Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pluji nocí sám...

19. 09. 2021
3
9
615
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR III./2021

Každý má možnost připsat PĚT hlasů  NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže, ne pod báseň. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 
Hřbety vln vstříc se mi valí,
lodní příď svou tříští halí,
ostrý kýl je vejpůl krájí,
jsem u kormidla sám
a v očích dálku mám...

Suchozemec ač jsem býval
vodu rád mám jak ten mýval,
proč bych tohle světu skrýval,
já píseň moře znám,
rád s ním ji zpívávám...

Jižní kŕíž se z nebe dívá,
kousek blíž velryba zpívá,
má Jane uhání jak divá,
pluji nocí a tmou,
myslím na lásku mou...

9 názorů

Delfín
27. 09. 2021
Dát tip

Radku, vzhledem k formě a zpěvnosti bych v tom nedopatření nehledal! Spíš jistý projev hravosti a záliby ve zvukomalebném veršování, u písňového textu obvyklý a sázka na kontrast...

V reakci na ptakopyska zmiňuji Andrejku, kterou třeba Gora zná. To je klasický případ holky z Prahy Strašnic,, vyučené cukrářky, co se půlku života toulá se samými chlapy na francouzské lodi po všech mořích, potápí se a filmuje, loď zná velmi dobře i po technické stránce, nedávno složila i kapitánské zkoušky a podmořský svět zná už líp než její učitelé... :-*


Martyska
27. 09. 2021
Dát tip

pěkné


Suchozemec ač jsem bývalvodu rád mám jak ten mýval, .... tohle to mě přijde vtipné a trochu jako recese, ale nevím, jestli je to záměr nebo nedopatření


Delfín
21. 09. 2021
Dát tip

A hele! Oni jsou ptakopyskové jako invazivní druh na Lupně? No, nemohu posoudit, tam jsem nebyl, ale brácha a sestra tam jezdili na dovču. Já znám naše Hracholusky a taky jsem se na Živohošti učil trochu jezdit na windsurfingu. Zaplatil jsem si kurz, protože rok předtím jsem byl za holkou v Chebu a táhl její ws za pramičkou na Skalku. A když jsem to zkoušel, moc mi to neßlo, tak jsem se to chtěl naučit...

Jj, tuhle romantiku mohu taky. ;-D

Na piste-povidky.cz čtu andreinu. Ta se 19 let toulá po mořích na ekologické lodi, potápí se a fotí na zakázku, prozkoumává vraky aj. Ty její příběhy ze života vypadají jak sci-fi. Je to i fajn holka. Jsem stejný ročník jako její táta...


Delfín
21. 09. 2021
Dát tip

Janina6: O.K. Já zrovna Santiano neznal nebo si ho nevynavoval. On toho měl Walda hodně. Je celá stránka, kde jsou jen jeho písně, prý všechny, co zpíval. A jiná, kde jsou jen všechny ty Karlovy písně. Já si rád zpívám a nejet ty dva, ale i trampskou klasiku, pop mého mládí či lidovky...

A také sám sám už jsem si skládal texty k melodiím. A minulý víkend jsem si krásně zazpíval na Šumavě u ohýnku s harmonikou.:-D


Janina6
21. 09. 2021
Dát tip

Delfíne, já jsem to Waldovo Santiano zmínila jen jako příklad námořnických songů, co zpíval. Netvrdím, že by se jí tenhle text podobal např. formou, to ne, spíš tím mořským romantismem :-) Temperament má určitě trochu jinde, je spíš taková pohodová, ale na druhou stranu - první sloka mi zní i docela dramaticky.


Ptakopysk
21. 09. 2021
Dát tip

protož jsem se vrátil z lodi (Lipno) sedla mi


Delfín
20. 09. 2021
Dát tip

Janina6: Tak Walda asi ne. Teď jsem koukal na to Santiano. A dost jeho písní znám a zpívám si je...On byl nejlepší a zazpíval všechno, i citovky (např.Kristýnku).. Ale jeho písně byly většinou temperamentní...

Viděl bych to spíš na Káju, i když Starý mlýn má v prvních třech verších o slabiku méně a a ten třetí se nerýmuje s prvními dvěma!  Ale to schéma (až na vyjímečnou 4. sloku) se pěti verši trochu podobá, mohla by i melodie. 

Viz: 

Modrý stín kraj už halí

Starý mlýn slyším v dáli

Údolím řeka hučí

A tichá píseň má

Do noci zaznívá


Janina6
20. 09. 2021
Dát tip

Vzpomněla jsem si na Matušku... na ty jeho námořnické písničky (třeba Santiano). Zpívat by se to asi dalo. Za Báseň roku ji ale nevolím...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru