Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

P(r)opletené pohádky - Písmácké spolupsaní díl 5.

24. 09. 2021
11
18
535
Autor
bixley

Trpaslíci se tak těšili domů na knedlíky, že ve své chaloupce zpočátku nezaznamenali, že je v ní něco jinak. Teprve když Šmudla uviděl svoji dřevěnou lžičku vzorně uklizenou v příborníku, se podivil.

"Někdo mi uklidil mou lžičku!"

Ostatní trpaslíci se také zarazili. Takový pořádek tu nikdy neměli! Taky Kejchal ani jednou nepčíknul. Nebyl tu žádný prach. 

"Někdo tady je!" zavětřil Prófa. 

A skutečně. Na jejich postýlkách spala bytost, něco mezi dívkou a ženou.

"Fuj, zase ženská!" zlobil se Prófa.

Stvoření se náhle protáhlo, zamrkalo, zívlo a posadilo se.

"Kdo jsi?" vybafl Rejpal. 

"Počkej, že ty jsi ta Sněhurka, co prchá před zlou královnou?" zeptal se Stydlín a hned zrudnul.

"Sněhurka jsem, ale co bych prchala? Královna si svoje fota upravuje ve photoshopu a na Facebooku vypadá líp než já. A když se počítače zeptá, kdo je na světě nejkrásnější, vždycky jí odpoví, že ona. Není nad umělou inteligenci! Já tedy neprchám, chci dělat kariéru jako modelka."

"Tak to máš kliku, když má ten foto- cože to?" radoval se Štístko.

Šmudla neříkal nic, ale myslel si, že Sněhurka je docela sexy.

Dřímal sledoval dění jen sporadicky, protože se mu klížila víčka, tak zamumlal:

"A uděláš nám knedlíkové borůvky? Ehm, totiž, borůvkové knedlíky?"

"Vy máte borůvky?" zaradovala se Sněhurka a dala se do vaření.

Jen Vašík Dojezchleba na všecko koukal jak spadlý z višně. Sněhurka se mu líbila mnohem víc než Karkulka. Ta by stála za hřích! Celou večeři ji po očku pozoroval. A všiml si, jak na ni Šmudla kulí oči. Tak to ne, kamaráde!

Když se potom po večeři všichni olizovali, zeptal se Prófa:

"A kdo tě sem tedy poslal?"

"No přece Gerda od Ledové královny..."

Tak se mi to přece jen nezdálo, opravdu se Karkulka proměnila v Gerdu, řekl si Vašek. A já myslel, že to byl sen! 

"Ledová královna?" lekl se Prófa. "To mi přijde dost nebezpečné! Ty tam chceš dělat modelku?"

"Ale kdepak!" zasmála se Sněhurka. "Gerdu jsem jen potkala. Poradila mi, že nejlepší modeling je u ježibaby v perníkové chaloupce. Předvádějí se tam úžasné modely, aby Jeníčkům a dalším dětem nad jejich sex-appealem vypadly voči."

Šmudlovi málem voči vypadly. 

"Tak dost!" dostal Vašek vztek. "Já se tam taky přihlásím. Nehledají nějakýho modela?"

Sněhurka, která ho celou dobu přehlížela, náhle na něj upřela svůj sladký zrak:

"To víš že jo, právě manekýnů se tam nedostává!"

"Tak fajn, zítra ráno vyrazíme," kul Vašek železo, dokud bylo žhavé

"A k-kdo nám bude vařit knedlíky?" začal blekotat zhrzený Šmudla.

Nakonec bylo dohodnuto. Hned ráno půjdou Vašek a Sněhurka za ježibabou k perníkové chaloupce.

 

A co náš koblížek? Ten už pocukrovaný spokojeně ležel u krbu, když přišla babivlčice a začala vařit k večeři hustou gulášovou polívku. Masový odér se nesl celou chalupou a nasál ho i náš koblížek.

"Nějak voníš po mase," naklonila se k němu babivlčice a labužnicky slintala. 

Koblížek se vyděsil. Aby mě tak snědla! Udělal hop, vyskočil z okna a šupajdil pryč.

 

Tak děti, určitě jste už taky po večeři, tak vyčistit zoubky a spát... 


18 názorů

Moc pěkné pokračování.


Renato....myslím, že se mám tohle Spolupsaní krásně rozběhlo a je povedené.....mám radost:-)))))))


bixley
25. 09. 2021
Dát tip

blacki, díky, trochu jsem tu Gerdu zas vrátila do děje... :-))


Přemysle, s nápadem přestaň laškovat a zalaškuj si při psaní......nabízím ti ....prominentní.....díl dvanáctý:-))))))


Renato...parádní.....prostě pohádka z českých luhů a hájů....že je to vtipné..... aaa......to už mi vzali od klávesnice kolegové......já si to čtení přímo užívám:-))))


jednorázové upratovanie u trpaslíkov a šup na ďalšiu cestu ... koblížkovi sa možno podarilo utiecť v poslednej chvíli ... vtipný aj napínavý dej***


Alegna
25. 09. 2021
Dát tip

krásně se to rozvinulo, nejen příběh, ale i vůně, borůvkové knedlíky, gulášová polívka....ach jo, jdu vařit :)


lastgasp
25. 09. 2021
Dát tip

Bavím se velice a laškuju s nápadem také se přidat. Grimové by žasli, Němcová s Erbenem by záviděli. Zvládnout takový chumel postav a dát tomu smysluplný děj, je pro mě zatím nedosažitelné. V případě dramatického vstupu ufonů do dalšího pokračování bych snad něco měl v rukávu. Všem writerům patří můj obdiv a tip.


revírník
25. 09. 2021
Dát tip

Vtipně a šikovně napsáno.


8hanka
24. 09. 2021
Dát tip

gulášovku a po nej kobližek ako dezert, mňam...

*****


Aru
24. 09. 2021
Dát tip Kočkodan

děkuji za důveru ve mě vloženou, doufám že ji nezklamete :D


bixley
24. 09. 2021
Dát tip Aru

Aru, však ty navážeš! Ta Tvoje fantazie...

Kočkodane, domnívám se, že do pohádek ještě covid nedorazil. Leda by to byla nějaká mutace abraka dabra...

Ireno, jak by ne, jsouc sama trpaslicí? :-)


Aru
24. 09. 2021
Dát tip

ale ale Goro, koblize že visel osud na vlásku? skoro celé tři díly se válela v hájence a nikdo se jí ani nedotkl, asi to bude tím, že jsou na masové dietě, že? :D


Gora
24. 09. 2021
Dát tip

Velmi vtipný díl, Renato! Nejen tvé charakteristiky trpaslíků jsou trefné...

Osud koblihy už už visel na slině babivlčice... bylo to jen tak tak!

 


Kočkodan
24. 09. 2021
Dát tip

„Když se potom po večeři všichni olizovali,“ – pominu řekněme morální a estetickou stránku, ale ze zdravotního hlediska se zatraceně ošívám... tohle považuji v době covidu za dost nezodpovědné chování...

A ta počítačová pasáž je také moje nejoblíbenější. (nikterak upravený smajlík)


Aru
24. 09. 2021
Dát tip

dokonalá synchronizace, zrovna piju kafe :D

jak na to mám n a v á z a t? :))

postavy se rozrůstají, kdo to má všechno svázat do kytice v plném květu, zase Aru? :D


bixley
24. 09. 2021
Dát tip

:D :D... díky.


Kytiii
24. 09. 2021
Dát tip

"Fuj, zase ženská!" zlobil se Prófa.

Královna si svoje fota upravuje ve photoshopu a na Facebooku vypadá líp než já. A když se počítače zeptá, kdo je na světě nejkrásnější, vždycky jí odpoví, že ona. Není nad umělou inteligenci! 

"Nějak voníš po mase," naklonila se k němu babivlčice a labužnicky slintala.

Za mě 3 nejlepší části, kdy jsem málem spadla smíchy :D :D

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru