšla jsem ven z nádvoří. Vydala jsem se jinou cestou, než jsem přišla, po opuštěné silnici mezi spícími domy. A za rohem jsem opět uviděla jednu z těch žen – žen s výraznými náušnicemi. Nesla klobásky.

„Ještě klobásku,“ řekla a upřeně se mně dívala do očí.

Klobásku jsem si vzala do druhé ruky a namířila si to směrem k louce a polní cestě, které jsem zdálky viděla. „Tam se toho zbavím,“ řekla jsem si.

Po cestě mě začal koláček i klobáska lákat. Je pravda, že muž mohl lhát, ale na druhé straně, proč tolik usilovaly, abych si něco vzala? Je to tak 50:50, uvažovala jsem. Ale když už teď nemůžu do muzea...Ano, v té chvíli jsem si uvědomila, že už se do muzea nemám odvahu vrátit. Takže když už teď nemůžu do muzea, bylo by nespravedlivé, abych se navíc ještě otrávila.

Rozhlédla jsem se, abych vybrala místo, kam koláček a klobásku vyhodím. Na poslední chvíli jsem si kousla do koláčku a pak obě věci vhodila do dáli.

Za sebou jsem uslyšela hlasitý zlomyslný smích.


34 názorů

Jamardi
23. 09. 2021
Dát tip

bixley, no mohlo, třeba na jižní Moravě, kde pořádají hody. Ale jenom jsem o tom slyšela, nezažila jsem to. Děkuju. :)


bixley
23. 09. 2021
Dát tip

Zajímavý sen! Klidně se to ovšem mohlo stát. I přes snovou absurditu to působí dost realisticky. 


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip annnie

annnie, vidíš, to je taky možnost. :) Děkuju. :)


annnie
07. 09. 2021
Dát tip

Velmi zajímavý sen! Pěkně popsané detaily i pocity. Jedna další možná interpretace: po čem to máš takový hlad a zároveň se bojíš, že tě to otráví??? (řečnická otázka, ne že bych očekávala odpověď).

Tip a.

Tip


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Benetko, děkuju :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip Gora

Evženie, jestli je těžké zapamatovat si sen, tak ty máš paměť jako slon. :) Díky. :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Ireno, myslím, že nemá cenu snažit se něco vysvětlovat už proto, že se to stalo hodně dávno. Děkuju. :)


Některé sny jsou tak bláznivé, že nemá cenu v nich hledat logiku. Jen si je pamatovat je náročné.


Gora
05. 09. 2021
Dát tip

Opravdu zajímavé, Jarmilo. Vysvětlení nejspíš nenajdeme, o snech víme stále příliš málo.


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Čudlo, děkuju :)


dievča z lesa
05. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

teraz je koniec jasný ... a je fajn, že sa dá z napínavého a čudného sna jednoducho zobudiť*


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Doplnila jsem tam slovo "zlomyslný".


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

gabi, děkuju :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Milane, díky :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

revírníku, řekla bych, že kdyby jsem byla hladová, zdálo by se mně o jídle, které by bylo vynikající a neotrávené, ale nemohla bych se k němu dostat nebo bych se dobře najedla. Ale možná se pletu. Děkuju. :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Aru, ano, vnímala jsem ho jako zlomyslný.


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Kočkodane, jsem ráda, že se ti to líbilo a že mně neusiluješ o život. :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Ivi, snad mně to pomohlo k většímu souladu. :) Ale už je to dávno, nepamatuji se, o jaký nesoulad se mohlo jednat. Děkuju :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Kamamuro, psychologové to mají těžké v tom, že mají pocit, že musí všechno přesně a neomylně určit. :) Díky :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

dievča, nevím přesně. Že jsem si kousla do otráveného, že jsem vyhodila neotrávené nebo že jsem z toho tak rozhozená. Byl to zlomyslný smích.

Děkuju :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

vesuvanko, vůbec ne příjemná. :) Díky :)


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Alegno, přesně. :) Děkuju :)

Když se s odstupem nad tím zamyslím, napadá mě, že se mě mohli chtít zbavit (vadilo jim, že sedím v tu dobu na tom nádvoří) a domluvili se nebo mně to prostě chtěli usilovně nabídnout a pán se chtěl pomstít, třeba ho některá odmítla.


revírník
05. 09. 2021
Dát tip

A možná je to úplně jinak: zdálo se ti o jídle jen proto, žes usínala strašně hladová. No ale, napsalas o tom hezky.


Aru
05. 09. 2021
Dát tip

jo, určitě Jamardi, nevidím v tom humornou záležitost a ten smích jako zlověstný, ne jako přijemný


Kočkodan
05. 09. 2021
Dát tip

 

Čtení tvého písemně zpracovaného snu mne rozhodně neotravovalo. Naopak velmi rychle vybudilo pocit zájmu a zvědavosti, jak bude tento – dle muže – travičský pokus pokračovat. Ač šlo o dream, tak zde pro jistotu veřejně prohlašuji, že jsem ony ženy nikterak neangažoval a od tvého příchodu na Písmák (a ani nikdy dříve) mne byť na sebekratší okamžik nenapadlo usilovat ti o živůtek. A považuji prakticky za vyloučené, že by tomu mohlo být někdy jinak.


místo sněhurky ty....místo ježibaby cikánky.....ale buď v klidu...podle snáře...otrávené jídlo znamená...prý.... žij v souladu se svými blízkými.....:-))))))


Kamamura
05. 09. 2021
Dát tip

Pokud bych byl psychologem, interpretoval bych tento sen jako nevědomou somnambulární ventilaci latentních lesbických tendencí. Ale jelikož psycholog nejsem, a mohl bych se proto s takovým výkladem dostat nejen do řečí, a doslova dostat i přes držku posteriorní verbalizátor, raději mlčím a dávám způsobně TIP!


napínavý sen ... jedna dilema za druhou ... aj ten smiech na konci je podivný ... zo srandy či ...? *** ... pekne si si zapamätala


vesuvanka
05. 09. 2021
Dát tip

Jarmilo, měla jsi opravdu zvláštní sen. Představa, že tě chtěli dotyční otrávit nabízenými potravinami, je docela děsivá. 


Alegna
05. 09. 2021
Dát tip

docela děsivý sen při představě pocitu, že tě chce někdo otrávit a přitom se dary těžko odmítají


Jamardi
05. 09. 2021
Dát tip

Aru, já sny většinou nemám nebo si je nepamatuju, ale tento byl vlastně nepříjemný, ne humorný. Asi proto si ho pamatuju. Děkuju. :)


Aru
05. 09. 2021
Dát tip

to je opravdu zajímavý sen, smích na konci to podtrhnul. když si sny nezapíšu, tak je potom rychle zapomenu


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru