Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

P(r)opletené pohádky - Písmácké spolupsaní - díl 4.

24. 09. 2021
12
27
443
Autor
blacksabbath

předešlý díl   https://www.pismak.cz/…ula

díl č. 1..........blacksabbath, díl č. 2..........Aru, díl č. 3..........Kytiii,

díl č.4..........blacksabbath, díl č. 5..........bixley, díl č. 6..........Aru

díl č. 7..........dievča z lesa, díl č. 8..........Kytiii, díl č. 9..........Petr Pointa

díl č. 10.........Gora, díl č. 11........lapezka

_________________________________________

dále se přihlásili: :-)))))

Majaks..........díl Č.  116

Abakus..........díl č. 1000

 

Tak, milé děti a dospěláci co máte rádi pohádky, teď už tiše - budeme pokračovat ve vyprávění.
Na začátku si ten p(r)opletenec trošku rozpleteme.

Máme tady Vašíka Dojezchleba. Víme o něm, že nerad chleba se škvarkama. Já se mu divím. Škvarky to je přeci náramná dobrota.
Vašík rád koblížky, ale ten poslední mu utekl.
Vašík se rozhněval a odešel do lesa. Značky z kuliček chleba mu snědli mravenci a z toho je jasné, že nevěděl jak zpátky domů k mamince. V lese ale potkal Karkulku, která jela na lišce Ryšce. Karkulka dostala zálusk na Vašíčka. I když by asi ani koblížkem nepohrdla. Jenže ona se chtěla vdávat. Ale Vašk-hůůů ne. Chtěl si užívat svobody. Jenže mu nic jiného nezbylo, než jí následovat do chaloupky k její babivlčici.

Ale cestou upadl z liščího hřbetu, uhodil se do hlavy a zdál se mu tuze divný sen. Z Karkulky se stala dcera Ledové královny Gerda a s Vašíkem to chvíli nevypadalo vůbec dobře. Naštěstí brzy přišel k sobě a probral se na mechu v hlubokém lese.
Ptáte se co koblížek?. Toho jsme opustili, když se nechal cukrovat v hájence.

A jak to tedy bylo dál? Hned - hned vám to budu vyprávět....

Vašík se potil strachy. Už to v duchu viděl. Buď si vezme Karkulku nebo ho sní babivlčice k večeři.
"To jsou mi vyhlídky," brumlal si  a utíral si z čela pot. "Že já jsem neposlouchal maminku. Teď jsem mohl klidně spát na peci."

Když tu se z lesa ozvalo:
"Hej hou, hej hou
kluci na jahody jdou..."
Z lesa se vynořili malinkatí mužíci.

Vašek vyskočil z pařezu, na kterém seděl a postavil se jim do cesta.
"Stát! Kdo jste?"
Mužíčci postavili košíčky na jahody do trávy a jeden po druhém se uklonili.
„ Já jsem Profa" "Já Stydlín." "Já Rejpal." "Já Kejchal." "Já  Dřímal." "Já Štístko." "A já Šmudla."
Vašek se také uklonil a povídá: "Já jsem Vašek Dojezchleba. Zabloudil jsem v lese a tam mě našla Karkulka. Seděla na lišce a obloudila mě. Teď tady čekám až mě její babivlčice sežere nebo se budu muset ženit. Můžete mi, prosím, nějak pomoci?"

"Ženit jo," popotáhl si kalhotky Rejpal. "To by tak ještě scházelo mít na krku ženskou."
"Hepčík," potvrdil to Kejchal.
"Hoši, bafněte košíčky! Ty Vašku se zařaď za Šmudlu a honem nohy na ramena. Utíkáme než más tady najdou a bude s námi ámen," nařídil Prófa. "Nezpívat, utíkat," dodal Dřímal, který se právě probudil.
Každý chňapl svůj košíček, Vašek se zařadil na konec a utíkali co jim nohy stačily.
Až za hodnou chvíli, když už sotva dech popadali, si sedli doprostřed borůvčí.
"Nechci zase rejpat," řekl Rejpal. "Ale myslíte si, že už jsme dost daleko? Že nás nedoběhnou?"
"Já myslím, že při troše štěstí jsme jim unikli," povídal Štístko.
Stydlím se otočil na Vaška a povídá: "Vašku, proč ty ses vlastně nechtěl oženit s Karkulkou? Mně se moc líbí, ale stydím se jí to říct."
"Ty máš zase řeči. V které pohádce jsi četl, že trpaslík může chodit s Karkulkou nebo nedejbože se s ní oženit? Kluci koukejte. Sedíte v borůvčí a košíčky máte prázdné. Hybaj sbírat. Ty,Vašku, taky trhej. Ať jsme do tmy doma. Uvaříme si kynuté knedlíky s borůvkami a pak podumáme, jak z téhle šlamastiky ven," ukončil debatu Prófa.

Za chvilku byly košíčky plné. Trpaslíci se seřadili a protože už se smrákalo, rozsvítili si lampičky. Vašek, který šel na konci sice žádnou neměl, ale i tak hrdinně vykročil lesem.
 
"Hej hou, hej hou
jahody už se nesou
budou knedle borůvkové
k tomu mlíčko kakaové
hej hou, hej hou ........
____________________________________




27 názorů

Maruško....a to ještě není konec:-))))))))))))))))))))))))


Pěkně rozvinuté pole možností.


Al., Jani, dievča.....jste milé:-))))))))...krásnou sobotu!


hej hú hej hú ... a máme tu knedličku čučoriedkovú ... táto rozprávka zdá sa upaľuje triskom*#*#*#*


vesuvanka
24. 09. 2021
Dát tip

Ivi, to nemá chybu :-))), TIP


Alegna
24. 09. 2021
Dát tip

jojo, to bylo počteníčko a dokonce  i se zpěvem :)


Luboši.....já mít zahradu ...tak mám trpaslíky všude.....a nemuseli by ani páchnout....smajlík s pusou od ucha k uchu


Kočkodan
24. 09. 2021
Dát tip

Když se pustili do bobulí, tak byli brzy velmi podobní šmoulům. První písmeno posledního slova jsem se do závorky dát neodvážil.

Avšak odvažuji se říci – trpaslík v lese je anglikanismem OK, ale mít zahradu, tak mi tam (hlavně sádrový nebo plastový) páchnout nesmí.


když jsem dala tipanec....tak sis ho podle mě zasloužil.... .........asi takhle....

Tip Trading???...jak by řekl Vlasta Burian  v pohádce "Byl jednou jeden král"......"Za prvně nevím co to je...za druhně mě to uráží...."....Na oplátky nehraju!.....jj...placláka....


Kamamura
24. 09. 2021
Dát tip

blacksabbath - respektuji pravidla, a vím, co se sluší a patří - jako IT dělník se v protokolech vyznat musím!

Tys mi taky dala tenkrát tip za toho "obšírného" Ťapšlapa, a jen tuším, jaké tě to muselo stát sebezapření a přemáhání, a jaké problémy jsem ti tím jako pořadatelce způsobil.

Je tedy jen na místě, abych v duchu starobylé písmácké tradice nazvané "Tip Trading" udělil recipročně zasloužený tip i já Tobě. 

Ergo - tumáš! ;-))))))))

Placáka na to, jak říká dcera, ju?! ;-)))))


8hanka
24. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

nooo tachometer mám podobne pretočený i ja, nielen 6x, už sa blíži  do polovice 7 :)

Obávam sa, že rozprávkárka by zo mňa dobrá nebola, možno neskôr, ak sa tu zjavia anjeli a nejaké to nebo:))))


Yoshiro.....dík za puntík :-))))))))


8hanko.....já mám už více než 6x přetočený tachometr a rozprávky přímo miluju...:-))))))....těsto jim kynulo doma...:-)))).....přidáš se ?????...mrk


Irčo.....je to prostě...."babička vypráví"....:-)))))

Devítka je obsazená.......píši si tě na díl č. l0 a moc se těším :-))))......děkuji!!!!!


8hanka
24. 09. 2021
Dát tip

rozprávky mám rada stále, veselé o to viac...

kto má talent, ten z nich urobí priam rozprávky rozprávkovité ako Black:) A bavia ma aj pôvabné preklepy typu - a postavil se jim do cesta...

(keby som bola Rejpal, tak by som sa spýtala, či si už so sebou niesli cesto na knedlíky) tie by som si dalaaa...

*****


Gora
24. 09. 2021
Dát tip Kytiii, blacksabbath

Ivi, zábavný díl. Zapojení trpajzlíci děj bezvadně oživili. Celkově jsem měla dobrý pocit, jednak z rekapitulace děje, což je třeba občas udělat, abychom se úplně neztratili jako Vašek Dojezchleba v lese... a za druhé ze způsobu, kterým dovedeš vypravovat, přenesl mě do dětských posluchačských let.

Jestli ještě nikdo není, beru 9 nebo 10. Ale nespěchat na mě!


Pro Yoshiru.....blblblblblbl:-))))))))))))))))))))))))))


Máme nového spolupsavce...Petr Pointa - díl č. 9


Aru
24. 09. 2021
Dát tip

kdybych to psal, napsal bych to zhruba takto, možná trochu jinak.

možná kdyby Pointa vzal 9. tak by to bylo jednodušší


Je otázka...kdo se ujme dílů 8 a 10......chtělo by to někoho popíchnout....

Kamamuro?....ty jsi již osvědčený spoluautor..... slibuju, že tě nebudu nutit dodržet termín:-))))))


Kamamura
24. 09. 2021
Dát tip

blacksabbath - raději neplýtvej dechem na omluvy a příště se o to více snaž! ;-)


Spolurukou s Kytliii vložena vsuvka a děj dílka už je časově sladěný.....


Kytiii
24. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

"Nezpívat, utíkat," dodal Dřímal, který se právě probudil. - best of :D

Vám to osmičkou zase trochu přečmářu na tmavě fialovou :D


Hlavně nenechte trpaslíky umrznout:-))))))


Omlouvám se Kytliii, že jsem správně nenavázala na její díl. Nějak jsem překoukla závěr jejího dílu a tudíž proměnu Karkulky na Gerdu. Ale určitě další spolupsavec mou chybu opraví. Bixley? Aru?


bixley
24. 09. 2021
Dát tip

blacki, paráda! Tak tu máme nových známých sedm postav! A hezky zpívají... Co já nebožák teď s tím??? :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru