Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

z cyklu IV

27. 09. 2021
13
15
541
Autor
cvrcka

.

 


Už se mi zase 
umírá 
Už zase nechci vůbec nic
Jen konečně vykrvácet a sbohem
Nepotkat žádné lidi
Nemít žádné děti 
Žádné zítra 
Práci 
Nic
 
 
slabost
koření jako břečťan na obloucích pánve
jako břečťan se pne
bránicí
košatí pod lopatky skrývá jasnou hlavu do stínů
jen ulehnout
 
do spár
 
 
s krví se chvěju 
nechávám se odejít 
s krví se blížím prachu 
 
dodýchání
 
 
.

15 názorů

cvrcka
18. 11. 2021
Dát tip

Jsem plovoucí osobnost a dovedu se norit velmi soustredene.  Až bezohledně.  Ale zase se vynoruju.  Zatím vzdycky! A je ulevny moci o svých ponorech napsat na plnou hubu. Udělat si z nich jen jednu z poloh, roli, možnosti. Vzit svoje černý hloubky jako divadelní kus. A odložit dle potřeby. 

Dekuju za blízkost tu!


Andreina
17. 11. 2021
Dát tip

Smutné, moc smutné a takové až definitivní bez toho pomyslného světla na konci tunelu. Nevím, jak jinak vyjádřit pocit z něolikanásobého přečtení.


cvrcka
30. 09. 2021
Dát tip annnie

Díky lidi, že čtete a vnímáte..


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Uf... Tip. a.


parádně (vy)jádřené....*/****************


cvrcka
28. 09. 2021
Dát tip vindal drámo

:D vindal drámo, ou kej. nou Vorýs. zas to ustejuju a zas to příde. 


"Už se mi zase 

umírá"
 
je děsný antre.. stej naživu..

Benetka
28. 09. 2021
Dát tip

...podobné myšlenky se mi nevyhýbají... ;)


cvrcka
28. 09. 2021
Dát tip

Díky všem. Na cykly se mi blbě reaguje. tentokrát až k dodýchání...inu, když se to potká... jsem za vaše oči moc ráda. 


cvrcka
28. 09. 2021
Dát tip

Luzz, úklona veliká poctěného autora.celý se to skládá samozřejmě roky a slova píšu zase několik měsíců. Že to takhle vyylezlo je díky tomu, že jsme včera v noci spontánně použila do zápisu obrat u kterýho jsem si řekla, sakra, tohle už jsem jednou psala.. a taky že jo :) jsem ráda, že tenhle prostor existuje. protože ačkoli to považuju za bezva text, tak postnout to širokému okruhu např na fb, budou mě litovat. to není záměrem takového textu!


Luzz
28. 09. 2021
Dát tip cvrcka, Alegna, Benetka

no jo.

jen pár nesouvislých postřehů:

- první část na mě působí jako "vyleju na vás svoje bolístky". většinou jsem vůči podobným výlevům imunní a přijdou mi zbytečné, přemrštěné, ukňourané, chybí jim buď zdravá nasranost (když už, tak už) anebo zdravej nadhled (ne takovej ten křečovitej - já jsem úplně v háji, ale hele, koukejte, jak to mám všechno na háku) - ale tady se mi zdá, žes to vybalancovala. fajn.

- druhá sloka se mi líbila, ach, břečťan. tyto rostlinný záležitosti můžu. jen přemýšlím, do jakých spár uléháš - možná do rýh na kmeni stromu, kde se břečťan pne... ale to by neznělo tak hezky... no nic, mlčím.

- ten prach a dodýchání na konci jsou možná už příliš (definitivní) - ale vzhledem k celkové stavbě básně... námitku beru zpět. proč by to tam vlastně nemohlo být.

jo a ještě maličká poznámka pod několika čarami - dobrá věta: "nemít žádé děti" - mám občas dojem, že toto si v životě pomyslí každá matka - ale bojí se to vyslovit nahlas, aby... aby...


Norsko 1
28. 09. 2021
Dát tip

Brutální


Bačkovský
28. 09. 2021
Dát tip Benetka

Nenech se odejít, nedodýchej, zkus psát, za text posílám tip   


Gora
27. 09. 2021
Dát tip

Jako Alegna... 

to s dětmi už jsme někde u tebe četla, asi se to opakuje...:-)


Alegna
27. 09. 2021
Dát tip

Moc dobře vyjádřené


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru