Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odvážná žena, která se podílela na zachraňování dětí

07. 09. 2021
12
35
835
Autor
Jamardi

Znala jsem osobně lidi, kteří se dožili sta a více let, a vím, že je to v tomto věku těžké. Proto bych chtěla paní Geulen-Herscoviciové udělat radost tím, že upozorním na tyto události. Dělat to, co dělala ona, bych odvahu neměla.

Andrée Geulenová byla jednou ze statečných žen, které přes vlastní nebezpečí schovávaly židovské děti před nacisty. V pondělí 6. září oslavila Andrée Geulen-Herscovicová 100 let. (Pod jménem je odkaz na článek na Novinky.cz)

Paní Andrée Geulen-Herscoviciová mluvila o tom, že je jediná ze spolupracovníků, která ještě žije. To, že se dožila tak vysokého věku si vysvětluje tím, že má o těchto událostech mluvit.

 


35 názorů

Jamardi
25. 09. 2021
Dát tip

bixley, díky :) U nás známe pana Wintona, protože pomáhal u nás.


bixley
23. 09. 2021
Dát tip

Díky za upozornění. Určitě takových lidí bylo hodně, měli by se připomínat, veřejnost si pamatuje hlavně Nicholase Wintona


Jamardi
08. 09. 2021
Dát tip

Janino, děkuju :)


Janina6
08. 09. 2021
Dát tip Gora

Jestli můžu něco podotknout, tak si na zdejším převážně literárním serveru ráda přečtu i takovýhle příspěvek. Není o nic horší (spíš naopak) a o nic méně literární než kupa jiných zde běžných příspěvků, ze kterých se dozvíte například, že někdo dostal kopačky nebo přišel o oblíbeného psa.


Jamardi
08. 09. 2021
Dát tip Janina6

Majaksi, jestli se někdo bojí tématu o záchraně malých dětí, tak omezení na literaturu stejně nepomůže. Dalo by se to klidně napsat jako úvaha.

Kamamuro, politickou diskusi nechci ani já a asi ani Admin. Já jsem chtěla psát o záchraně dětí za 2. světové války a ne válce mezi Izraelem a Palestinou. Jak už jsem psala, když už o tom chceš psát, napiš si to jinde.


Kamamura
08. 09. 2021
Dát tip

Jamardi - neříkej mi, že ses snížila k tomu, žes mi ten příspěvek smazala?! Když byl notabene založen na fakticky správných údajích?

No to je tedy zklamání... 


Jamardi
08. 09. 2021
Dát tip

Je to sice literární server, ale pokud má být čistě literární, tak by v nabídce kategorií neměly být - divadla, filmy, výstavy, - Místa, internetové odkazy, - Srazy, akce, - Události, - Diskuse, - Indispozice, - MIMO. Běžně se například zveřejňují pozvánky na výstavy obrazů. Mně to nevadí, ale já jsem o tom nerozhodla, že to tady tak bude.


Admin A
08. 09. 2021
Dát tip

Hezké. Ale s literaturou to nesouvisí.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, děkuju. Ano, měli by získat cenu za vytrvalost. 


Kdo se dožil sto a více let, přináší nám jedno poselství už tím to svým věkem


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

8hanka, děkuju.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju.


Alegna
07. 09. 2021
Dát tip

měla a má poslání, zaslouží si poklonu .....mám pocit, že lidé, kteří se obětovali pro druhé (třeba v druhé světové naši letci) měli těžký život a přesto se dožili vysokého věku


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

blacksabbath, Evženie, děkuju.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

Karle, děkuju za zastavení se.


Zaslouží si naši úctu.


Díky za upozornění.....*/********


K3
07. 09. 2021
Dát tip Gora

Byla zmínka v TV nebov tisku. Klaním se před takovými lidmi.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

Aru, díky.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

vesuvanko, děkuju.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip dievča z lesa, Aru, Gora, Janina6

Janino, myslím si, že hodně lidí je schopno žít pro druhé, ale není možné dělat to pořád. Tahle paní měla neobyčejnou odvahu. Děkuju.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip

dievča z lesa, děkuju.


Janina6
07. 09. 2021
Dát tip

Vždycky mě potěší, když žije dlouho někdo, kdo žije pro druhé.


Jamardi
07. 09. 2021
Dát tip annnie

Ireno, annnie, děkuju.


annnie
07. 09. 2021
Dát tip

Úžasný příběh, děkuju za upozornění!!!


Gora
07. 09. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath

Jarmilo, díky za upozornění, neobyčejná žena!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru