Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzemí

Výběr: kvaj, Lakrov
03. 10. 2021
27
63
1147
Autor
Gora

Creepypasta

 

Ve dvoře téměř neznatelně vibruje horko pravého poledne. Fata morgánu vlastně připomíná celý den. Od rána nás pronásledují zmatky. Na brigádníky není spoleh. Pár let po změně režimu a nikdo nechce dělat rukama, tahat kolečka a ohánět se lopatou. Zřejmě jsme nabídli málo na hodinu. A kontejnery, přistavené na dvůr, čekají na svůj náklad. 

Nohy na schodech sklepení mírně podkluzují, když vcházím dovnitř. Se všudypřítomným puchem plísně se smiřuji poměrně brzy.  Chládek místo vedra tam venku a pohled na zachované gotické sloupoví chodeb jsou mi odměnou.

Večer jsme odkryli zatlučený vchod hospodářského stavení. Plánky Kvítkova dvora byly kdovíjak staré a bez pořádného osvětlení se mně a manželovi do katakomb nechtělo.

Památkáři, oddělení územního plánování, projektant. Petr má na dnešní den víc než bohatý program, předem smluvená jednání na stavebním úřadu. Než se vrátí, naložím odpadem aspoň jeden kontejner. Čas jsou peníze, kterých není nazbyt.

Stáje a chlévy, kam nikdo nevkročil celé roky. Sláma na podestýlku naprosto ztrouchnivěla, zato okov na vodu je připevněn ke starobylé podzemní studni, ihned k použití?

Pod paží nesu klubko těch nejpevnějších igelitových pytlů. V kapse overalu pracovní rukavice a telefon. Strhávám papundekl ze sklepních okének a beru do rukou mobil, jen pro pár fotek, aby Petr viděl, jak to tady vypadalo.

Nefunguje, vybil se? Sakra, nejspíš jsem ho nepřipojila, byla jsem rozrušená z noční hádky s Petrem. Chce se mi zanadávat sama na sebe, ale neřeknu vůbec nic.

Vzali jsme si velké sousto, v afektu sázel argumenty jako trumfy, a vůbec mu nevadilo, že s mým nápadem na rekonstrukci zničeného sídla souhlasil. Co se s ním v poslední době děje? Přece to nevzdám! Dokážu mu, že umím udělat kus práce i sama.

Nebo má pravdu. Jakmile doopravdy tuhle možnost připustím, veškerá energie je tatam.

Ze zvědavosti vhodím do studny kamínek, a za nějakou chvíli slyším šplouchnutí. To bude Petr rád, máme vlastní vodu!

Dveře pod schodištěm za mnou zaklapl průvan, přesto pokračuji chodbou dál.  Jedna sklepní kóje vedle druhé. Vcházím do nejbližší a o cosi zakopávám. Abych se zorientovala, je potřeba strhat další letité papírové cáry z okének.

Hromada sušených kůží? Ale ne, to přece nejsou jen vyčiněné kůže.

Zvedám dost těžký záhadný předmět cihlové barvy do výšky, aby na něj dopadalo více světla. Hrůzou mi vypadl z rukou! Je to mumie selete nebo prasete, a je jich plná kóje! Vypadají jako sušené hovězí, jsou tvrdé jak prkno, ale mají i lebku!

Otevírám plastový pytel a vkládám do něj první scvrklou mumii. A další. Zaplnily celý prostor, opírám jeden vedle druhého o futra. Cítím, jak mne malátnost opouští a adrenalin z nevídaného nálezu vhání znovu do žil krev. Škoda, že tu není Petr, zalituji a na noční výstup už nemyslím.

Plastové pytle stačit nebudou. To je snad celé stádo? Jak to, že se těla nerozložila?

V šeru je konečně vidět podlaha a cosi bílého, spíš vyběleného, co to probůh zas je?

Lidské ostatky!? Husí kůži mám po celém těle.

Majitelky Kvítkova dvoru, dvě sestry se nikdy nenašly. I proto se dědické řízení vleklo tolik roků! Teprve po prohlášení notáře, že dědici neexistují, byla konečně šance koupit zchátralý dům od státu.

Uvízla jsem v ponuré atmosféře podzemí, jediný živý tvor v království dávno zemřelých. Pryč odtud!

Něco zašustilo. Víc, a ještě víc! Po prvním šoku chci křičet, vykřiknout, snad Petrovo jméno, ale nemohu artikulovat.

Pytel s torzy selat se pohnul! To se mi musí jen zdát. A další! Měla bych se přesvědčit, že to je nemožné, šílené. Měla bych konečně procitnout.

Ozvalo se zachrochtání. Zvířata, mohu-li se tak nazvat vysušené pláty, vylézala, domlouvala se pazvuky a já stála v rohu pod oknem jako opařená, naprosto konsternovaná!

Mobil zas v ruce, snažím se horečně vyťukat Petrovo číslo, když vtom si vzpomenu, že telefon nefunguje. Mrštím s ním ven z okénka. Tam, na dvoře jej Petr najde!

Nezbývá nic jiného než vykročit chodbou - ven z katakomb.

V momentě, kdy jdu, naprosto bezbranná, proti monstrům, už najisto vím, že nápad vlézt do sklepení bylo to nejhorší rozhodnutí v mém dosavadním životě.


63 názorů

Gora
25. 10. 2022
Dát tip

Babu, dík!


Gora
25. 10. 2022
Dát tip

Díky:)


Gora
30. 11. 2021
Dát tip

Aha... dík, žes četl a dal vědět!


Gora
10. 11. 2021
Dát tip

Díky, Oldjerry:-)


Oldjerry
10. 11. 2021
Dát tip

Jak člověk stárne a kouká za sebe je to čím dál častější a hlubší


Gora
07. 10. 2021
Dát tip

Aha, jasně... 


Lakrov
07. 10. 2021
Dát tip

> ...mě zajímá, jak jsi odhalil, že jsem to psala

Napadlo mě to při čtení téhle věty:

Stáje a chlévy, kam nikdo nevkročil celé roky. Sláma na podestýlku naprosto ztrouchnivěla, zato okov na vodu...


Gora
07. 10. 2021
Dát tip

Jardo, to mě zajímá, jak jsi odhalil, že jsem to psala:-)... děkuji, moc mne potěšilo, že tě závěr neodpudil:-))


Lakrov
07. 10. 2021
Dát tip

 Od začátku to mádech jakéhosi "citově zabarveného" záznamu skutečné události. Od poloviny tuším, kdo je autorem, a tak mě odvrat k onomu mysterióznímu závěru trochu překvapuje, ale neodpuzuje; spíš naopak... Tip. (P.S. Pomíchal jsem v záložkách "k přečtení" staré prózy s novými, takže je pouhá náhoda, že tahle vyšla na řadu první...)


Gora
06. 10. 2021
Dát tip

Oldjerry, nevím, častěji píšu v er formě, chtěla jsem to zkusit, abych vyjádřila lépe svůj sen... dík!


Oldjerry
06. 10. 2021
Dát tip

Je to dobře napsané i když podle mne nebylo příliš šťastné napsat to v první osobě...  nicméně  za ten námět celkem dobře zpracovaný  T


Gora
06. 10. 2021
Dát tip annnie

Díky a dobrou... a hezké sny:-)


annnie
05. 10. 2021
Dát tip

Hůůů... A kvík a chrocht...

Nečekané. A velmi pěkné. Tip a.


Gora
05. 10. 2021
Dát tip

Ne sama, Evži!! Díky.


To je dobré. Asi do sklepa nepůjdu.


Gora
04. 10. 2021
Dát tip

Jé, kvaji... díky!

S touto disciplínou teprve "začínám", a ráda uvítám rady, postřehy. Hudební hluch asi úplně nemám a rozumím, jak to myslíš. Já zas občas slyším hudbu v básních a některé tvz. krásné literatuře. Tak uvidíme, jestli by se ze snu dalo vykřesat ještě něco opravdu literárně zajímavého... námětů mám víc.


kvaj
04. 10. 2021
Dát tip

Hezky to do čtenáře pumpuješ. Fakt pumpuješ, pěkně v pulsech. Chvílemi mi to připomíná moje sny.

Tohle není kritika, jen nápad. Co to víc zrytmizovat. Jestli víš, co myslím. Dalo by to sice trochu práce, ale podle mě by to stálo zato. Cítím v tom hudbu, děsivou, hororovou, ale hudbu.


Gora
04. 10. 2021
Dát tip

Jardo:-)), teď jsi mne rozesmál... díky moc!!


revírník
04. 10. 2021
Dát tip

Nějak jsem podcenil, o co jde, a důvěřivě ti naletěl - až někam do poloviny. Ty jedna!


Gora
04. 10. 2021
Dát tip

Všimla jsem si, ale po ránu má každý /nejen autor/ právo na pomalé probouzení!


Vidíš, co to se mnou dělá? Sypu si popel na hlavu a plný hanby opravuji - PŘIPOMNĚLO! Jsem to ale kus sušeného vepřového.


Gora
04. 10. 2021
Dát tip

Květoni, já Mumii nikdy neviděla, ani tenhle žánr moc nevyhledávám, ale kdo by se občas rád /trošinku/ nebál? Děkuju.


Připomělo mi o film Mumie. Tohle by byla jeho skvělá parodie.

Já se vždycky při těchto horrorech docela bavím. Možná je to jen takový můj způsob obrany - když se něčeho bojíš, udělej si z toho srandu. 


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Karle, moc díky za tvé náhledy, pomáhají.


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Bene, díky, a hezké sny!


K3
03. 10. 2021
Dát tip

Temné je to hned od začátku. Líbí se mi, že se to odehrává ve tvém blízkém prostředí. Žádný složitý děj to nemá, ale o to tady ani nejde. Jde o napětí a navození strachu. To se povedlo dokonale. Konec jsem nečekal, předčil veškeré mé očekávání. Dávám velkou jedničku.


Benetka
03. 10. 2021
Dát tip

Díky Pane za to co se zdá mně! Tohle nebrat! :D

Ale jinak hezky napsáno... ;)


Gora
03. 10. 2021
Dát tip dievča z lesa

dievča, děkuju mockrát, a neboj :-)


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Luboši, tvá replika mne srdečně rozesmála... a dík za drobnou korekturku.


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Ivi, zásah... děkuju za obrázek!


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Janino, příště tedy přidám:-), díky.


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Jani, díky, mělo být spíš zábavné... ale!


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Jarmilo, díky, je to tak...


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Díky ti, Al, bavilo mě to...


Gora
03. 10. 2021
Dát tip 8hanka

Hani, děkuju... je to psáno pro zábavu, mám 6. výročí, kdy jsem na P. začala s psaním, tak jen něco jiného než obvykle:-)


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Čudlo, dík, uvidíme, jak to půjde:-))


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

gabi, je to /zatím němé/ polosnění:-) a zapracuji, už jich bylo několik... dík!


uff!!! ... využívam otvorený koniec a ukončujem si príbeh podľa vlastných potrieb ... čiže podobrotky ... aby mi náhodou večer nestrašil vo veži*


Kočkodan
03. 10. 2021
Dát tip Janina6, Benetka, annnie

To já jsem se na rozdíl od Janiny bál jako prase. ;-)


Teda Irčo!!!!........Já jsem si to chtěla nechat na večer.....brrrr.....tedy ne brrr k napsání...ale brrr k tomu jak je napsáno......mně snad ta i písmenka ožila....


Janina6
03. 10. 2021
Dát tip

Héézkýýý... chvilku jsem se opravdu docela příjemně bála :-)


vesuvanka
03. 10. 2021
Dát tip

Irenko, četla jsem jedním dechem, ale zažít bych to nechtěla. TIP


Jamardi
03. 10. 2021
Dát tip

Uf, takový sen bych nechtěla zažít! Ale je to tak, že když je druhý líný nebo tak něco tak to člověka vyprovokuje třeba k něčemu, co by normálně neudělal. I když jít do sklepa by mělo být normální. I když v každém sklepě....(Já se vždycky trochu bojím. :))


Alegna
03. 10. 2021
Dát tip

 podařilo se ti zachytit napětí a pocity


8hanka
03. 10. 2021
Dát tip

našťastie,nemávam hororové sny, aj tie občasné z cintorína sú normálne, niet sa čoho báť...

toto by som teda nechcela zažiť ani vo sne...

*****


Čudla
03. 10. 2021
Dát tip

Žeby sen na pokračování? /*


to je teda sen! ja som sa naučila v mojich vykrikovacích snoch aj artikulovať v poslednom čase, popracuj na sebe :)*


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Přemku, děkuju moc, snažím se zachovat, jak to bylo v tom snu, i náladu, ale s těmi "zápisky" začínám, a tak nevím... díky za odkaz!


lastgasp
03. 10. 2021
Dát tip Gora

Skvělý příběh, s napětím, záhadou, bez řešení. Tím je přitažlivější a dává možnost čtenáři být více spojen se záměrem autorky. Na škodu je snad strohý průběh děje, který by mohl být více emocionálně a psychologicky rozepsán. Doporučil bych pro přehled projít www.horror.cz.


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Pamatuji, Honzo... dík!


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Přesně:-)


bixley
03. 10. 2021
Dát tip

Díky. Takže jakési novodobé kramářské písně. :-))


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Honzo, děkuju:-)), jen snový horrůrek...


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Nejde mi sem dát odkaz, Renato, tak z Wikipedie:

Creepypasta je výraz pro hororové pověsti nebo obrázky šířící se pomocí internetu.[1][2][3] Často se jedná o krátké strašidelné příběhy vytvořené samotnými internetovými uživateli, které se týkají vraždsebevražd, tajuplných událostí a paranormálních jevů a které jsou psané tak, aby čtenáře vyděsily.


bixley
03. 10. 2021
Dát tip

Creepypasta? To neznám.


Gora
03. 10. 2021
Dát tip

Díky, Renato, za čtení a komentář... je to Creepypasta...


bixley
03. 10. 2021
Dát tip

Ireno, to je teda horor! Napínala jsi mě k prasknutí. A konec otevřený... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru