Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jest veškeré to všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré

13. 09. 2021
7
9
434
Autor
Kamamura

Inspirováno básní "O tom žádná" zdejší autorky jménem "debbi", jakož i pedagogickým umem a osobním příkladem mého drahého mistříčka Romana Spáčila, který, mezi tím, co jsme mu zdarma nosili klády, stavěli stánky a vybírali převlečení za halapartníky vstupenky, nám neopomněl hodit nějakou tu perlu ze šperkovnice slovutného a legendárního slovenského mistra Petera Kozy, který ale (pokud vím), na oplátku stavění stánků ani vartování s halapartnou nepožadoval. Čest budiž jejich památkám, na toho z nich, kterého jsem měl tu čest poznat osobně, dodnes vzpomínám (a místy dokonce v dobrém!)

Říkal mi kdys Spáčil u Jablonce:

"Hůl má dva ozbrojené konce!

Jeden sviští zleva,

druhý zas zprava,

měl jsi to snadné, doposavad!"

 

Po létech vidím (že kývá i Gora),

toť pro život příhodná metafora.

K stodole běžíš, ohlídat zrní,

žena ti ve stáji s kočím chrní.

Tak běžíš do stáje zjednat nápravu,

zatímco rychtář už chystá tvou popravu.

 

Všechno se v životě halt stihnout nedá,

proto se mi z postele tak těžko zvedá...


9 názorů

.. .


Kamamura
13. 09. 2021
Dát tip

Alegna - nikomu nic necpu, pouze zvu na výstavy, koncerty a další kulturní zážitky (virtuální, v reálu už jsem na žádné kulturní akci nebyl pěkných pár let). 

Abakus - to víš, nemůžeš ctít po krkavci, aby se soucitu s pštrosem běhal do smrti po dvou jako nějaký člověk, nebo co.

Nic se nedá dělat, přátelé, jsme to, co jsme - vy i já. 


Abakus
13. 09. 2021
Dát tip

Psy štekajú. ťavy pomaly vstávajú, karavána ide ďalej. Sme nehodní pravého peržana...


Norsko 1
13. 09. 2021
Dát tip Pomerančová

Typická pouštní poezie, reflektující běžný život Berberů


Alegna
13. 09. 2021
Dát tip

nešlo ani tak o rytmus, jako o význam :)

je mi líto, že tolik znalostí a schopností, co nabízíš nevyužiju, ale v mé hlavě se už žádné z nových semínek neuchytí, nepřijímám, gruntuju a vyhazuju :)


Kamamura
13. 09. 2021
Dát tip

Je třeba se prostě občas pocvičit v synkopaci a frázování, neb všechno není ta naše česká polka. Doporučuji ochutnat k rozšíření sensorického horizontu například tento andalúzský sedmidobý rytmus, případně něco tureckého akustického medu. Trávit se dá pak nerušeně na perském koberci v karavanseraji...

Za návštěvu a komentáře ovšem děkuji, nakonec stál jsem o hlubší kritiku. 


Abakus
13. 09. 2021
Dát tip

vŕzgajúc kĺbami v dvojtaktnom rytme súhlasím.



Aru
13. 09. 2021
Dát tip Kamamura, Alegna

báseň zcela objasňuje proč bylo zaměstnání kočího i rychtáře zrušeno, svět se tak hned stal lepším a krásnějším,... možná :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru