Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzdušně

Výběr: kvaj, Radovan Jiří Voříšek
26. 09. 2021
30
55
1294
Autor
Gora

 

zas babí léto 

koš ZEMĚ ŽIVITELKA 

stoupá nad lesy

 

                                                          balón – pomalu

                                                          protíná bílé čáry

                                                          na horizontu

 

chladný podvečer -

v kotelně roj komárů

a spící motýl

 

                                                             

                                                            křídla hrdliček 

                                                            zašustila ve vzduchu

                                                            na nebi balón

 

 

 

 


55 názorů

Gora
10. 10. 2021
Dát tip

sveřepe... dík a pěknou neděli!


sveřep
10. 10. 2021
Dát tip

moc pěkný


Gora
30. 09. 2021
Dát tip

ukrytá v máku, děkuji...


Gora
29. 09. 2021
Dát tip annnie

Díky za čtení, an!


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Mně se nejcíc líbí ta poslední. Tip a.


Gora
29. 09. 2021
Dát tip

Děkuji, Peter!


Gradovalo to v závere aj keď som si ich opakovane čítal v rôznom poradí. 


Gora
28. 09. 2021
Dát tip

Evži, hlavně, že tys tu s námi!! Díky.


Babí léto! Kdyby tak chvíli s námi bylo.


Kamamura
28. 09. 2021
Dát tip

Já rozhodně skládám hold Kočkodanovi za ten prdík. Podle mě se poeticky vypjal ke zcela nevídanému výkonu, asi jako bájný Héraklés, když si od Atlase na chvíli půjčil oblohu, pak si ale uvědomil, že je to i na poloboha celkem tíha, tak se vymluvil, že má rozvázanou tkaničku, a po anglicku zmizel, ačkoliv byl Řek (Zeusovec, nebo jak si tenkrát říkali). 

Safra, chtěl jsem to tu osvěžit netradičním přirovnáním, ale skutálelo se mi ze schodů, a s bolavými zády se pro něj neohnu. Navíc koukám, že diskuze pregnantně kvasí v předzvěsti jakési finální katarze. Nebudu tu tedy se svými nedopucovanými Cul de Necessité zaclánět a po Héraklovsku také vezmu kouzelnou kramli...


Kamamura
28. 09. 2021
Dát tip PavelK, Aru, Gora

Kočkodan

 

V předvečer oslav Dne Státnosti

Všemocné Savo,

ó hnědi hubitelko,

drhnu hajzlíky...

 

Běžím do Billy,

nakoupit šunčičku, sýr,

dcerka mívá hlad.

 

Zítra přijedou,

celá moje rodina,

bordel jak v tanku!

 

Místo úklidu,

smolím veršíky a noc,

mizí jak pára...


Safián
28. 09. 2021
Dát tip

Norsko, Gora chápe, co naznačuješ, ale já ne. Mohl bys mi trochu přiblížit, co míníš poznámkou, že ti nejde o její poetický svět, ale o to, co tady (zřejmě na Písmáku) zasevá? To by byl možná nejlepší příspěvek do diskuse ze všech těch, které jsi tu ve vztahu k Písmáku nadnesl.          


Gora
27. 09. 2021
Dát tip

Jituš, děkuju!


Gora
27. 09. 2021
Dát tip

Pavle, zas jsem tvůj komentář četla se zvědavostí... jak vidno, první sis opravdu vyložil v jiném významu slova, ale to přece nevadí!

V kotelně - asi - komáři sedí na zdech, ovšem do doby, než rozsvítím:-), pak nastane rej... jen motýl spí jak zakletá princezna!

Děkuju moc.


atkij
27. 09. 2021
Dát tip

Jakože reklamní odpaďáč :)))

 


PavelK
27. 09. 2021
Dát tip

A já myslel, že byla vichřice...

:-D


atkij
27. 09. 2021
Dát tip

Velmi se mi líbí první text. Však já už vím, že se jedná o balón, proto se mi termín koše správně ozřejmí. 

Ostatní texty také pěkné. Jen pro mě méně plastické a propojené. 


PavelK
27. 09. 2021
Dát tip

Všechny se mi líbí. Moc. První text je vrstevnatý, hraničí se senrjú. Nad lesem koš (patrně plastový), ale s nápisem země živitelka. Je tu kontrast, to mám rád. Za první haiku vrstvou se skrývá symbolika. Je na čtenáři jak ji uchopí. Druhé a čtvrté je o kouzlu okamžiku. Existuje názor, že o to v haiku jde. Ne o nedořečenost. Z tohoto pohledu to je dokonalé. Trochu problém mám se třetím. Nemám kotelnu, ale ze zkušenosti bych čekal komáry spíš na stěnách, jak čekají až se budou moci na někoho vrhnout. Roj v místnosti mi moc nesedí. ale mohu se mýlit. Mám prostě jen jinou zkušenost.


Gora
27. 09. 2021
Dát tip

Díky za upozornění, už jsem viděla... ano, ona však myslím chtěla jen velmi strohá haiku, jak jsem se dočetla v její konverzaci se Štírkou...


Musaši
27. 09. 2021
Dát tip

Trošku jsem si zaimprovizoval pod novými haiku Markel. Poslal jsem ti avíza. I ty babočky se do těch improvizací dostaly.


Gora
27. 09. 2021
Dát tip

M., děkuji...

určitě je to babočka, v kotelně jich přezimuje víc jako každý rok... dík za komentář.


Musaši
27. 09. 2021
Dát tip

Tip za třetí a za čtvrté. 

Babočky se teď vyhřívají ráno a večer na fasádách domů ozářených sluncem, aby si prohřály létací svaly. Jaké bylo mé překvapení, když jsem včera odpoledne uviděl mezi babočkami kudlanku nábožnou. Podařilo se mi ji vyfotit, takže asi někam pošlu zprávu o jejím výskytu na severu Moravy.

Motýl v kotelně byl nejspíše žluťásek řešetlákový, nebo některá z přezimujících baboček.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Renato, děkuju!


bixley
26. 09. 2021
Dát tip

Krásná haiku popisující různé stránky babího léta. Moc milé.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Díky moc, Luboši...


Kočkodan
26. 09. 2021
Dát tip Kamamura

Slunečná Kréto

jsi hnědi šiřitelka

na pláž hajnem si

 

Vidno ožralu

pilně obíhá báry

jeho druh sportu

 

Řidič dobrečel

jasná veta po fáru

Bezhlavě šrotil

 

Vyšel prdíček

mamince je ejchuchu

Milošku, bravo!


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Díky ti, Ivi, vždy přijdeš plná energie a přidáš k dílkům :-))


blacksabbath
26. 09. 2021
Dát tip Gora

Právě jsem se vrátila z venčení....koukala jsem po obloze...... a....ejhle.....

tohle mi do dnešního letně-babího dne nádherně zapadá */**************

P.S. spícího motýla jsem měla na zácloně....otevřela jsem mu a vyletěl do slunce.....


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

supíku, už jich tam spí několik... přepočítám! a dík.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Jani, děkuju, dobrá duše Písmáku.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Děkuju, Radovane, za tvůj náhled.


supizmus
26. 09. 2021
Dát tip

Spící motýl - nejvíc *


vesuvanka
26. 09. 2021
Dát tip

Líbí se mně všechna, vytvářejí živé obrazy :-))). Obzvláště první, druhé a třetí, TIP


oprava - blankytné prostředí (nikoliv blynkaté ... i když to je velice zajímavé slovo, měl bych ho někde využít, zde ovšem ne)


Norsko 1
26. 09. 2021
Dát tip

Oprava, redaktorem


Dát tip blacksabbath

Dýchají krásnou atmosférou, plují lehce jako větřík nad zralou kukuřicí. Všechny, nevím jak bych se rozhodoval pro pořadí. Asi jsou první všechny.

Možná pro někoho druhé nebude vypadat tak atraktivně, ale i když není "oblohové" dohání své méně blynkatné prostředí významy:

už se ochlazuje

podzim

hmyz se schovává

motýl - symbol krásy, spící - klidu, ticha se najednou sjednocuje s nepříjemnými a hlučnými komáry, jakoby ten nastávající podzim svým umrtvováním ...

hodně dobrý, fakt hodně


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Jarmilo, díky, mají tady /balóny/ funkci zážitků, ale i obřích reklam, a tak v září vzlétá ta Země živitelka, například.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

A nezdá se ti, že je tu daleko víc redaktorů, a že každý přispívá podle možností... teď tu je např. kvaj, reka, Radovan J. Voříšek, je přihlášena také bixley... a možná ještě někdo další.

Chápu, co naznačuješ. Přemýšlím o tom. I můj čas tady se krátí.

 


Jamardi
26. 09. 2021
Dát tip

To je dobrý nápad - spojit babí léto a vznášející se balóny. :) U nás žádné nelítají, ale obraz spícího motýla a létající hmyzu někde v klidu a suchu se mně vybavuje. :)

Ale když už letí, tak je to zážitek a člověk na to pořád hledí.


Norsko 1
26. 09. 2021
Dát tip

Nejde mi o tvůj poetický svět, ale o to, co tu zaséváš. Nebýt jedinou fungující redaktorkou, piš si co chceš, dělej si co chceš, na to máš svaté právo. Rozumíš ?


Gora
26. 09. 2021
Dát tip dievča z lesa

díky moc, dievča... blízko je les Dubík, mám to jak na dlani...


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

No, intelektuál asi odejde s prázdnou... je to jen můj svět, každý máme naprosto jiný. Děkuju, žes přesto četl a hodnotil.


vznášam sa nad lesom***


Norsko 1
26. 09. 2021
Dát tip

Takový hezký naivní obrázek!


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Děkuju, Karle, i za tvé preference!


K3
26. 09. 2021
Dát tip Gora

3, 4, 2, 1. Trojka o opravdu povedená, ale i jako celek. Haiku je těžký obor.


kvaj
26. 09. 2021
Dát tip Gora

No jo, ale balóny létají kvůli lidem, a ti pořád někoho plaší a odněkud strnadí, a nejen to.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Ráda je pozoruji, čtu nápisy, ale plaší ptáky a slepice... minule vystrnadil dravce z koruny stromu... je to pro mne dobré k pozorování, desítky variant...


kvaj
26. 09. 2021
Dát tip

Balóny vypadají majestátně, jak tiše plují ve vzduchu.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

Děkuji, kvaji, měla jsem trochu obavy, aby to nebyl samý balón:-))... dík. 

Vidím je každý večer, startují na louce nad námi.


kvaj
26. 09. 2021
Dát tip

"Navazující" haik. Už jsem se o něco takového také pokoušel. Tobě se to ale podařilo parádně.


Gora
26. 09. 2021
Dát tip

děkuji, Markel...


Markel
26. 09. 2021
Dát tip

líbí moc *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru