Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pověsit na paty ...

06. 09. 2021
17
31
518
Autor
MilanH

 

Uměl se

pověsit na paty

zároveň si

kryl záda

a když bylo

potřeba

vzal rychle 

nohy na ramena

 


31 názorů

MilanH
07. 09. 2021
Dát tip annnie

Úplnej James Bond  :o) annie a hezký den :o)


annnie
07. 09. 2021
Dát tip

Evidentně ideální špión. Doufám, že s ním nevyběhli...


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

Možná , že i jo Evženie :-)


Aru
06. 09. 2021
Dát tip

stejně nejlepší je Pippi Dlouhá punčocha, kdo neviděl, jakoby ani nežil :D


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

Nepříjemné to mohl být :-) Petře :-)


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

Jo, jo viděl a pak ještě seriál z mafiánského prostředí :-) Aru 


Kvůli nám si nohu za krk nedá.


Dagmaram
06. 09. 2021
Dát tip

zajímalo by mě co měl celou dobu na jazyku :-)


vesuvanka
06. 09. 2021
Dát tip

To byl přímo akrobatický výkon, ale co by neudělal, když mu šlo o kejhák :-))) ***


Aru
06. 09. 2021
Dát tip

jo jo, chobotnice z II. patra, viděls? ;)


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

No vydíš tpo mě nenapadlo to snad bykl i seriál :o) a hezký den Aru


Aru
06. 09. 2021
Dát tip MilanH

Kamamuro, a když bych se obezdil kolem dokola, tak jsem krytý :))


Aru
06. 09. 2021
Dát tip

tak to musel být chobotnice, jinak to není možný :D


Kamamura
06. 09. 2021
Dát tip

blacksabbath - tak tím jsi mě metaforicky zcela odzbrojila, doslova nemám, co bych odpověděl! Zvolám jen - "Touché" ;-)


blacksabbath
06. 09. 2021
Dát tip MilanH

Yoshiro....děkuji za tvé záhodlouhé vysvětlení......shrnula bych to asi takhle.....

říká jedna zeď druhé zdi......potkáme se na rohu.


Kamamura
06. 09. 2021
Dát tip

blacksabbath - to je právě omyl rozšířený mezi lidem špatnými filmy a knihami. Ve skutečnosti si ke zdi stoupá zády jen jeden typ lidí - totiž odsouzenci, kteří jsou k ní stavěni z humánních důvodů, aby kulky jim určené se pak zaryly bezpečně do oné zdi, a nezranily omylem někoho nevinného opodál. 

Jinak v bojové/nebezpečné situaci ti postavení "u zdi" poskytne pouze nevýhody - pokud bojuješ sečnou nebo údernou zbraní, nemůžeš se pořádně napřáhnout, protože - "klang!" - za tebou je zeď (viz též heslo "nízký strop"). Zároveň nemůžeš při krytí dělat odsun (pidikrok vzad), což je jeden ze základních šermířských návyků - při obraně ustoupit vzad, aby měl člověk víc času ránu odrazit, při útoku výpad/posun vpřed, abys dosáhla na ustupujícího soupeře. Proto se také šermíři při boji neustále pohybují tam a zpět - kdo stojí jako pařez, zahyne (ze stejného důvodu se taky nedá pořádně šermovat s dřevěnou nohou - další filmový trop). Jakmile tě soupeř zatlačí ke zdi nebo jiné překážce, nemáš "krytá záda", ale je s tebou konec, nemůžeš ani utéct. Ne nadarmo poslední pluk Moravanů v památné bitvě na Bílé hoře padl u zdi obory Hvězda - neměli prostě ogaři kam zdrhnout, jinak by kvůli pitomym čehúňům krev darmo necedili, noné? ;-)

"Krýt záda" je termín z vojenské taktiky, v americké armádě se tomu říká "buddy system" (buddy = kámoš). Vojáci jsou prostě rozděleni do dvojic, což dramaticky zvyšuje jejich šanci na přežití - pokud střelí jednoho, druhý ho odtáhne do krytu a poskytne mu první pomoc. Pokud se utkají s nepřítelem, jeden poutá jeho pozoronost palbou na jeho pozice ("firing for effect"), a druhý ho mezitím obejde a zaútočí z jiného úhlu, čímž dramatický zvýší účinnost útoku - proto kulkám ze dvou různých směrů se kreje špatně (manévr zvaný "flanking", neboli útok ze strany, po křídle). Funguje to i v jiných oblastech - u horolezců, policistů, atd. Prostě když se jeden dostane do lapálie nebo ztratí vědomí, je tu ten druhý, aby ho zachránil. 

Osvědčená praxe, daleko účinější než nějaké vybájené "stavění se zády ke zdi." 

Uff, to jsem se zas rozpovídal. ;-)


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

Skvěle popsáno :o)  Jamardi a hezký den přeji :o)


Jamardi
06. 09. 2021
Dát tip Alegna, MilanH

Mít pokrytá záda nohami spočívajícími na ramenou a současně se držet za paty - akrobat ve dvojici s jiným akrobatem :)


blacksabbath
06. 09. 2021
Dát tip MilanH

Záda si můžeš, milý Yoshiro, krýt tím, že se postavíš zády třeba ke zdi:-)))))


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

Co třeba zrcátko :o) Kamamuro a hezký den :o)


Kamamura
06. 09. 2021
Dát tip

Technická poznámka - jeden člověk si nemůže nikdy sám krýt záda. Krýt záda vám musí z podstaty toho pojmu někdo jiný. 

Jinak ale pěkná hříčka. ;-)


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

... a umí toho hodně  :o) black a hezký den :o)


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

To tedy ne :o) a děkuji za zastavení se a tip :o) Alegno :o)


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

Rozhodně ne :o) Kočkodane a hezký den přeji :o)


MilanH
06. 09. 2021
Dát tip

Přesně, tak :o) Abakusi a hezký den :o)


nojono....kdo umí - ten umí...:-))))))))))))))))))


Alegna
06. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Nebyl padlý na hlavu


Kočkodan
06. 09. 2021
Dát tip Gora, Alegna, Hamar, blacksabbath, MilanH

 

Věšení se na paty mu šlo opravdu velice dobře, to rozhodně nebyla jeho Achillova pata.


Abakus
06. 09. 2021
Dát tip

... vedel to všetko pekne zabaliť a potom zaonačiť.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru