Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

P(r)opletené pohádky - Písmácké spolupsaní - díl 2.

22. 09. 2021
11
30
670
Autor
Aru

Předchozí díl >zde<

Vašíček jančil po lese, až vydrobil celý chleba, ohlédl se na chlebovou cestičku. Ale ouha! Drobky za ním nebyly, jen parta vyžraných mravenců s plnými bříšky, kteří jak viděli, že chleba je fuč, dělali jakože nic, že šli náhodou kolem a rychle si hledali nějakou práci, jeden si začal čistit tykadlo, druhý spěšně si nabral fůru jehličí na záda a třetí je komandoval. Vašíček sprásknul ruce.

"To jsem tomu dal, jak já chuděr jankovatý k tomu přijdu, nemám ani mluvícího koblížka, ani domov, jelikož jsem úplně ztracený, bééééé ééé éé." Začal Vašík brečet jak protržená bouřka z večera. Ale měl štěstí, kolem zrovna jela Karkulka v rudých kozačkách, rudé sukénce, rudé pláštěnce, s rudou kapuckou, pod kterou měla rudou hřívu vlasů a na tváři pih sedm pod zelenýma očima. Na ručičkách měla rudé rukavičky v kterých svírala rudý bičík, jelikož jela na lišce Ryšce.

 

"Co smutníš cizinče?" Švihla ho Karkulka jemně po tváři bičíkem, sedíc na lišce Ryšce.

"Ach," mnul si Vašík tvář zvesela, že si ho živá duše povšimla, "ztratil jsem se v lese, když jsem šel po stopě mluvícího koblížka. Zmizela mi neznámo kam má cestička z chlebových drobtů dělaná, můj domov je ten tam." Ukázal Vášík teatrálním gestem po lese.

 

"Což nevíš Vašíčku, že mravenci nenažraní všechny drobty sežerou. Příště jdi do lesa s cisternou asfaltu, abys sobě postavil krásnou cestu a nebloudil. Ale nezoufej, pomohu ti najít mluvícího koblížka a dovedu tě domů, pokud si mě vezmeš za ženu."

Vašíček se zahleděl na Karkulku, jal se dumat, až vydumal ďůlek pod sebou.

"Tak co bude?" Zlostně ho švihla Karkulka, až mu na tváři zůstal šlic.

"Dobrá," Vydumal ze sebe Vašík.

"Slibuješ na zdraví svých rodičů?" Pohrozila mu Karkulka pěstičkou v rudé rukavičce.

"Slibuju," odpověděl ji snoubenec. Karkulka sesedla z lišky Ryšky a z ocasu ji odvázala KáPéZetku, aby Vašíkovi zafáčovala šlic a navrch mu dala sladkou hubičku, až se Vašíčkovi udělala na kalhotech bambulka. Pak se Karkulka vyšvihla na hřbet lišky Ryšky a podala Vašíčkovi ruku.

"Nasedni za mě můj milý, půjdem' hledat mluvícího koblížka a pak k tobě domů na naši veselku."

 

Mezitím svou cestičkou kutálel se přes hlavu a ruce, zadek i bříško mluvící koblížek:

"Jsem sladký jako marcipán, ne jsem sladký jako bábovka, ne ne, jsem úplně koblížkovatý, ha ha." Smál se sám sobě koblížek, až dorazil k hájence v lese, kde bydlel dědeček s vlčicí. Koblížek se zalekl, aby to tak nebyli nějací hnusní vegetariáni, ale jelikož potřeboval docukřit po cestě, vzal u hájenky za středověké klepadlo. Buch, plác, bim, bach, bušil mocně mluvící koblížek klepadlem na dveře. Dědeček zrovna ležel na vlčici a tak si musel dát trenky, než mohl otevřít.

 

"Dobrý den, dědečku, jsem na vandru, ale potřebuji se u vás trochu pocukřit, jestli mohu, ale bojím se abyste mě nesežrali."

"Hochu zlatý, my jíme jenom maso, neviděls náhodou naši dceru Karkulku, zbožňuje červenou a prohání se po lese na lišce."

"Tu jsem bohužel neviděl dědečku, já prchám před Vašíkem co chce mojí koblihosmrt."

"Tak to pojď dál, cukru máme habaděj, jelikož ho vůbec nepoužíváme, rádi tě ukryjeme před tím vrahokoblihářem." Mezitím se vyvalila z ložnice i dědečkova manželka vlčice v růžovém župánku a opřela se únavou zívajíc o futra, protože dědeček byl v ložnici vážně kanec.

 

 

 

 


30 názorů

Aru
24. 09. 2021
Dát tip

další dva díly už jsou na světě ;)

díky ti :)


dievča z lesa
24. 09. 2021
Dát tip Aru

tak ešte raz ... príbeh je hutný, až sa mi trošku zahmlilo pred očami ... už je dobre a som náramne zvedavá čo bude ďalej***


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

vypadlo slovo "nedělej" z prvního řádku,

komentářování je těžký :D


Aru
23. 09. 2021
Dát tip blacksabbath, dievča z lesa

klídek dievča, to bude dobrý uvidíš, nic si z toho, šák je to pro zasmání ;)

les je skvělá volba, co nevidět se oblíkne pestrými barvami :)

děkujuuuuuu


nech robím čo robím pod túto pohádku sa mi písmenká nechcú poskladať ... jednoducho strácam dych ... ach! och! ich! 

pripadám si popletene, nespôsobilo, nemotorne, nevhodne a staro ... tak trochu ako debil ... idem do lesa .......

 


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

teď si na řadě ty iví, já až šestku, máme před pořád necelých t i s í c dílů :D

taky by bylo blbý mít každej obdíl

tož dík vílí kolegyňko ;))


Asi je dobře, že jsem na chvostu komentářů....kolegové už se se svými vycenili.....já se vycením s tipem......

P.S.. pane kolego....vypadá to, že si budete muset vzít ještě jeden díl:-))))


blacksabbath
23. 09. 2021
Dát tip Kytiii

já ču*ím jak umím....chvilku jsem vás pustila z dozoru  a ejhle lumpárna.....hned dva díly.....a čtyřka je pořád prázdná.....


Kytiii
23. 09. 2021
Dát tip Aru

třetí díl na světě: >tady<


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

díky moc Přemku, jestlis viděl, pak tam bylo určeno něco pro tebe ;)


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

díky Evži, čtu to už po kolikátý a pro mě samotnýho z toho nemizí ta vtipnost :)


lastgasp
23. 09. 2021
Dát tip

Výborné. Fenomenálně promyšlený, pohádkový reprodukční proces. Přitažlivá forma náznaků pro zasvěcené.


Nemám tolik slov, která by popsala tento zážitek. Jen houšť a větší kapky!


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

děkuju Milane, jsem rád, že pobavila ;)


MilanH
23. 09. 2021
Dát tip

Velice veselá pohádka :-)


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

třetí díl je jen tvůj Kytiii ;)

díky :)


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

Kočkodane, pár detailů jsem na Karkulce vynechal :))


Aru
23. 09. 2021
Dát tip 8hanka

děkuju moc OsmiHanko, to víš psalo se to samo. vždyť ta kobliha je úplně zválená lesem, tu bych nejedl :)


Aru
23. 09. 2021
Dát tip

díky Goro, taky si myslím :)


Kytiii
23. 09. 2021
Dát tip Aru

tak tomu říkám hozená rukavice :D


Kočkodan
22. 09. 2021
Dát tip Gora

Uff, až jsem se trochu orosil, jestli se při tak podrobném popisu Karkulky neobjeví ještě i rudá knížka a menstruace... (z posledního slova lehce zrudlý smajlík)


8hanka
22. 09. 2021
Dát tip Gora, Aru

ako mám teraz spať a ráno vstávať do práce, keď  rozprávka vo mne vyvoláva také a onaké predstavy a naviac som sa pri nej smiala až mi slzy tiekli...po takom silnom  zážitku nezaspím...mať tu koblihu tak je zo mňa koblihovrah...


Gora
22. 09. 2021
Dát tip Alegna, Aru

Nejde o fantazii, Aru, ta je jen tvoje a můžeš s ní předvádět psí kusy... pokud bude text dobře napsaný, snese všechno.


Aru
22. 09. 2021
Dát tip

ok, jen že to slyším čím dál častěji, pokud nejedu ve vyjetých kolejích, mít fantazii bude za chvíli trestný, přijde mi


bixley
22. 09. 2021
Dát tip

To byl pokus o humor!


Aru
22. 09. 2021
Dát tip Kamamura, 8hanka

kategorie: Pohádky prozaické útvary specifického vyznění, např. i bajky; pro děti i dospělé...

- tema je: "popletené, propletené pohádky", proč by Karkulka nemohla mít rodiče, dědecka a vlčici? navíc není to ani trestný podle českýho zákoníku, teď jsem na to koukal ;)

chápu, že lidi mají v životě nějaký pevně zaškatulkovaný normy, předpisy a představy, ale proč v psaní? kde jde hrátky s fantazií, každýmu doporočuju Pippi dlouhá Punčocha, to pak budou čtenáři valit oči co je možný a co ne?


bixley
22. 09. 2021
Dát tip Alegna

Aru, je to opravdu PRO DĚTI?

A neutekla ta vlčice vlkovi, co předtím sežral Karkulku a nesežrala ta vlčice babičku? No, mám v tom trochu hokej.


Aru
22. 09. 2021
Dát tip

že jo? pohádka jak má být :))


Kamamura
22. 09. 2021
Dát tip

Prga!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru