Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

P(r)opletené pohádky - Písmácké spolupsaní - díl 1.

22. 09. 2021
14
30
482
Autor
blacksabbath
Bylo nebylo.
Za sedmero horami, sedmero jezery, sedmero řekami a sedmero pralesy byl ostrov. Po ostrově poletovalo sedm krkavců, medvěd tam měl brloh, liška noru, stál tam dům, v něm skříň a stůl a čtyři židle.
Také tam byla pec!
V domečku bydlel starý jezevec.
No, nebyl opravdový jezevec.
Jmenoval se Dojezchleba a byl to celkem pohledný chlapík. Protože byl pořád zalezlý za pecí, místní mu jinak neřekli.
Když byl ještě malý chlapeček, maminka mu dala jméno Vašíček. Ale to bylo dávno před tím než.....
Však se to při dalším čtení dozvíte.
 
Myslíte si, milé děti, že Dojezchleba měl rád chleba a proto se tak jmenoval?
Chyba lávky! Nejraději měl koblížky! Hned za nimi buchty s povidlím a tvarohem.
Ale maminka mu každé ráno namazala chleba se škvarkovou pomazánkou.
"Vašíčku, ze škvarků budeš mít pořádné svaly," nabádala synka.
On se pokaždé kroutil, frfňal a hudral, že on chleba tuze nerad, že on by raději koblížek nebo buchtičku. Ale copak mohla maminka každé ráno vstávat ještě za tmy a zadělávat těsto na dobroty pro toho malého mlsouna?
Vy to víte, milé děti, viďte? To je přeci jasné. Nemohla!
 
A tak každý den, každý kdo šel ráno kolem domečku slyšel:
"Vašíčku, budeš mít ve škole hlad. Dojez ten chleba!"
Děti se mu začaly posmívat....
"Vašíčku, Vašk-hůůů, dojezchleba!"
Tak mu časem a věkem přiřknuto bylo a zůstalo jméno  - pan Dojezchleba.
 
Jednou se maminka přeci jenom dala umluvit a usmažila koblížek. Dala ho vychladit za okno.
Tak krásně voněl a Vašek slyšel jak mu říká:
"Vem si mě, sněz si mě, smlsni mě! Jsem velikánská dobrota!"
Čapnul ho....ale ouha. Byl vařící a Vašek ho upustil.
Koblížek spadl z okna, rozkutálel se po cestě a zpíval si"
" Já koblížek, koblížek, na másle smažený, na okně chlazený...Vaškovi jsem utekl. a....."
Jak to bylo dál? Necháme zatím koblížek kutálet se a vrátíme se k Vaškovi.
 
Když mu koblížek utekl - přece se za ním nebude honit - slezl z pece, dal si do kapsy u kalhot drobky chleba a vydal se trucovat do lesa. Aby nezabloudil z drobečků dělal kuličky a trousil je za sebou.
"Podle těch kuliček určitě najdu cestu zpátky domů," brblal si pod nosem a kopal vztekle do klacků.
Nevšiml si ale, že za ním, krok za krokem, jde parta mravenečků. (Víte, děti, on chleba je pro mravenečky náramná dobrota!)

Do kroku si pěkně prozpěvovali:
" V lese, jó v lese na jehličí
 parta mravenců prostná cvičí.
Žádnej z nás není Otesánek
stačí nám chleba a vody džbánek!"

30 názorů

JJ....chleba je třeba dojídat:-))))....díky Milane


MilanH
24. 09. 2021
Dát tip

Dojezchleba to jistí :-)


Děkuji, Maruško...:-))))příjemný večer!


Napřed jsem sice četla díl 2, ale to nevadí, už jsem v obraze a nohhu se těšit na další. Je to půvabné dílko.


děkuji za zanechanou stopu:-))))))


díky vám všem za čtení a komentáře....sledujte další díky....možná se někdo připojí :-))) co ????


8hanka
22. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

po rozprávke treba ísť do postieľky, ale nedá mi nepridať pár slov, niekde v dávnych spomienkach sa objavili záblesky rozprávky o niečom, čo išlo na vandrovku, nepamätám už, či to bol koláčik alebo niečo iné z múky:)

Rozprávočka je veľmi milá, vtipná a Luboškov dodatok ma tiež očaril, nie tak jelenie kuličky ako spomienka na Jiřího Vašíčka a jeho pieseň - Tenkrát, tenkrát voněl čas, velkou touhou okouzlil nás...a roky dali se v závratný let, vraťte se k nám dvěma vraťte se zpět...

dobrú noc...a pekné sny, deti...


Kočkodan
22. 09. 2021
Dát tip 8hanka, blacksabbath

Jezevec Dojezchleba měl asi smůlu, že nebyl například jelen. Kdyby šel do lesa a trousil za sebou kuličky, zřejmě by zůstaly pilným hmyzem netknuty.

Vašíček udělal mimochodem později jako Jiří kariéru coby zpěvák.


bixley
22. 09. 2021
Dát tip

Hezká úvodní kapitolka! tak už tam máme Koblížka, sedm krkavců a Vaška, co vypadá na Hloupého Honzu. :-)


Dales
22. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Mladému V. závidím osvícenou maminku: škvarky - až 40% bílkovin a zbytek kvalitní tuk. Kam se na ně hrabe jakási nafouknutá mouka.


Kamamura
22. 09. 2021
Dát tip

Ale teď jsem to dočetl až do konce, a koukám, že na konci jsou veršíky, jako marmeláda v mé oblíbené koblize, kterou teď nesmím, protože hubnu. 

Tak to musím dát tip! Ale teď koukám, že už jsem ho dal. To je ale trapas! Honem nevím, co dělat. Už vím! Neudělám pro změnu nic! A to teď hned!


Kamamura
22. 09. 2021
Dát tip Aru, 8hanka, blacksabbath, Abakus

Něco mi to připomíná, ale nevím co. Vybavil se mi citát z Hlavy 22:

"Co vám připomíná ta ryba?"

"Jinou rybu."

"No dobře, tak co vám připomínají ty dvě ryby?!"

"Jiné dvě ryby!"


Al. ...... Kdo se bojí - nesmí do lesa......:-)))))


Alegna
22. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

black, já se bojím a tak se budu raději jen těšit na čtení


fialko.....díky za kukýnko:-)))))


dievča....túlačka asi bude...hej.....uvidíme kam a jak....  nitky příběhu tkalcovský stav spolupsaní utká:-))))


blacksabbath
22. 09. 2021
Dát tip Gora, Alegna, Santi€

Irčo....ale jsou tak dobrý....teda ty škvarky......Jjjjj.... na cvičící mravence ...na ty jsem autorsko-mateřsky hrda:-))))))


Al....děkujíííí.....a znáš mě....následuje otázka....připojíš se???


Aru....máš čas....však víš 1 až 2 max 3 dny....ale jak tě znám... nevydržíš....kotel kafe a píšeš:-))))těším se


a hneď NA ZAČIATKU rozprávania strata orientácie (keď mravčeky popapajú chlebíček) ... to sa mi pozdáva*** ... bude TÚLAČKA!!!***


Gora
22. 09. 2021
Dát tip

Mně jsou nejvíc sympatičtí cvičící štíhlí mravenci:-) -

ba ne, hlavní hrdina, který byl odmala přecpáván... ač jeho maminka tušila, že protein pomáhá vývinu svalstva, asi nevěděla, že škvarky jsou samý cholesterol!

hezky, Ivi!


Alegna
22. 09. 2021
Dát tip

hezky to začalo, jsi rozená vypravěčka pohádek, Vašík bude mít brzy svátek :)


Aru
22. 09. 2021
Dát tip

Aru ještě netvoří, četl jednu malou pohádku, ale co si budem' povídat, kafe je kafe :))


Aru
22. 09. 2021
Dát tip

:D

nejlepší pohádka co jsem v životě četl ;)

no a jak že to bude, to bude v dalším díle, který napíše, kdo?

a jo Aru :D:D


Kytiii
22. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

tolik nití, tolik kvíti,

jak to všechno kolem svítí...

aneb už mám na kahánku,

koukej psáti, líný Janku!

 


Aru...slyšíš???? Tady Kytliii psáti dychtí!!!!

Že ty, skřítku, spíš?!...............:-)))))))))


Kytiii
22. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

už aby to bylo... moc se těším - skoro jako jako prvňačka na novou aktovku :D


Díky, Jitko. Aru už určitě tvoří dvojku....:-))))...tak si nachystej nit....můžeš chytit jen nějakou malou nitku a popotáhnou jí....no uvidíš co Aru naplete:-)))))


Kytiii
22. 09. 2021
Dát tip

pecka :D 


avi


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru