Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Foggy Morning Ann

29. 09. 2021
27
56
1319
Autor
annnie

 

Foggy Morning Ann                                                                                   Matylda, středa 29.9.2021 ráno

 

Nad zamlženou loukou

krákla vrána

Anna vstává

 

zas o den víc

než včera je dnes

zrána

zamilovaná

 

A kdosi právem ptá se

Až zhoustnou mlhy

zda stále stejně pevné

najde břehy

něhy

 

Mha přede mnou

mha za mnou

Anna zaklíná se

Dnes srdce místo slunce

poklidně pluje

tím sivým pásem


56 názorů

Morticia Adams
07. 11. 2021
Dát tip annnie

Druhá strofa, <3 ano...


annnie
10. 10. 2021
Dát tip Benetka

Slávku, já tě opravdu obdivuju. Já bych to nikdy nedokázala - nechceš mě? Nedá se nic dělat, život jde dál... Jsi jedinej skutečnej Don Quichotte, kterýho jsem poznala. Moc ti fandím. A díky... Pá a.


Benetka
10. 10. 2021
Dát tip

Toš...

Jak už podotknul velectěný pan kolega Kamamura toto téma se Slávka (do)týká. Docela dost. Ač ateista přesto musí říct: Bohu dík! :D Jinak by vlastně ani neměl vočem psát. Nééé!!! Dělá si srandu samo. 

Ačkoli je téma shodné osudy jsou rozdílné. Annn má lásku opětovanou (ač ne jistou - v tom by byla podobnost) zatím co Slávek má "jen" Lásku. Což mu ale vůbec nevadí. Možná právě naopak. Možná je úplně nejhorší žít život bez lásky. Třebaže není opětována. Ale nad to se ve svém věku již dokáže (ne)jeden povznést. 

ZA NIC NA SVĚTĚ! BY TOTIŽ!! NEVYMĚNIL TY MOTÝLKY V BŘIŠE VŽDY KDYŽ Ji VIDÍ!!!

A Ona SAMA - OVŠEM POUZE KDYBY CHTĚLA- BY SE V CELÉ TÉ JEHO LÁSCE

UTOPILA.

Toš asi tak.

Jo. Jinak hezky napsáno. Líbí!


annnie
03. 10. 2021
Dát tip

Ukrytá v máku, děkuju za to, jak moje texty prociťuješ. Je to radost. Měj se krásně a.


annnie
03. 10. 2021
Dát tip

Markel, děkuju, že ti to stálo za to, dát mi vědět! Přeju krásný dny a.


annnie
03. 10. 2021
Dát tip

Bačkovský, moc děkuju za tak milé ocenění. Měj krásný dny a.


annnie
03. 10. 2021
Dát tip

KayTee, díky! Byla jsem přesvědčená, že mi ikony z ajfounu nejdou do písmáku dát - a vida, jde to!


annnie
03. 10. 2021
Dát tip

Bixley, díky! Pro mě je mlha takový podivný médium: fascinuje mě, ale jsem ostražitá... Přeju krásnej novej tejden a.


Markel
30. 09. 2021
Dát tip

líbila *


Bačkovský
30. 09. 2021
Dát tip

melodická nenápadně krásná ***


KayTee
30. 09. 2021
Dát tip

Srdíčko dělám normálně jako ikonku při psaní na telefonu ❤️


bixley
30. 09. 2021
Dát tip

Mlha je dobrá, zvlášť jsme-li zamilováni. :-) Hezké.


annnie
30. 09. 2021
Dát tip

Přesně tak. Jak jen můžu, snažím se předvádět. Přeju úsměvný den a.


Litarts
30. 09. 2021
Dát tip

Mě sem přitáhl ten anglický název. Potřebujete předvádět, že umíte anglicky? Nebo jste si jen název přeložila do angličtiny? Už to je úsměvné.

 

 


Aru
30. 09. 2021
Dát tip

dík annie, také mávám ;)


annnie
30. 09. 2021
Dát tip

Jamardi, díky za návštěvu! Anna se moc nebojí, ale je ostražitá :)

Měj se fajn a.


Jamardi
29. 09. 2021
Dát tip

Anna by se neměla tolik mlhy bát. :)


annnie
29. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Black, díky. Mám vždy velkou radost, když si můj text vřadíš do svýho scrap-booku! Přeju den jak vystřiženej! Pá a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Dievča, aj ja... Vďaka. Pá a.

Prajem pokojnú spokojnú uspokojujúcu noc


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Evženie, přesně tak. Každý den je dobrý, i ten špatný :) - jen nám někdy trvá, než pochopíme... Přeju krásnej čas a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Alegno, moc dík. Den už tak poetickej nebyl, ale byl dobrej. A dlouhej... Uf... Dobrou! a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

KayTee, děkuju. A ještě jeden dík za srdíčko. Jak to děláš???

Přeju srdečněj den a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Theo, já naopak mlžná rána většinou nijak moc nemiluju. Ale jsem-li šťastná, i mlha má hned větší půvab :)

No ale fakt je, že fenomén mlhy (a to i v přeneseném smyslu) mě dlouhodobě fascinuje.

Měj se jasně krásně :), díky a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Litartsi, vážně ten rytmus neslyšíš???

Ale popravdě - mně je úplně jedno, kam se ten text řadí. Důležitý pro mě je, jestli nese obraz a výpověď, která je zajímavá pro mě a poté pro čtenáře. Nic víc. Díky za návštěvu a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Radovane, díky, že se mý texty snažíš chápat a spojovat se s nima.

Pokud jde o tvou reakci na Litartse, opravdu si nejsem jistá, zda to míníš vážně nebo ironicky, tak to radši ponechávám bez komentáře... Tak či tak - jsem ráda, že mě čteš. Hezkej večer, pá a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Kamamuro,

díky za tip, dlouhodobé sympatie i za ta tsunami slov, která sem pravidelně valíš :) - od té doby, co jsi se přistěhoval do Písmákova, už mi tu nikdo nevyčítá ukecanost :) :) :)

Některý tvý texty mě bavěj, a tenhle koment taky. Přeju jemně endorfinovou noc a sladké serotoninové ráno, pá a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip Kamamura, Aru

Aru, neboj, na mlhu brzo dojde :)

Mít čas, hned ti tu froggy variaci stvořím. Ale bohužel už jsem trochu groggy :) a zítra šrumec... Ale nedá mi to... Tak aspoň mini:

Pod zamlženou loukou

kuňkla žába

Anna vstává...

 

... a tobě mává.

Pá a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Čudlo, díky! Měj se krásně a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo! Velká pocta. Volnost a nevázanost. Nebo ironie vůči formě :)? Beru to tak jako tak :)

Můj sklad je dosti velký :), veverky a borovice do něj ovšem samozřejmě patří taky. Hezkej večer a.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Kočkodane, všivý je pro mě jen to, co si zavšivujeme my lidi... Takže nebe, sebesmutnější, je pro mě Nebe...


krásé verše (s)vázané něhou...*/**************************


páči sa mi pokojné plávanie sivým pásom ... *** ... pokojne si myslím, že láska vie byť upokojujúca


Dny plynou a každý nese něco jiného, nového a třeba i krásného. A když ne tento, pak další a další. A to je ta nádhera :-)))


Abakus
29. 09. 2021
Dát tip

Kamamura, to je rozbor hodný chemika. Ja som strávila noc  s  návodom na skladanie, aby som sa  ráno rohodla, že všetko bude ináč.

Možno má Annie malý príručný sklad narkotík - odhadujem to na dve borovice a niekoľko šedivých poletujúcich veveričiek.


Kamamura
29. 09. 2021
Dát tip

Aru - už jsem ti psal, že na Písmáku (a pokud možno ani jinde), se ničeho a nikoho nebojím. Bál jsem se celý život. Mám nastrachováno nejmíň na tři sta čtyřicet osm inkarnací. 


Aru
29. 09. 2021
Dát tip

na lidi s notýskama bacha Kamamuro, pokud to není Vrtiška, ten má vyjímku,... chudák, jedinej nenašel svoji lásku :D


Kamamura
29. 09. 2021
Dát tip

A my všichni se teď můžeme poučit z lekce z vyjednávání, kterou nám udělil tady Radovan - všechno si pečlivě zapisovat, a v pravou chvíli to vytáhnout, a dovedně snoubit skrytou hrozbu s otevřeným komplimentem - každý si pak dvakrát rozmyslí, než se s vámi pustí do Kvapíku - zrovna včera jsme se ženou viděli úžasný starý český trezorový film "Nemocný bílý slon", a tam jeden takový chlapík s notýskem zrovna byl, a přežil všechny bouře a úskalí! ;-)

Bravo, tleskám všem!


Litarts
29. 09. 2021
Dát tip

To je dobře.


je vidět, že jsi mi nedal avízo na tvoji reakci

a z tvých básní jem se nepoučil trošku, ale hodně

 


Litarts
29. 09. 2021
Dát tip

Je vidět, že jste se z mým básní trošku poučil.


Litarts - tys nepochopil obsah básně. Je vidět, že její básni nerozumíš. Píše vlastní básnickou mluvou, vyhraněným stylem i proměnlivým rytmem, vázaným k obsahu!

 


Alegna
29. 09. 2021
Dát tip

dneska něžně poetické ráno :), ať je stejný i den


KayTee
29. 09. 2021
Dát tip

Krásné ❤️


Kočkodan
29. 09. 2021
Dát tip

 

Aru, třeba to jednou klapne - objeví se uživatel s nickem čáp a ono dílko jako stehno (stehýnko) na Písmák přinese. ;-)


Mlžná rána... Tohle miluju! Anna je, zdá se, dnes ráno šťastná...


Kamamura
29. 09. 2021
Dát tip Aru, Benetka

Litaris - můj důkladný a akurátní rozbor chemismu endorfinů ti nestačí?! ;-)

Vážně ale - když už se to tu hemží haiku, které vlastně nejsou haiku, tak jsem hnidopišení nad formou uměleckého projevu vzdal. Tož jsme tu děcka hlavně kvuli těm pocitům, však? ;-)

Tak jsme s Aruem založili První virtuální literární metacyklový gang, jezdíme po sousedství na neexistujících Harleyích, a sprejujeme všude barevné Asihajky. Přidej se, je to legrace! ;-)


Litarts
29. 09. 2021
Dát tip

Tohle jsou vázané verše (rytmus, metrum)? A kritika žádná?


takový, jak to říct, hladám slovo, no ... zajímavě nesourodý


Kamamura
29. 09. 2021
Dát tip gabi tá istá, Benetka

Abakus - no, já nevím, člověče. Pokud bychom téma rozebrali z pohledu fyziologicko-medicínského (mám dnes nějakou exaktní náladu, asi je to tím, že jsem si zas do noci četl o metabolismu lipidů a sacharidů), tak pokud je motivem básně stav "zamilování", jedná se o euforii způsobenou látkami zvanými "endorfiny", které si tělo samo syntetizuje, aby odměnilo svého uživatele za jednání, které je ve shodě s imperativy danými evolučně úspěšným chováním (v tomto případě - nalezení a kontakt s vhodným exemplářem opačného pohlaví, což je přerequisita k další evolučně úspěšné reprodukci, ergo velmi důležité paradigma, neboť přímo naplňuje veledůležitý imperativ zachování druhu). 

Chemicky jsou endorfiny látky strukturou příbuzné opiátům, tedy silná euforika velmi podstatně ovlivňující hladinu hormonů CNS (serotonin, dopamin, oxytocin, atd...), ovšem velmi snadno vytvářející závislost, která se později může projevit drásavě nepříjemnými abstinenčními příznaky - ostatně, jsou jim věnovány celé stohy poezie, za všechny jmenujme například tvorbu kolegy Benetky na tomto serveru, nebo píseň dnes již vyhynulé kapely Beatles zvanou "Yesterday".

Nevím samozřejmě, jestli zážitek předcházející sepsání básně byl autentický (tedy autorka je skutečně do kohosi zamilována), nebo emulovaný (jedná se o dílo fantazie, a potřebné endorfiny byly získány jinou cestou, například pravidelným sportem, což je daleko bezpečnější a experty doporučená metoda indukce syntézy endorfinů pro druh Homo Sapiens), každopádně kvalitu básně to nijak neovnlivňuje, dávám zasloužený tip (nejen díky dlouhodobým sympatiím), a přeji autorce klidnou a ničím nerušenou konzumaci s pozvolným, fyziologicky šetrným odezníváním! 

;-)


Aru
29. 09. 2021
Dát tip Kamamura

u nás bez mlh jen prší.

jak jiná by to byla báseň, kdyby v nazvu bylo "Froggy" :D


Čudla
29. 09. 2021
Dát tip

Líbí  /*


Abakus
29. 09. 2021
Dát tip

cítiť z toho voľnosť a  neviazanosť!


Kočkodan
29. 09. 2021
Dát tip

 

Zřejmě slovo sivým

nebyl překlep (všivým). ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru