Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsme sami

03. 10. 2021
2
2
157
Autor
jarokova

 

Bùh

který je i není

prochází se všemi

směry vesmíru

zároveň

rozmrzen

že lidem neradno

již věřit.

Se ztrátou víry

přichází poznání.

Kolik světelných let

je však vzdáleno

pochopení ?

 

Neznalost a

myšlení nedbalost

- dva zurčivé praménky

jakoby radosti

zásobují jezero

lidské pošetilosti.

 

Jsem i nejsem !

povzdechne si Bùh

nad svojí pravdou

Kdo však mu naslouchá ?

 

V nahotě noci

svit luny

stele lože

prchavým snům.

 

Hojně fantazie

nabízí se

při úplňku.

Avšak když nastane nov

zùstáváme

toliko sami se sebou.


2 názory

Aru
03. 10. 2021
Dát tip

Kamamuro, když otočím otázku, jak si může existujicí bůh nepovzdechnout nad tím jak omezeně žijem?

já se ti divím, že ty se znalostí zenu a buddhismu jsi došel k tomuhle postoji, ty si vážně myslíš, že tenhle svět je skutečný a nic jinýho není? doslova všechno obsahuje nějakou úroveň vědomí, není to trochu protimluv v ryze materialistickém světě, ve kterém bychom pracovali jenom proto, aby bohatí byli ještě bohatší a umřeli jako úplní chudáci.

líbí se mi postavení v zenu, nikdy jsme neumřeli, protože jsme se nikdy nenarodili ;))


Kamamura
03. 10. 2021
Dát tip

Jednoznačně bod za poetiku, z estetického hlediska je to podařené. 

Nicméně - jak si může neexistující Bůh povzdechnout? A pokud by i nějakým způsobem mohl, bylo by takové povzdechnutí vůbec slyšet? A pokud by i nakrásně bylo, dozvěděl by se člověk nějakou "pravdu", kdyby mu naslouchal?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru