Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Růžová mi nesluší

21. 09. 2021
18
32
451

,, Musíme už jít, je to daleko," vezmu vnoučka za ruku a vydáváme se po tramvajových kolejích z kopce dolů. Nic tu nejede. Domy jsou nové, ale některá místa jsou povědomá.

Tady byla kdysi poliklinika. A ona tu je pořád, jen ta ulice se změnila.

,, Podívej se, tady je úplně nový krámek s prádlem," upozorní mě Olina. Tak nějak šla asi celou cestu s námi a já si toho nevšimla.

,,Co říkáš na tu noční košili?" Předvede neuvěřitelný model růžové hrůzy až na zem a taky to má dlouhé rukávy a límeček a u krku zapínání na knoflíčky. 

,, Něco podobného jsem kdysi měla z flanelu. Fuj!"

,,Můžete mi říci, proč to má všechny švy a ozdobné štepování černou nití?" Zeptala jsem se prodavačky.

,,Nebylo by lepší udělat to bílou nebo růžovou?" Přece jenom nám nějaké estetické cítění.

,,Ne, nebylo." Obrátila se ke mně a zlostně nakrčila huňaté černé obočí a knírek nad vyceněnými zuby také poněkud zhoustnul. Začala jsem to pomalu chápat.

,,Ta černá nit je moje obchodní značka a když se vám to nelíbí......."

Už jsme na nic nečekali.

,,Mně vlastně růžová vůbec nesluší." Ozvala se Olina a mazali jsme všichni honem pryč.

 

,,Slyšíš tu ránu? Někdo kopnul do domovních dveří. A teď chodí venku pod oknem! Slyšíš to?"

,,Tak se konečně vzbuď!!!!" Tluču loktem kolem sebe a snažím se najít někoho, kdo má spát vedle mne.

Nikdo tam ale není. Ležím s otevřenýma očima v tichém domě. Ani hodiny není slyšet. Všude je jen veliké ticho. 

Nenávidím bdělé sny.

 

,,Ahoj, můžu si tu chvíli sednout?" Parta motorkářů neprotestuje. Všichni mají na sobě džínové vesty Harley Davidson  a já mám modrou deku s beránkem. Barevně bych tedy mohla zapadnout.

,,Ty jsi ta Vaškova holka?" Zeptal se mne jeden z nich.

,,Ne to ne, je to můj brácha."

,,Tak si někde sedni, my už půjdeme spát." Každý se někde usadil, opřeli se v sedě na lavicích nebo si lehli na stoly. Vypadali jak novodobí Blaničtí rytíři.

Zabalila jsem se to své teplé deky a usnula.

,,Hej, ty! Jak to, že spíš vedle mýho kluka?" Nade mnou stojí holka celá v černé kůži a zuří.

,,Promiň, já hned vstanu," pomalu se zvedám na levé ruce, je to tak těžké a mě se chce moc spát. Musím to ale dokázat. Už skoro sedím, ještě tu pravou ruku a levou nohu.....    už to mám!

Probouzím se v okamžiku, kdy sedím na kraji postele. 

Příště možná dojdu dál. 

Dnes už to nebude. Začíná nový den.

Ten úplňkový.

 

 

 


32 názorů

Děkuji ti za návštěvu.


Markel
28. 09. 2021
Dát tip

zajímavé čtení *


Evženie Brambůrková
22. 09. 2021
Dát tip dievča z lesa

Už se na tom klidové období těším, dievča.


Ty metody znám, někdy to, Hanko, funguje, ale jak usnu, nejsem pánem svých snů. Oficiálně se to jmenuje RBD.


Ne, Jamardi, měli jen růžové a to hodně ošklivé :-)


On se někdo najde Annie, kdo rád pofouká :-)))


ďalší spln za nami ... u nás trošku zamračený ... keď z mesiaca ubúda, hádam sa scvrkávajú aj tvoje široko spektrálne sny***


8hanka
22. 09. 2021
Dát tip

Evži, naučila som sa snívať aj môjho kamaráta, ktorý tvrdil, že nevie, čo je to snívať, vraj sa ráno prebudí a vie, že nemal žiadny sen:) Tak som ho večer čo večer online nahovárala, ako myslieť na niečo príjemné, čo by chcel zažiť, to je jedno, či zdolávať kopce, ktoré ešte nezdolal, príjemné chvíle s tou, po ktorej pokukuje, stretnutie s rodičmi alebo prechádzku lesom...proste nech  nechá voľné pole  svojej mysli, vytesní starosti, úlohy, čo ho čakajú a nech je ako dieťa, čo myslí na niečo pekné a s takou myšlienkou zaspí...trvalo to nejaký čas, ale  začalo to fungovať...nesníva sa mu síce presne to, o čom premýšľal, no vraj sú to pekné sny...nepozerá horory ani akčné filmy,  pred spaním číta knihy a pomaly sa jeho myseľ ustálila, aspoň pred spaním:)...

mne sa veľmi často snívajú sny s rodičmi v našom dome, tie obyčajné, neobyčajné chvíľky spoločného varenia, pozerania hokeja, či rozhovoru pri stole, práce na záhrade, ešte dlho počas dňa doznieva príjemný pocit z toho, že sme boli spolu ako kedysi...( náš dom už dávno nie je náš, rodičia sú mŕtvi, no stále niekde blízko)

 


Jamardi
22. 09. 2021
Dát tip

Červené prádlo v krámku neměli?

Některé důvody jsou nejasné.  Nebo jasné? Jedna kdysi neustále zapírala oblečení svým dětem. Až se říkalo, že to dělá schválně. Ona samozřejmě říkala, že to byly nehody, že byla unavená a nepozorná.


annnie
22. 09. 2021
Dát tip

Foukám ti bebí!


Evženie Brambůrková
22. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Nezáviď, Annie. Lidé se smějí, jen já jsem ten, kdo má boule.


Taky se mi líbí, když Václav startuje Harleye, jen to zasmaradí celý dům, pokud včas nezavřu. Měj se hezky, Ivi.


Děkuji, Jardo, Někdy si to pamatuji, jindy raději ne :-)


Já bych tak chtěla hezké sny, Hanko.


annnie
22. 09. 2021
Dát tip

Já ti trochu závidím :) Spala jsem dnes jak poleno, měsíc neměsíc, a pobavila jsem se až teď ve tvým snu :) Díky!!! Ať žije růžová! Think pink a.


Evženko...já ti závidím v tvém snu....jen ty motorkáře:-))))))))))

P.S. růžovou taky nemusím...........................


8hanka
22. 09. 2021
Dát tip

veru, nič na závidenie, aj keď Ilona by Ti asi  pri prvom oponovala pesničkou - ružovou mám nejradši...:) 

Priznávam, mňa najviac vydesilo "nakrčila huňaté černé obočí a knírek nad vyceněnými zuby také poněkud zhoustnul"

Mne sa väčšinou snívajú sny príjemné, romantické až naivistické, dnes ma budík vytrhol zo sna akéhosi akčného - práve som sa vrátila so zablatenými lodičkami prezuť si gumáky a vyrážala zachraňovať niekoho/niečo do premočeného poľa...(roky bývam v byte a široko-ďaleko žiadne pole a lodičky tiež už dávno nenosím)


revírník
22. 09. 2021
Dát tip

Někdy je sen k zasmání, jindy je to hrůza. A obojí ty umíš zaznamenat.


To přijde samo, Ireno.


Aru
21. 09. 2021
Dát tip

tak až usnu :D


Tak Aru, vem motorku a jedeme.


Gora
21. 09. 2021
Dát tip

Sugestivně jsi nám zamotala hlavu ne/skutečným snem, Evži. Dobré...

uvažuji nad včerejším snem, taky lahůdka:-))), teď jen jak to napsat.


Aru
21. 09. 2021
Dát tip Gora

mě by to teda nenapadlo spát ve snu, slyšel jsem kdysi dávno takovou rozhlasovou hru, kdy se dotyčný probouzel znovu a znovu, ale pokaždý to byl jenom další sen...

sebral bych tu motorku i tu holku a odjel vstříc východu slunce, můj sen je jenom můj, rozhodně tam nepotřebuju dodržovat zákony, nebo dobrý mravy :D:D


Nejlepší je konečně se vyspat.


Aru, motorku mi asi ukradly ty ošklivé děti.  A spát ve snu je krásné.


bixley
21. 09. 2021
Dát tip

Nejhorší je spát ve snu... :-)


Aru
21. 09. 2021
Dát tip

to jsou sny Evži ;)

když už máš ve snu motorku, tak jsi mohla nasednout a jet, já bych ve snu určitě nespal :D


Jsem ráda, že to berete s humorem a závist nečekám. :-)))


Kočkodan
21. 09. 2021
Dát tip Aru, 8hanka

 

Při té ráně jsem se vyděsil, že u dveří řádí ona milá butikářka, které pr(á)dlo v bedně a ještě si přišla vylít vztek.

 

Upřímně řečeno – já když s pro mě typickou vášní trhám ženské prádlo, tak si barvy stehů pramálo všímám...


Alegna
21. 09. 2021
Dát tip

Hodně barvité sny, probudila ses včas


Čudla
21. 09. 2021
Dát tip Gora

Nic, co bych Ti záviděl. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru