Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bojovka (3/3)

05. 10. 2021
3
10
278

3

„To bude chtít spláchnout.“

Když mu Karel nalil panáka, málem se rozbrečel. Tuzemák pil poprvé od té doby, co se klepal mrazem a nemohl se dočkat, až si dá pořádný hrnek grogu. Místo toho ho napadl maniak s šaškovskou maskou.

„Co tvoje ruka?“

„Jenom mě škrábnul,“ Karel si vyhrnul rukáv košile a ukázal mohutnou paži. „Zůstala mi na památku pěkná jizva. Hned jsem se za ním pustil, ale zmizel mi u potoka.“

„Tam stopy končily. Policajti to tam pročesali i se psama, ale nic nenašli. Přitom všude byla hromada krve a obtisků bot,“ přitakal Lukáš.

Rozklepaly se mu ruce. Nešlo to zastavit. Noční můry minulosti vylézaly na povrch a přibližovaly se čím dál blíž. Po pádu ze žebříku pro něj skončil život, tak jak ho znal. Nastalo období sebelítosti a výčitek, které vyústilo v nutkání najít vraha. Klidně nasadit i vlastní krk, hlavně když bude odhalena pravda. Nyní se dostal až na samý okraj propasti, z něhož už nešlo couvnout ani o píď.

„Tak kdo to udělal?“

„Vrah věděl, kde se schováváme, Kájo.“

„Nesmysl. Stačilo mu jít po svíčkách.“

„Musel to vědět,“ přerušil ho Lukáš. „Měl to dopředu naplánovaný, všechno si odnesl v batohu. Zakrvácený nůž. Boty, ve kterých došel k potoku a pak se vrátil ve vlastních stopách. Šaškovskou masku, co měl na táborový karneval. Jako jedna z obětí byl totiž mimo podezření.“

„Takže vrah je dopaden,“ řekl Karel suše.

Lukáš se mu podíval přímo do očí: „Proč jsi mi to udělal?“

„Nechtěl jsem ti ublížit. Byla to nehoda.“

„To je mi platný,“ odsekl Lukáš. „Proč jsi zabil Michala?“

„Pořád se kolem ní motal.“

„Bylo mu patnáct, pane bože!“

Karel pokrčil rameny. Lukáše si oblíbil. Bral ho jako kamaráda, i když kamarádství mu nic neříkalo. Ani láska. Měl rád pouze sám sebe.

„Nemáš jedinej důkaz.“

Lukáš položil mobil na stůl.

„Stačí, když zavolám policajty, on už se nějaký důkaz najde.“

„Víš dobře, že ti to nedovolím.“

„Dělej, jak uznáš za vhodný,“ řekl Lukáš. Hlas se mu třásl jako souška ve větru, ale pohledem neuhnul.

Když se k němu Karel přitočil, ucítil na krku závan rumu. Silné pracky mu stiskly hrdlo a drtily ho jako molitan. Už necítil žádnou bolest. Měl pocit, jako by zas žil.

Poslední zvuk, který uslyšel, byly houkající majáčky.


10 názorů

Biskup z Bath a Wells
05. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

tak nezáleželo, to jo, ale smysl jeho života bylo nyní vlastně zemřít, pokud nebyly aktuálně žádné relevantní důkazy, jak usvědčit vraha, musel ho donutit zabít znovu a nahrát si to na mobil.. možná to mohl udělat i jinak, usvědčit vraha, ale přežít... ale nechtěl... už měl života dost, plno bolesti, zrady a utrpení...

- Vyšeřování asi nebylo úplně dokonalé, ale kdyby bylo, tak by nemohl vzniknout tenhle příběh. ;-)


Biskup z Bath a Wells
05. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

dobře. nevím, jestli hned příště, ale někdy s něčím na pokračování určitě zas přijdu. :-)


jasně......přístě.....těsím se:-)))))


Jamardi
05. 10. 2021
Dát tip

To je smutné. Škoda, že byl tak posedlý pomstou, že už mu nezáleželo na vlastním životě. A to vyšetřování tenkrát muselo být velice nedbalé.


:-)

no, tady to už asi končí. tak příště třeba něco delšího?


Biskupe....to je mi rozuzlení....a já bych ještě četla.....škoda.....no však ty ještě "dáš něco k lepšímu"...!?


Tak hlavně, že ne nožem. ;-)

PS. Mně loni stačily dva stehy na palci, asi nejsem vrah ani hrdina.


Kamamura
05. 10. 2021
Dát tip

Nevím, tuhle zkušenost ještě nemám, ani ze strany čepele, ani ze strany jílce. Ale přes hubu už jsem dostal, fest! ;-)


:-)

Pravda, je to trošku rychlovka. Ale zahřeje na duši, když už končí čas zmrzlin...

PS. Nůž zabodlý do těla je taky lehce studený, ne-li mrazivý? 


Kamamura
05. 10. 2021
Dát tip

Mám zrovna období, kdy mi připadá, jako by se paní Rychlosečná stavila o polední pauze na bublaninu, kafe a trochu drbů, takže mě podobné texty dost baví. Má to spád, a příjemně z toho tuhne patro, jako ze zmrzliny, která je v letním horku přece jen až příliš studená. Až napíšeš další, budu stát ve frontě! ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru