Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Řekni mi

30. 09. 2021
2
4
235
Autor
Szahr

Řekni mi, proč lidi kolem sebe chodí, ale nikdo z nich na sebe se nedívá?

Řekni mi, proč se všechno za nepravdy ukrývá. Řekni mi, proč lidi mají raději zvířata než svůj druh? Řekni mi, proč jsou za špatné brání ti, co nenásledují slepě svůj pruh?

Řekni mi, proč se nebe zbarví vždycky znova modře?

Řekni mi, proč i mezi věrohodnými předstíráme, že se máme dobře?

Řekni mi, proč vztahy dnes jsou křehčí jak váza z porcelánu?

Řekni mi, proč lidi snaží se dělat věci nudné bez elánu?

Řekni mi, proč vždy ve snech topíme se až k ránu?

Řekni mi, proč si navzájem zavíráme u sebe svou bránu?

Řekni mi, proč sny o šťastném životě sníme pouze v noci?

Řekni mi, proč tak jednoduše vzdáváme cizí moci? Řekni mi, proč cpeme druhým prázdná slova místo činů?

Řekni mi, proč nesneme nést si svou vlastní vinu?Řekni mi, proč až když je pozdě nabudeme toho vědomí?

Řekni mi, proč dřív nezastaví nás naše svědomí? Řekni mi, proč můžu tady klidně dalším milion otázek psát?

Řekni mi, má smysl pokračovat? Asi ne, tak pojďme tomu vale dát.


4 názory

Musaši
01. 10. 2021
Dát tip

Řekni, kde ty kytky jsou...   Sag mir, wo die Blumen sind...

Tahle básnička je nepochybně inspirována textem tohoto známého šlágru a to ať už vědomě nebo podvědomě. To by ale celkem nevadilo. Dejme tomu, že bychom dílko brali jako písňový text. Pak by ovšem musel být zpívatelný, tedy rozhodně symetrický, ne nutně rýmovaný. Takto je to jen jakýsi hybrid mezi ozvěnou známého textu a básní ve volném verši, nijak zvlášť povedenou.

Ale tip do začátků dávám a jsem zvědavý na další produkci.

 


Safián
30. 09. 2021
Dát tip

Tvé verše ale chaotické nejsou. Konec je přesně ve stylu básník neví ,jak dál, a tak končí. Ale mě zajímalo něco jiného.  Vztah, existuje -li, mezi zápisem a jeho přednesem.


Szahr
30. 09. 2021
Dát tip

Ano, o to jde. Verše nemají za úkol nikomu dát odpověď. Pouze pokládat otázky. Stejně to funguje i v životě. Máš mnoho otázek, ale odpovědi žádné. A formální zápis je chaotický účelně. Má se to zdá logické, ale přesto chaotické, stejně tak funguje svět a vztahy na které otázky naráží. Všechno se zdá logické, správné, ale při tom je to rozbité a chaotické. O to v těch verších jde. 


Safián
30. 09. 2021
Dát tip Szahr

Ptáš se a ptáš. Čtenář čeká, co z toho vyleze a ty to najednou zabalíš. Ani formální zápis není bez záhad. Třeba proč jsou některé  verše delší než jiné, když jejich části mají stejnou strukruru jako ty kratší. Určuješ tím rychlost čtení? Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru