Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obyčajná sobota

02. 10. 2021
13
15
411

Popoludní sme vykročili do prírody, smerom k Penziónu kyselka. Bolo nás dosť, čo ešte chytajú slnko za posledný lúč, nech neutečie. Cez dedinku Kubra išli oproti nám štyri ženy, jednu tlačili na vozíku, všetky sa podobali, možno sestry. Prvá pozdravila vozíčkarka, pridali sa ostatné. Solidarita vozíčkárov alebo dedinský zvyk zdraviť okoloidúcich. Z bránky vyšla teta, v ruke akási bylina aj s koreňom: "Nechcete rozmarín, dievčatá?" prihovára sa nám.

"Jeeej, ďakujeme!" Za plotom záhradkárskej osady na vyvýšenom miestečku, miska plná jabĺk: „Pozri, Peťuš, pozbierali popadané jablká a ponúkli ľuďom z panelákov, nech ochutnajú.“ Cestou späť som si všimla pred jedným domom stolček, na ňom košíček s okrasnými tekvičkami. Visel pod nimi papier s nápisom. Snažím sa zaostriť zrak cez ulicu, za čo predávajú. Viem, že kedysi boli v  kvetinárstvach po dvadsaťpäť slovenských korún. Podarí sa mi prelúštiť – zober si pre radosť, pod tým smajlík.

„Tento svet nie je zlý. Mnohí sa sťažujú, akí sú ľudia bezohľadní, všetko kritizujú, a pritom si nevšímajú tieto drobné veľké veci,“ uvažujem nahlas.


15 názorů

annnie
05. 10. 2021
Dát tip

U nás majitel místního papírnictví umístil před obchod regál, kam dává zboží k rozebrání zadarmo, a nejsou to nějaké hnusoty a šunty...

Moc hezká příhoda, tip! a.


bixley
03. 10. 2021
Dát tip

:-))


bixley a ešte sme našli na chodníku 1 euro...nechala som ho ležať - nech si nájde nejaké dieťa, bude mať na zmrzlinu, povedala som Petre


bixley
03. 10. 2021
Dát tip

To je krásné!


Gora, Evženie, Kočkodan, black - po peknej sobote, majte ešte krajšiu nedeľu


jaj.....udělat úsměvem radost..nic nestojí....smajlík s pusou od ucha i uchu...


Kočkodan
02. 10. 2021
Dát tip

Navíc jsme si mohli tvoje dílko přečíst úplně zadarmo, což je od tebe také hezké. (žmurknutie – gratis)


A hned je lépe na duši.


Gora
02. 10. 2021
Dát tip

gabi, i tady bylo krásně - díky za mini tam od vás...Z blízkeho okolia!


gabi tá istá
02. 10. 2021
Dát tip Kamamura

takéto "maličkosti" mi vedia rozjasniť deň, chcela som aj vám - revírník, janina, benetka, kamamura

kámo, ty si to zobral zoširoka, obdivujem tvoju výrečnosť :)


Kamamura
02. 10. 2021
Dát tip

Správný svět musí mít u každého hvozdu krčmu s krčmářem, který krade jen tolik, kolik velí dobré mravy, kde ti napojí koně, aniž by ti vykradli sedlové brašny, kde můžeš povečeřet ne zcela nepatřičně vonící jídlo, ze kterého je cítit i něco jiného než pepř, kde si poslechneš příjemnou muziku, a když máš štěstí, hodíš okem po ladných pohybech tanečnice, která spojila síly s místní kapelou. Za holbu piva ti pak ten ne úplně vykutálený hostinský prozradí nejnovější drby, ty se pochlubíš svou poslední výpravou do nitra Modrých hor, najmeš náhradního člena výpravy za starého bijce trpaslíka, kterých v modrohorských dolech zkapal. Koho najmout, ptáte se? No třeba nějakého sice podezřelého, málomluvného, ale na první pohled ostříleného ranaře až odněkud z Blavikenu, pak vyslechneš pár těžko uvěřitelných zkazek, a od starosty dostaneš quest na osvobození jeho jediné krásné dcery Hoblany, která zmizela už před měsícem a starostovi to může srdce utrhnout. Koštovat to bude padesát zlaťáků předem, dvacet na šípy, proviant, vybavení a cestovní výlohy, a když se Hoblana vrátí ve zdraví domů, tak... no, starosto, její ruku si šetři pro nějakého chasníka z okolí, nám zaplatíš dalších padesát zlatých kaedwenských korun, a budeme na sebe vzpomínat v dobrém. Tak na zdraví, braši, ať nás na Šlaku šlak nikdy netrefí, hahaha....


Benetka
02. 10. 2021
Dát tip

Celý svět úplně zlý není. Ale není ani úplně hodný. Jenom chci věřit tomu že toho zlého je míň... ;)


Janina6
02. 10. 2021
Dát tip

Neobyčejná sobota! Umíš se dívat. A vlastně jsi nás taky obdarovala, dík :-)


revírník
02. 10. 2021
Dát tip

Milé překvapení to muselo být. A souhlas s tebou.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru