Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čarodějnice

06. 09. 2021
7
10
313
Autor
Ronika

V blízkosti vesnice

staví se hranice.

Jsi čarodějnice.

Víš, co tě čeká?

 

Po slunce západu

přijdeš ty na řadu.

Na jednu vteřinu

rozzáříš krajinu,

a jako kousky popela

vyhasneš potom docela.

 

Jak jsi chtěla dokázat nevinu,

když víme, že jsi vinna?


10 názorů

vesuvanka
09. 02. 2022
Dát tip

Pěkně napsané :-))), TIP


malá rytmická rada k prostřední sloce:

první čtyři verše mají dokonalý rytmus, poslední dva to trochu kazí, takto se rytmus vylepší:

Po slunce západu

přijdeš ty na řadu.

Na jednu vteřinu

rozzáříš krajinu,

jako kousky popela

vyhasneš pak docela.

 

Podle mě, je tato básnička tvoje nejlepší, takže tip.


Musaši
30. 09. 2021
Dát tip

V sedmnáctém století, kdy čarodějnické procesy byly na denním pořádku, bylo velmi těžké prokázat svou nevinu. V nejznámější sérii čarodějnických procesů u nás na panství Velké Losiny jistý kněz jménem Kryštof Alois Lautner dokonce vydržel veškéré mučení a k čarování se nepřiznal. Přesto byl upálen s odůvodněním, že tak těžké mučení nikdo vydržet nemůže a musel mu tedy pomáhat ďábel.

Stejně tak, jako se těžko dokazovala nevina v čarodějnických procesech, se ovšem i dnes vyvrací jakákoli pomluva.   To je zase téma, kterému se teď věnuju já ve svém seriálu sonetů "Drbně".


234
17. 09. 2021
Dát tip

Není za co děkovat.Milé to ale je.Mám stejný problém, když někdo opraví mne.Jamardi říká, že je velká zášť přát někomu aby vyhasl.Vždy však existuje ta možnost, že autor mluví sám k sobě.Ať se ti daří.


Ronika
14. 09. 2021
Dát tip 234

Děkuji, 234!


234
09. 09. 2021
Dát tip

O nic nejde.Jestli si to chceš vzít, ber.Já nežádám ničeho.Hodně štěstí.


Ronika
08. 09. 2021
Dát tip

Děkuji mockrát za reakce! Aru, děkuji za přivítání! 234 a Jamardi, máte pravdu, tak to zní mnohem líp - ale když to změním, tak si přivlastním práci 234... To bych nerada, takže se chci zeptat, jestli můžu dát nějak najevo, že to byla spolupráce na těch dvou verších. Díky ;)


Jamardi
06. 09. 2021
Dát tip

Pro 234:  ano, tak je to rytmyčtější.

Když někdo někomu říká, jak vyhasne, to je veliká zášť.


Aru
06. 09. 2021
Dát tip

no jo, no jo, 300 let dozadu celkem běžný jev, když chce soudce plnou truhlu míti, musí pár vesnic spálit a kde koho z nekalostí obvinit, pak si může žít jako pán, svědomí to ke svému řemeslu nepotřebuje.

vítej na Písmaku, tady tě pálit nikdo nebude ;)


234
06. 09. 2021
Dát tip Ronika

a jako kousky popela

vyhasneš potom docela 

                 ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru