Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kolik lidí je zapotřebí na otevření vrátek?

30. 09. 2021
12
21
331

,,To jsou vlastně vrátka pro zvířátka,"  usoudila jsem, když jsem obhlédla výtvor svého bratra.

,,Ti, co se nechtějí protahovat mezi plaňkami, mohou jít tou velkou dírou okolo,"  nad tím nebylo nutno se zamýšlet.

Vzala jsem tedy stará vrata a jednu část použila na zadělání velké díry. Nikdy jsem mu to neřekla.

Fungovalo to, až do zimy.

,,Víš, že se ti na zahradě pasou srnky?" Sdělil mi mezi řečí soused.

,,Že by zase zbouraly plot? Ty jsi je viděl?"

,,Já ne, ale náš kluk tam také prolézá mezi plaňkami. Brácha je udělal moc daleko od sebe."

Inu, nezbylo, než abychom s Olinou uchopily stará prkna v patřičné délce a natloukly je mezi ta nová. A bylo po pastvě.

Přešlo jaro a vrátka i plot odolávaly zvěři i počasí.

,,Ta vrátka nějak divně visí," zbystřila jsem při pohledu k lesu. A opravdu! Visela jen na jednom pantu, druhý vypadl ze shnilého sloupku, který bratr jaksi zapomněl vyměnit.

,,Nejhorší bude ten pant najít v listí a jehličí, jiný prostě nemáme." Lezla jsem pěkně po kolenou okolním mlázím. Ale našla jsem ho!  Paráda.

,,Ty vrátka zvedneš a já pant namlátím do té shnilotiny. Zatím to musí vydržet." A tak se také stalo. Vrata jsme podložily cihlou a kamenem, aby se pant tou vahou zbytečně nevyvracel.

 

Přešlo léto a je tu podzim. Začínají padat jablka. 

Jelene, jelene,

oči máš zelené. 

A bobky pěkně kulaté a podle nich jsi byl identifikován.

Já ti dám rozkopat mi plot, darebáku! Kopýtky trávník mi rozrýt! To ti jablka raději odvezu do lesa.

První kolečko bylo plné a jelo se. 

,,Já otevřu a ty projedeš," vyslala jsem Olinu do lesa. Akce se zdařila.

,,Ty otevřeš a já projedu," vyslala Olina mne. Ale ne!

Ten pant už zase vypadl z ještě víc trouchnivého sloupku. Našly jsme pant a opět zatloukly a vrata podložily osvědčenou cihlou a kamenem.

,,A jak to uděláme teď? Někdo musí držet rám vrátek, aby pant nevypadl."

,,Tino!"

,,Olino, ty budeš otvírat lígr, Tina bude držet rám a pant a pomalu otvírat....a já rychle jedu do lesa!"

Skvělá akce, výborně vymyšlená a naplánovaná.

Podařilo se.

Tak zase zavřít, zalígrovat a podložit cihlou a kamenem.

Mohl by tady vzniknou nový fyzikální zákon o podepření hmoty.

,,Co je dobře podepřené, to nespadne."

Dokud to neshnije.

 

 


21 názorů

Jsem ráda, že ses pobavila, Annie. :-)


annnie
03. 10. 2021
Dát tip

Závěrečné heslo (Co je dobře podepřené, ...) mě uchvátilo! Tip a.


Evženie Brambůrková
01. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

To my se, ivi, umíme zasmát. Hlavně sobě. Nikdo jiný tam není a jelen to  nemá rád.


Jojo..." Na každú robotu je nám treba špecialistou.”...:))))))))

Ještěže se u vás uhnízdil humor:-)))))))))))))))))))))))))))))))))


Jsem ráda, že po hmatu najdu jen ten pant :-)))


Jamardi
30. 09. 2021
Dát tip

Když to nejde jinak, musí se to udělat tak...:) Gratuluji k nalezení pantu.


Ten by nám tam chyběl, Luboši.


Kočkodan
30. 09. 2021
Dát tip

Vrátka se neliší od většiny lidí – v kritické situaci potřebují podporu.

Nikde o něm není zmínka, tak jelen asi přichází bez Smolíčka.


My tam, Hanko máme hlavně trávu a staré stromy. Ale oni sežerou i všechny výhonky, dokonce i břečťan. A to je dokrmujeme. A jelen je hodně veliký, když ti kouká do okna. A když si prasátka sundají pyžámka, jsou to pěkní spratci. :-)))


8hanka
30. 09. 2021
Dát tip

číta sa to dobre, trošku mi to pripomína sympaťákov Pata a Mata, ja by som nezvládla ani nájdenie pántu o tehle a inom ani nehovorím...lesné zvieratá sú krásne, chápem však, že v záhrade narobia veľa škody...páčilo by sa mi z okna pozerať na jelene či prasiatka v pyžamkách, okrem stromov a trávy by som v záhrade nemala nič...no, možno ešte maliny, tie milujem...

máš môj nehynúci obdiv, čo všetko  si porobila, šikovná si...


Organizování je moje velké hobby, Lído.


Je pravda, Abakus, že srnky jsou hezčí než takový sajrajt, ale jelen a prasečí rodinka nejsou zrovna zahradníci.


To mne těší, Čudlo.


Alegna
30. 09. 2021
Dát tip

důležitá je organizace procesu, tu jste holky zvládly na jedničku :)


Abakus
30. 09. 2021
Dát tip

U nás by sa to nestalo. Samý právnik, jeden ajznboňák a ani náznak technického chochmesu. Mimochodom mne by sa páčilo mať v záhrade na návšteve srnky a  jelene.   Tu tak maximálne padnú občas  striekačky a ihly po zdrogovaných susedoch. 


Čudla
30. 09. 2021
Dát tip

Vždy se těším na další příběhy. Bavím se. /*


Podepřené věci mají omezenou životnost, jednou na ně taky dojde.


Na jaře budeme dělat nový plot. Tedy odborník, který to umí. A vrátka taky.


tiež z rôznych dôvodov (napríklad z nedostatku sily či materiálu) nechávam doslúžiť, čiže dohniť podopreté veci*


bixley
30. 09. 2021
Dát tip

A kolik lidí na nalezení pantu a jejich podepření? :-) 

Hezké peripetie.


Gora
30. 09. 2021
Dát tip

Evži, jednou už to nespravíte, co pak?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru