Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O tom muži sní?

29. 09. 2021
20
47
545

,,Ach, to já nikdy nedokáži," vzlykne drobná blondýnka a sklopí dlouhé umělé řasy. ,,To je na mne příliš těžké a já to neumím." Po tvářičce se koulí slza jako hrášek.

 

,,Mami? Tys dala Tině k vánocům hasák?" Nechápu, proč se můj zeť u této otázky divně šklebí.

,,Ne, já ne. Ale poradila jsem to bráchovi."

,,Na co potřebuje ,ženská' mít doma hasák?" Určitě podle něj stačí, že má jeho.

,,Aby si mohla otevřít lahev vermutu!"

Když se dcera stěhovala do svého, podarovala jsem ji praktickou výbavou. Kladivo, kleště, sada šroubováků, kazeta hřebíků a samořezných vrutů a háčků. Metr a sada klíčů na utahování šroubů.

To je základní nářadí, které má mít každá žena svoje a nikdy, opakuji NIKDY, nepůjčovat chlapovi. Ten má taky své a naše zapomíná vrátit a tvrdí, že naše nikdy nebylo.

 

Kdybych nebyla už hodně let šedivá, mohla bych být i ta malá blondýnka. Ale ty dlouhé řasy nebrat.

,,Jsem žena ze snu každého muže, jen mě vyfotit na obálku časopisu pro kutily," směju se, když vycházím z dílny na dvorek.

Přes rameno zavěšenou teleskopickou pilu a jedné ruce malou aku Brenchie, v druhé motorovou pilu Stihl a mohu se vydat do zahrady.

,,Hned jak pořežu dříví ze staré kůlny,  vykácíme kus lesa, aby se mohl udělat nový plot proti divé zvěři,   a pak pořežeme zbytky na spálení." Program je super.

Prostě typicky ženský den. 

Prodloužený víkend se k tomu přímo nabízí. Dcera Tina je vítanou posilou, my s Olinou jsme dlouhodobě trénované důchodkyně a dokážeme si poradit téměř se vším.

Zeťák sedí na houpačce s telefonem v ruce a kroutí hlavou. Přijel si přece na chalupu odpočinout. Po dobrém obědě, (který jsem doma připravila) si chvilku zdřímnul, aby nabral síly.

,,Děda už jede," přibíhají oznámit vnoučata a zeťáček se zvedá, aby nám  pomohl s těžkou prací.

Není nad to, když chlap přiloží ruku k dílu, hned to vypadá lépe.

,,Vy jste si tady ale mákli," obdivuje výsledek dědeček. Nejsme bonzačky, ale na ženské poradě plný počet bodů chlapec nestržil. 

Že by příště?

Spíš ne.

 

 

 


47 názorů

Musela jsem se toho hodně naučit. Ale dělám to ráda. Když jsou vidět výsledky, hned to pivo lépe chutná :-)))


To se taky musí umět :-)))


Janina6
02. 10. 2021
Dát tip

Hehehe :-) Pěkně napsané. Kupodivu mi to nepřipomnělo žádného mého známého chlapa, ale kolegyni z práce... jak vždycky přijde, když už jí žádná práce nehrozí, a mírně zadýchaným hlasem zkonstatuje "Tak to máme hotové..." :-)


Marcela.K.
30. 09. 2021
Dát tip

jj...já tu nadsázku beru ;-)


Nějak mne, Jitko, nic nenapadá.


atkij
30. 09. 2021
Dát tip

Domnívám se, že zeťákův čas teprve přijde a ještě překvapí...


Hned, jak ten časopis začne vycházet, budu na titulní straně. Pak to rozešlu, Květoni, jelikož jsem jinak také velmi skromná. :-)


Doma na takové práce mám také šikovného muže, ale ta chalupa je moje. A taky mě to baví. To, co píši je spíše pro pobavení. Tedy doufám, Marcelo, že ano :-)


Ideální žena.


Marcela.K.
30. 09. 2021
Dát tip

Asi mám doma vyjímku, která by snad mohla potvrzovat toto pravidlo.  Fakt  je, že maminka mi do výbavy kladívko nedala. Občas mě muž naštval, když si někdy půjčil moji pletací jehlici a zničil ji. Ale jinak jsem vlastně kladívko ani šroubovák nějak nepotřebovala - stačilo říci. On zase nezašíval ponožky :-)


bixley
30. 09. 2021
Dát tip

No právě, ženská si vždycky nějak pomůže. :-)


V případě nouze se najde spousta věcí, Renato. Na drobné práce stačí palička na maso.


To je pěkné, Kamamuro. Tu chvilku snění potřebujeme všichni.


Jistě, Dales, sikovky jsou na to lepší, ale ten hasák zněl tak mužněji.


Dales
29. 09. 2021
Dát tip

/*

Hasák je příliš. To elegantní štíhlé blitzky neboli sikovky jsou ten pravý vercajk pro něžnou ruku. A otevřou/zavřou od flašky po hlavní přívod plynu.

 



bixley
29. 09. 2021
Dát tip

Tak šroubovák, kladívko a pár hřebíků by se snad našlo... :-)


A já bych věřila, že i ty máš někde kufřík.


bixley
29. 09. 2021
Dát tip

Vy teda válíte! A to vybavení! Mno, závidím, já bych si musela zavolat řemeslníka.


Klidně si, Benetko sni o čem chceš. Tak to má být a je to určitě krásné.


A zdůvodnění je důležité, Aru.


Evženie Brambůrková
29. 09. 2021
Dát tip dievča z lesa

Těší mne, dievča, že je to všude podobné, vrtačka a aku šroubovák se hodí.


Benetka
29. 09. 2021
Dát tip

Jsem muž. A je zde tedy předpoklad že vím o čem sním. Ale... Já to vlastně nevím. Nejlíp řečeno sním o tom o čem vím že se -nejspíš- nikdy nesplní... Ale taky prostě můžu bejt jenom taková vyjímka. A tedy můžu snít vočem chci...

Kurwa!

To je zamotané! :p


Aru
29. 09. 2021
Dát tip

nejlepší je nicnedělání, věci se neustále rozbíjejí a je třeba je opravovat, ale nic se nerozbije nikdy :D


výstižne napísané ... v šuplíku mám aj najlacnejšiu tesko vŕtačku ... čo keby som chcela zavesiť ďalší obraz?


Hlavní je, Annie, zasmát se tomu.


Nemusíš, Hanko, umět všechno, ale najít toho, kdo to umí a pak mu nářadí na chvíli půjčit.  :-)))


Lído, u tebe by mne spíše překvapilo, kdyby nářadí nebylo.


Jó, Lubošku, pleteš si zřejmě pracanty s prasenčinkami. :-)))


Chlapi to všichni umí, Jamardi. Ale já to chci umět taky. Většinou tam nejsou.


Někdy to zkus, Čudlo.


Kladivo a šroubovák je základ, Ireno.


Evženie Brambůrková
29. 09. 2021
Dát tip gabi tá istá

Kufřík je super, Gábi, pak se nic nemusí hledat. Jen ten kufřík.


Aru, já taky dokáži pozorovat při práci jiné lidi, ale moc dlouho mě nebaví jen tak sedět.


annnie
29. 09. 2021
Dát tip

Můj obdiv máš též! A ještěs mě pobavila. Tip a.


8hanka
29. 09. 2021
Dát tip

rada som štiepala drevo u našich,  drevo lietalo okolo hlavy, našťastie, ani raz ma netrafilo...ani sekera moje prsty, mám zatiaľ všetky...v skrinke mám kladivo, šrobovák a nejaký francuzák (kľúč, bozky sa odložiť nedajú, škoda), žalostne málo dokážem doma urobiť, som skromná, čo neopravím, počká na majstrov...

máš môj obdiv, vraj píla....

 


Alegna
29. 09. 2021
Dát tip

ženské k pohledání .....taky mám :)


Kočkodan
29. 09. 2021
Dát tip annnie

Fňuk fňuk... když já jsem se na ty prasečinky tak těšil...


Jamardi
29. 09. 2021
Dát tip

Je dvojí pravda. Jedna: Když je snaha, tak se člověk i něco naučí. Druhá: Když dva dělají totéž, není to totéž. Snad alespoň to řezání dřeva zkusit....:)

Pokud se člověk naučí dělat drobné opravy, je to super, protože řemeslníci jsou drazí a na drobnosti nemají čas. :)


Čudla
29. 09. 2021
Dát tip

Co na to říct? Smekám. /*


Gora
29. 09. 2021
Dát tip

Evži, své kladívko, velké tak akorát, mám v nejspodnější zásuvce kuchyňské linky, kde je nikdo jiný nenajde...

Ve společných 35 letech se mi mnohokrát hodilo. Bez výmluv, hledání je mi kdykoli k dispozici.

Moc dobře jsi to napsala. Moc.


gabi tá istá
29. 09. 2021
Dát tip Gora

:) kufrík s náradím dostala kedysi na Vianoce od partnera moja najstaršia a je v tých správnych rukách...hoci je bordelár, tento kufrík stráži ako oko v hlave a každý šrobovák je vždy na svojom mieste*


Aru
29. 09. 2021
Dát tip

mě také práce nevadí, rád se dívám... z bezpečné vzdálenosti :D


bez nářadí ani ránu......a všechno má své místo...sáhnu a mám :-)))))


Zřejmě to máš také tak. Jsi správná žena :-)))


blacksabbath
29. 09. 2021
Dát tip Aru, Gora

základní nářadí má mít každá žena svoje a nikdy, opakuji NIKDY, nepůjčovat ....ouplně trefně...parádní:-))))))))))))))))))))))))))))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru