Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 454 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Žalozpěv palestinský
datum / id14.09.2021 / 523900Vytisknout |
autorKamamura
kategorieVázané veršeDalší dílo autora
témaPolitické
zobrazeno187x
počet tipů1
v oblíbených1x
Prolog

A teď jsi představte, že když OSN v roce 2012 hlasovala o přiznání statutu "pozorovatelského státu (observer state)" Palestině (důležitý krok na cestě k palestinské státnosti), tak naše Česká republika jako jediná hlasovala proti. Dokonce i tradiční spojenci USA a Izraele se alespoň zdrželi hlasování. Celý civilizovaný svět hlasoval samozřejmě pro. To zas byla jednou ostuda...

Žalozpěv palestinský

Žalozpěv palestinský

Tklivě dnes zpívá pásmo Gazy,

že dřívější oběti jsou dnešní vrazi,

svět dělá, že nic nevidí;

Země oddechne si - až bez lidí.

 

Čím to, že se svět nepoučí;

dnes Mossad vraždí, mlátí, mučí,

čím to že děti ztraceného kmene,

vyhání bližní své v Božím jméně?!




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

14.09.2021 21:40:491 tipů dát kritice tipfuska

I tobě krásnej večír...

Měla jsem napsanej komentář, ale smazal se mi.

Jsem zarputilá a chci ho napsat znovu. Ale je pro mě těžký udržet nit, po litru a půl... 

Tak ve zkratce.

Kdz jsm vdl prd o vrn 4000 lt strh rcpt, měli problém s překladem surovin - právě kvůli tomu, že tehdejší autoři kuchařské ,,destičk'' nepoužívali samohlásky. Pobavilo mne to, právě kvůli spojitosti s JHVH. Dobrý bylo, že uvařili slušný jídlo z řepy.

A ještě jedna věc. Nevědomost. Studoval jsem medicínu, jsem lékař a vím, co tě trápí. Viděl jsem dokumet o Egyptě, jsem odborník na mumifikaci. Neboj se, viděl jsem na internetu, jak se pěstujou včely. Zajímám se o historii... A tak dál a tak dál. 

Jsem to jen já, kdo je rád, že ví, jak se jmenuje a když svítí slunce, pozná, kam zapadá? 

 

14.09.2021 21:21:11dát kritice tipPavelK

Máš pravdu, odklonili jsme se od tématu. Byla by škoda, kdybys přišla o kozu. Politice nerozumím, tak k tomu nemám co říct.

Hezký zbytek večera.

14.09.2021 20:44:27dát kritice tipfuska

Bůh vychlazený dvanáctky.

Promiňte, nemám dost znalostí a tak.

Vim jenom, že bych nechtěla, aby mi někdo ukradl kozu. 

14.09.2021 19:10:461 tipů dát kritice tipAru

je zapovězené jen proto, aby lidé neznali jeho tvář, nic jiného v tom není, než klam a šalba. Gaia je samou matkou Zemí, jestli nevíš uctívali ji už Sumerové na samém nám známém úsvitu lidstva, tehdy zvanou jako Ninhursag. není to jen symbol, ostatně pokud položíš otázku knězi jestli se Jahve vypaří, když ho nikdo nebude uctívat, ten kněz a to si můžeš být jist na 100% ti odpoví, že ne, že bude existovat i nadalé. z této jednoduché úvahy vyplývá, že žádný z bohů se nevypařil, když jim misionáři sebrali následovatele, takže pravdu mají Indové, když říkají, že je tisíce bohů. Gaie navíc patří veškerá fauna i flóra, protože tento svět, jako svět proměn je její svět, který spravuje, to že to lidé zapoměli neznamená, že to někam mizí a stává se z toho jen symbol. víš co je zajimavé, proč církev stavěla svoje stavby zásadně na energiticky silných místech, myslíš že je to jen tak? oni věděli s čím si zahrávají. to že nevidíme entity za zrcadlem neznamená že nejsou, jak píšu, stačilo pár století a lidé zapoměli naprosto úplně všechno, na svůj vztah k přírodě, ke Gaie, prostě dokázali se stát dokonale slepými, není to fascinujicí?

- "protože nedokážou vystoupat níž a tak vezmou" v minulém komentáři mělo být samozřejmě výš, ne níž

14.09.2021 18:17:271 tipů dát kritice tipPavelK

JHVH zapovězené jméno, nikdo už neví jak ho vyslovit. To tajemství je tam důležité. Gaia? Jenom další symbol. Je třeba hledat skutečnost.

14.09.2021 17:53:471 tipů dát kritice tipAru

ten chlapík musel být evidentně talentovaný, vlastně ano, lidé si raději zvolili Jahveho (ano, řekl jsem to), a jeho náboženský systém několika náboženstvích, elegantně předstírající, že on je sám nejvyšším zdrojem, než aby lidi cestu k původnímu zdroji hledali sami a napřímo, cesta k Jahvemu povede vždy přes jeho kněze, nechce komunikovat s lidmi osobně, alé má vždy na to k tomu určené posluhovače od Říma, až po Mekku.

no tak lidi jsou na nejvyšší zdroj napojeni tak či tak, akorát to nemusí tušit, takže ona náboženská mysl svým způsobem existuje, akorát že lidé se drží spíše v nižších drahách, protože nedokážou vystoupat níž a tak vezmou ty co jsou jim nejblíže po ruce, např. toho Jahveho, ačkoli je tu mnohem mírnější a větší božstvo v tomto světě, totiž Gaia. jak jsem psal lidé zapoměli naprosto všechno a slouží tomu kdo se jim první namane a nabídne jim blištivá cinkrlátka

14.09.2021 17:34:131 tipů dát kritice tipPavelK

Vesměs s tebou souhlasím. trefils hřebík na hlavičku. Vkládají své představy. Všude na světě, v řečišti Gangy, jako mnohde v kostele. Ale všude jsou i  lidé, kteří dokáží seškrábat (svůj) obraz Boha ze svého okna a dát tím prostor pro přístup Boží milosti a vůbec to nemusí být jen křesťané. Nejčitší mi přijdou myšlenky Krishnamhurtiho. Na západě ho mnozí považovali za nový příchod Krista. Kdo ví, třeba jím opravdu byl. Byl velmi vyhraněný vůči všem organizovaným náboženstvím, ať z východu, nebo ze západu. Na druhou stranu řešení světa viděl v náboženské mysli, která je všude na světě stejná.

14.09.2021 17:00:441 tipů dát kritice tipAru

mě jenom fascinuje, že 4 miliardy lidí jsou schopni tvrdit, ano o tom, jehož jméno nesmí být vysloveno, neboť je nerad, když se o něm mluví, že on je sám ten zdroj všeho, ačkoli to byl původně bůžek z Kanaánu na Blízkém východě a lidi neví vůbec nic o samotném zdroji všeho a vkládají svoje představy právě do tohoto původně Blízkovíchodního "božstva". pěkně šílená představa, ale já jsem si zvykl, že lidi dokážou být totálně šílený a všemu věřit

14.09.2021 16:36:251 tipů dát kritice tipPavelK

Možná Ti Ind řekne, že je tisíce Bohů (jako křesťanských svatých), ale je jediný Brahman (absolutní svrchovaná podstata). Vnímám v tom podobnost s židovskou představou Boha o kterém si nelze udělat představu a jehož jméno nesmí být vysloveno, neboť se tím znesvěcuje. Tao, které lze pojmenovat přestává být Taem (Lao-c, Tao- te-ting). Vše si je tak podobné a nádherně nedořečené, je to skvělá poesie. Poesie života.

14.09.2021 16:06:081 tipů dát kritice tipAru

když se zeptáš Inda, řekne ti, že je tisíce bohů :D

ale je vtipný jak muslimové, židé i křestané mohou mít jednoho hlavního boha a přesto se v různých časech navzájem zabíjet, jak jsem psal, když "hospodin" žádá lidské oběti zvednou se křižáci, pálí se lidi na hranicích, nebo osmané vyrazí na Vídeň, vede se stoletá válka, vraždí se Hugenoti případně se pořádaji pogromy, atd., atd. a to jen proto že člověk holduje "bohu" utrpení, nebo chceš-li archetypu, fascinující

to víš, když je někdo na koni tisíce let snadno se mu vládne.

14.09.2021 15:53:49dát kritice tipfuska

jsem fusekle s vyštupovanym áčkem v kroužku

14.09.2021 15:49:11dát kritice tipfuska

pleteš se

14.09.2021 15:44:18dát kritice tipAru

vidím že si bráníš systém ;))

nemysli si ale vidím to ;)

14.09.2021 15:42:21dát kritice tipfuska

Aru, když se zeptáš muslima, řekne Ti, že Bůh je jeden. Stejně tak další monoteistická náboženství, víme. A lidi, co žijou teď v tomhle reálnym čase vnímaj toho "bůžka" o kterým mluvíš jako Boha.

14.09.2021 15:37:43dát kritice tipfuska

hmmm

z historickýho hlediska může bejt náboženství skutečně vězení (ale to si dělají zas a jenom lidi mezi sebou)

s tim květinářství a fabrikou a domkem u lesa a dálničnim sjezdem mluvíš o štěstí, komfortu, preferencích? každýmu co jeho jest - někdo vdolky, jinej holky ... a výsledek? jeden bude tlustej a druhej chytí kapavku. pokud nebudou činit s rozumem.

o důvodech, proč tu jsme se můžeme bavit a zkusit to rozlousknout, ale obávám se, že takovej louskáček ještě v Lidlu neprodávaj (žertuju)

když jsem mluvila a miminu bez hříchu, zůstala jsem v konceptu reálnýho času a prostoru

14.09.2021 15:27:43dát kritice tipAru

ostatně za ty tísíce let je onen konkrétní jeden Kanaánský "bůh" spojen s církví/církevní organizací spojen velmi silně, na to se zapomíná, že je v těchto systémech velmi dlouho.

zrovna tento "bůžek" to tak má, rozhodně bych nezaměňoval s nějakým ústředním zdrojem o kterém lidé nemají ani páru co to vlastně a zaměňuji pojem "bůh" za toho původně lokálního bůžka z Blízkého východu, čímž se tento bůžek namluvit lidem, že on je tím hlavním, což zcela určitě není

14.09.2021 15:21:43dát kritice tipAru

znovu bych si dovolil upozornit na apoštolské vyznání víry, je to tam vsechno hezky pohromadě bůh i církev, užívají to dodnes při svých liturgiích, doporučuju ke studiu, ten systém je hezky chytře sestaven, aby člověk byl do sítě lapen hodně hluboko, ne každý má na to odejít, zvlašt v silněji náboženských zemích.

člověk se nerodí jako nepopsaný list, tuhle cestu už nerazí ani vědci, každý sem přišel z nějakého důvodu.

rozhodně není jedno koho si vybereš za patrona a komu budeš dělat šampiona. to je jako říct, že jedno jestli budeš dělat v květinářství, nebo ve fabrice bouchat u pásu dvanáctky, nebo jako, že jedno kde člověk bydlí, jestli metr u fabriky u dálničního sjezdu, nebo v domku se zahrádkou u lesa. jedno to vážně není.

ale jak jsem psal dnes už asi po desáté :D

dokud se lidé nebudou dívat do hloubky a budou se dívat jen na lesklý povrch, jež se nabízí, nic neuvidí. je důležitý mít otevřený oči ;)

14.09.2021 15:02:541 tipů dát kritice tipfuska

náboženství ≠ Bůh

je to jako život sám

se narodíš jako nevinný mimino a už s prvnim výdechem zanecháváš uhlíkovou stopu - která se nabaluje celej Tvuj život (to jen tak - pro nadsázku, protože je to diskutované téma) - společně s kažým činem, kterym ovlivníš všechno kolem sebe

je jedno jakou entitu si vybereš za svůj vzor

pokud se budeš chovat jako hulvát v jejím jméně (a zase pro legraci - svět trollů)

14.09.2021 14:46:10dát kritice tipAru

dokud byl nějakým lokálním bůžkem někde v Kanaánu, tak nepotřeboval nějaký systém, ale čím víc stoupá počet stoupenců, tím je potřeba propacovanějsi systém.

ostatně na Islandu dodneška neztratili úplně kontakt se světem víl, trpaslíků, tak nevidím důvod proč by nemohli sloužit lidé nějaké entitě, ať už je to cokoli z Blízkého východu a tato entita prokazuje, že kdo ji slouží a nechá se ji ovládat má tendence, které by jinak neměl.

myslím že s jiným patronem by měli lidé jiné tendence, ostatně nechápu ono zavrhnutí Gai, která nikdy nebyla lokální a místo toho přimknutí k tomuto požírači, žádající lidské oběti, který je odněkud z Kannánu a dnes si nárokuje vládu nad půlkou lidstva

14.09.2021 14:28:591 tipů dát kritice tipfuska

však jo - otec učí syna, kým je -> hodnoty jednotlivce

každej jeden chápe Boha, jako každej jeden chápe poezii nebo barvy nebo cokoliv ...

líbí se mi, že v posledním komentáři už píšeš "hospodinův systém" - ale pouze pro slovo systém; nesouhlasím, že je hospodinův - pořád je to lidská společnost (to že jednali/jednají v Božím jméně je irelevantní zástěrka vlastních chtíčů)

salam - mír

14.09.2021 12:08:431 tipů dát kritice tipAru

tak se to jeví, ale člověk je utvářen tím systémem, který ho vychoval pro danou společnost do které je uveden, a "hospodinův systém" rozhodně není jedním z těch kde by krev nestříkala na všechny strany. historie mluví proti němu, ten systém selhal už hodně, hodně dávno, přesto jede dál, lidé se nedívají skrz věci, ale pozorují jen lesklý povrch věcí, ale asi to stačí těm 4 miliardám vyznavačů, jejich volba, jejich věc, ale o míru, toleranci a porozumění to není

14.09.2021 11:48:551 tipů dát kritice tipfuska

koza je metafora pro zájmy lidský - zdroj

podle mě nikomu nejde o nic jinýho, než o vlastní kozu (zem - území nebo půdu, rod - krevní linii, tradice - zachování sebe sama a svýho přesvědčení ...)

proto se mydlej, pro kozu

14.09.2021 11:37:331 tipů dát kritice tipAru

co myslíš kozou? šéf je jen jeden a ten z trůnu jen tak nesesedne, pokud vím tak křešťané mají apoštolské vyznání víry, kde se mimo jiné hlásí k tomuto božstvu a neřekl bych, že ti lidé v té stoleté válce si s tím dělali těžkou hlavu.

nebo je tu jiná také dost zajímavá věc, říká se jí Bartolomějská noc a jednalo se v ní o masakr Hugenotů, opět ve Francii v r. 1572, tentokrát už to bylo přímo z náboženského přesvědčení, ačkoli oba tábory lidí vyznávali naprosto toho samého boha i všichni lidé v této věci zainteresovaní. opravdu zvláštní, že jejich nejvyššímu šéfovi nevadí, když se jeho stoupenci zabíjejí mezi sebou, proto si zaslouží přízvisko krvavý, jelikož už uběhl dostatečný čas na zhodnocení jeho vlivů a tendencí na lidi.

14.09.2021 10:56:43dát kritice tipfuska

avízo

14.09.2021 10:56:221 tipů dát kritice tipfuska

Aru, nejde o šéfa, ale o kozu.

14.09.2021 10:35:581 tipů dát kritice tipAru

zde bych připoměl, že Židé, stejně jako křesťané a muslimové mají za nejvyššího Bosse toho samého původně lokálního Blízkovýchodního šéfa pro svá srdce, skrze která nahlížejí svět a dějiny dvou později jmenovanýh skupin jsou snad každému jasné, nebyla to staletí lásky míru, porozumění a tolerance. vládci a panovníci zasazovali tvrdé rány každému kdo se jim postavil do cesty, ať už v obraně, nebo v útoku. vzpomeňme například stoletý válečný konflikt mezi Francií a Anglií v letech 1337 - 1453, pokud mě nešálí zrak, tak to bylo 116 let a tito všichni lidé měli ve svých srdcích toho samého šéfa, jako dnešní izraelci, jak zvláštní že lidé dávají stále dokola znovu a znovu přednost krvavým a válečným božstvům, před těmi mírumilovnými, opravdu podivuhodné.

skoro by mě napadlo, že lidé buď neznají dějiny, nebo se ve škole učí totální nesmysly, nebo jsou lidé nepoučitelní, nebo je nezajímá minulost a nedokážou si dát souvislosti dohromady

 



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2021, provozuje Dobrý spolek, pravidla Školy v přírodě Letní dětský tábor