Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

od Velkých Bílovic

24. 09. 2021
22
29
692
Autor
atkij

 

 

 

pole skunečnic -

už jen ty nejmenší

stáčí se k nebi

 

 

---

 

rozhledna Slunečná -

"je tu tak čisto" řekla 

mezi šluky 

 

 

v okně nápis FREE -

za záclonou lítají 

sprostá slova 

 

 

 

 

 

 


29 názorů

CHT
28. 10. 2021
Dát tip

ahoj, ahoj. zrovna mi vynadala dospělá dcera. asi si to zasloužím.


atkij
27. 10. 2021
Dát tip

Tony, zdravím Tě:))

Ani já většinou nevím, jak jsi co myslel. Ale to je podružné. Měj se fajnově:)

 


CHT
27. 10. 2021
Dát tip

ztvrdne stvol....

tak´s to asi nemyslel


atkij
29. 09. 2021
Dát tip

Peter, až tys sis všimnul a kolik očí předtím četlo, včetně mě:)) Díky za zastavení. 

Kamamuro, nedělej mi chutě:)


Kamamura
29. 09. 2021
Dát tip

Svah; révový sad.

Vinař Choděra stáčí

ryzlink do láhví.

_/0\_


Prvá, tá retiazkuje

(že je až ľahké prehliadnuť preklep v druhom slove)

Dôrazný tip


atkij
28. 09. 2021
Dát tip

Radovánku, přesně tak. Jsou to senrju. Proto jsem tak dosadila, jen by se slušelo to k tomu napsat:)

Musaši, díky za Tvůj vhled. V době, kdy jsme projížděli mnohá slunečnicová pole, jsem se těm těžkým talířům mohla podívat "do očí" už jen z podhledu. 


Musaši
27. 09. 2021
Dát tip

Tip za první haiku, které je z botanického hlediska přesným popisem reality. Za sluncem se otáčejí pouze ty slunečnice, které dosud nemají opylené květy.

Starším, opyleným slunečnicím ztvrdne stvol v pozici, kdy je květ otočený k východu.

 

V podzimním dešti

slunečnice dál stáčí

květy k východu  


druhé a třetí mi přijdou sentjúovité, ale no a co? rozhodně mě zaujaly a jsou tipuhodné


atkij
25. 09. 2021
Dát tip annnie

Annie, je zřejmé, že to máš v sobě srovnané. Jen souhry okolností nás staví, často bezděčně, do trefně vtipných situací. Sama jsem na ně přeborník:)

 

Pavle, má poeticko-komentatorská (ve vší slušnosti platonická)lásko. Ještěže ne pouze hezké...jsem tak ráda, že obšírněji... a díky za to.

 


PavelK
25. 09. 2021
Dát tip

pole skunečnic -

už jen ty nejmenší

stáčí se k nebi

 

Myslím, že už jsem to dokázal uchopit tak, jak si to napsala. Je to pole suchých slunečnic a jen ty nejmenší ještě neuschly a stáčí se k nebi. Takže problém je na mé straně. Možná, kdyby v okolí bylo pole slunečnic...

Poezie je komunikace mezi autorem a čtenářem, je snadné napsat hezké...


annnie
25. 09. 2021
Dát tip

Ach jo, v tý druhý, to jsem někdy já - jen tím neobtěžuju okolí. Ale cigaretka na čerstvým vzduchu, ta chutná nejvíc... Nojo no... Ale pořád jsem radši, než kdybych se poznala v tý třetí :)

Tip a.


atkij
25. 09. 2021
Dát tip

Dane, Jani, Pavle, díky za komenty. Považuji si. 

Lubošku, uvidíme, co bude příští sezónu. Krásných míst do konce života:)

Pavle, seriál znám jen podle názvu. Jinak nee.

Slunečnice, tvá verze výkladu je pro mě překvapivá. Domnívala jsem se, že druhý verš je jasný vzhledem k celému slunečnicovému poli. 

Člověk sám leckdy paradox,  přírodou se kochá specifickým způsobem. Měla jsem, co delat, abych si zachovala nezúčastněný výraz...aspoň chvíli. 

Kridla sprostých slov dokážou plesknout do uší i cyklistické helmě:)))Jj.

Mej se fajn. 


PavelK
25. 09. 2021
Dát tip Gora

Mohlo to být senrjú a jmenovat se Slunečná. Manželka a dcery to sledují.

První:

Vždy si tvořím obraz. Po prvním řádku si vytvořím obraz pole slunečnic, pak se vracím zpět, škrtám ho a nahrazuji ho polem sklizených slunečic, to mi vadí. Myšlenka pěkná, asi bych ji zpracoval jinak.

Druhé je skvělé senrjú. Opravdu skvěké! Říká, že obdivujeme přírodu a neuvědomujeme si jak samy přispíváme k její devastaci.

U třetího si představuji, že nějaké sprosté slovo vyletí ven oknem a bude mít křídla.


Janina6
25. 09. 2021
Dát tip

Tyhle jsou fakt "bombózní" :-)


Kočkodan
25. 09. 2021
Dát tip

Díky Jitko, tvoje analýza mého komentáře byla rovněž excelentní.

Pravdu díš, Schwiegermutter není zrovna vzácně se vyskytující postavou v mých reakčních senrjú. Proto jsem trochu váhal, jestli ji mám opět poslat na scénu. Aby třeba nebylo přetchyňováno. Ale nakonec jsem po ní zase chramstnul a v podstatě ji nechal  zařvat. Avšak proti množině těchto žen praničeho nemám, se svou jsem vycházel dobře.

A vemte do zaječích... tedy chci říct - vemte to do Zaječí co nejdříve. ;-)


Dan TM
24. 09. 2021
Dát tip

Skvělé, jako vždy!


atkij
24. 09. 2021
Dát tip

Lubošku, excelentní. Téma tchýně tě provází vcelku často:))


atkij
24. 09. 2021
Dát tip Benetka

Pánové, tady se rozjela super diskuzní vsuvka. Díky za dovysvětlení. Bílovice a okolí nejen po cyklotrasách a vinných stezkách jsme si dost užili. Původní plán byl Zaječí. Ale to až někdy příště. 

 


Benetka
24. 09. 2021
Dát tip atkij, Gora

Toš...

Já su rozený Charvatčák a tam sa nám řiká Bubeláni.

Fčíl když už su skoro naturazilovaný Hruščan toš su Taláb... :D


Dales
24. 09. 2021
Dát tip Benetka, atkij

Slípák = Bílovičák. Tradiční vzájemné škádlení mezi sousedními sídly/vesnicemi/městskými částmi... . V tomto případě založené na zvenčí téměř nerozeznatelných jazykových rozdílech (slépka x slípka).

Benetko, schválně - jak oni říkají vám?


Kočkodan
24. 09. 2021
Dát tip atkij, Dan TM, Gora

Efekt palečnic

vše přiznává ve verších

Mydlář se šklebí

 

Tchyně výřečná

spousta nervů mu tekla

nedal nůž z ruky

 

Těhulky dost prý

hlavně ráno blinkají

říkala Nova


Benetka
24. 09. 2021
Dát tip

atkij...

To je místní kolorit... :D

Příběh etikety velká slípka:

https://www.etiflex.cz/poradime/marketing/slipka-a-kun-slavi-svetovy-uspech


atkij
24. 09. 2021
Dát tip Gora

Díky všem a přeji příjemný víkend. Má se vyčasit, takže...

Slípák? Co že to? :)))


Benetka
24. 09. 2021
Dát tip

Toš...

Newim eslivá je tu nejaký Slípák! Ale esli jo toš mosí byt nadšený... :D


Dát tip Gora, Alegna

pole slunečnic

dálavy Ukrajiny

jinak nic


blacksabbath
24. 09. 2021
Dát tip Gora, Alegna

po vinařské trati

na Modré hory

burčák láká...:-))))))))))))))))))))))

 


Gora
24. 09. 2021
Dát tip blacksabbath, Radovan Jiří Voříšek

Senrju velmi vtipná... slunečnice (na sklonku) také...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru